Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herreguuuud vad pinsamt 🙈 Har missat min kusins födelsedag med typ 2v 😬🫣

Kom på det någon dag efter men tyckte att det var så jobbigt så jag skrev inget då (som om det blir bättre av att inte göra något :confused:). Kom på det igår och tyckte att det var skitjobbigt då med men ignorerade det igen pga skäms över att jag (åter igen) glömt bort hens födelsedag.

Idag kom jag på det igen och insåg att kusinens syskon fyller år på fredag. Så nu tvingade jag mig att skriva till kusinen och be så hemskt mycket om ursäkt och önska hen ett stort grattis i efterskott.
Min kloka "lilla" kusin tog det hela med ro och verkade inte det minsta bekymrad ❤️

Det är (som vanligt) bara min dumma ångest-hjärna som är och spökar :banghead:

Har nu spenderat ca 30 min på att skriva in massor av födelsedagar under kontaktinformationen så att det kommer upp i telefonens kalender. Hoppas det ska hjälpa mig att inte glömma fler födelsedagar :)
 
Var ju så blött och lite ruggigt så det fick bli ett dressyrpass barbacka ikväll med fokus på ryggningar och galoppfattningar och tända en brasa till middagen 😊. Hamburgare från gårdsbutiken på andra sidan åkrarna och så ett bad får avrunda den härliga lördagen :).
 
Började stalldagen med att hälsa på hästarna, storhästen var social som vanligt och ville ha godis. Ponnyn tyckte att jag var jättehemsk när han inte fick godis direkt och kastade sig runt, dock höll jag i grimman så han stannade. Så han fick gå in i sin hage under tiden tills han skulle ridas. Väl där gick han att fånga utan problem :up:

Efter att ha ridit honom red jag storhästen första gången här (för iår). Gick bra, hon är mycket lugnare här och det blev inte något extra skutt :up:
Var en skum traktor som smög omkring i skogen och betade, den skulle tittas lite på. I övrigt tror jag inte hon blev rädd för något (bortsett från det där konstiga trädet) :)
Efter hennes ridtur öppnade jag till ponnyns extrahage vilket var jätteroligt enligt hästen. Det är bara en avgränsad länga i samma hage men det var väldigt skoj :laugh:

Men nu sovning, imorgon ska ponnyn ut och hästen antingen ut på promenad eller med ryttare, beror på hur hon verkar. Sen ska jag skriva en novell också... ingen aning om vad den ska handla om och ser inte fram emot det :cautious:
 
Dags att gå upp! Det har varit ruskväder inatt men det har nog lugnat sig nu :)

20220528_205708.webp
 
Det är så sjukt kallt! Jag har liksom satt igång värmen för första gången på en månad, sitter under en filt och fryser ändå - och jag är den som går i shorts i Januari. Komme Juni, komme sommar, tack!

Vi ar i slutet pa May och skulle haft uppemot 30*C dagtid nu ... men alas, den har varen ar inte som andra varar. Vi har mer ett typiskt March vader. Inte nagon dag hittills (well, kanske en nar jag tanker efter) har termometern gatt over 25*C, och mer ofta ar det som February eller March ... 15 - 1*C med snalblast och regn atminstone en del av dagen. :cautious:

Dags att gå upp! Det har varit ruskväder inatt men det har nog lugnat sig nu :)

Visa bifogad fil 91767

Jag skulle ha behovt en helt annan "gilla smilie" har. Jag tror inte att det behovs nagot shelter om man inte befinner sig i en grop:angel:

*Hastflicka som bott pa stallen dar det kommer "torrential rains" varje dag, ofta mer an 3 timmar langa.*
 
Maken och jag har just tittat pa "Grumpy Old Men" ... av forekommen anledning.
Maken har haft en "man cold" hela veckan. Den har drabbat mig ocksa nu. Efter tre Covid tester ar det fortfarande en forkylning och jag kommer darfor helt klart att overleva och hyser ingen som helst radsla att do innom de narmaste dagarna, nagot Maken inte ar helt saker pa fortfarande.:angel:
Sa ... jag bad om "Grumpy Old Men" och forklarade att det fanns viss harledning.:grin: Det enda jag mindes av filmen var att jag gillade den och att den var rolig. Den var fortfarande mycket rolig.:cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 656
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
528
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 687
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Atletix
  • Lerig hage
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp