Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Medan sambon är iväg på sitt håll har jag kört några maskiner tvätt och rensat ogräs och fyllt på jord i rundlarna; de tidiga sorterna av jordgubbsplantorna jag planterade förra året blommar 😍. Sen åkte mamma och jag som sagt till Lundby Trädgård där jag fick tag på en sommardahlia och ett par petunia night sky 😍. Sen genom stan hem och varför inte in en snabb sväng på jobbet när man är ledig; mamma ville köpa två stora blå hortensia till det riktigt bra priset just nu 😊. Sen en sväng in på Maxi och jösses vad mycket folk och vilket sorl, så ovant! Har väl sina nackdelar att ha varit "eremit" under coronan 😂. Blev väl antagligen inte mindre jobbigt för jag inte åt lunch innan vi åkte men mamma bjöd på en stor räkmacka och det gjorde det ju till det bättre 😋. Köpte mina första svenska jordgubbar; dyrt!! Får ätas med andakt 🙃. Nahe ingen älskling hemma än så jag tar och pyser bort till stallet 😊.
 
God mat och en rejäl åskskur ⛈️
Nu ska vi packa och göra oss klara för att försöka sova. Väckning vid 3!

20220528_174004.webp
 
Medan sambon är iväg på sitt håll har jag kört några maskiner tvätt och rensat ogräs och fyllt på jord i rundlarna; de tidiga sorterna av jordgubbsplantorna jag planterade förra året blommar 😍. Sen åkte mamma och jag som sagt till Lundby Trädgård där jag fick tag på en sommardahlia och ett par petunia night sky 😍. Sen genom stan hem och varför inte in en snabb sväng på jobbet när man är ledig; mamma ville köpa två stora blå hortensia till det riktigt bra priset just nu 😊. Sen en sväng in på Maxi och jösses vad mycket folk och vilket sorl, så ovant! Har väl sina nackdelar att ha varit "eremit" under coronan 😂. Blev väl antagligen inte mindre jobbigt för jag inte åt lunch innan vi åkte men mamma bjöd på en stor räkmacka och det gjorde det ju till det bättre 😋. Köpte mina första svenska jordgubbar; dyrt!! Får ätas med andakt 🙃. Nahe ingen älskling hemma än så jag tar och pyser bort till stallet 😊.
Jag har också köpt svenska jordgubbar, betalde 40 kronor för en låda vilket jag inte tyckte var dyrt
 
Har äntligen hittat något som gör att Megara skulle sluta tugga. Äter flytande theralen och det var en tesked som jag använt det till på skrivbordet (torkat men inte diskat) som Megara försökte smaska på. Hon studsade bakåt och gick och slickade sig om munnen och vispade runt med tungan och gnuggade huvudet. Har full förståelse eftersom det verkligen smakar vidrigt.

Nu att försöka få min läkare att skriva ut fyra liter för att gnugga in alla kablar med :idea:
Det är spearmintolja och pepparmintolja i theralen, har du provat nån stark minttandkräm mot hennes bitande?

Edit: Läste att theralen är avregistrerad. Är det generikan alimemazin du har så kanske det inte är båda mintsmakerna i.
 
Det är spearmintolja och pepparmintolja i theralen, har du provat nån stark minttandkräm mot hennes bitande?

Edit: Läste att theralen är avregistrerad. Är det generikan alimemazin du har så kanske det inte är båda mintsmakerna i.

Ja det är alimemazin när jag läser på flaskan men de sa att det är samma sak. Hur som smakar det riktigt icky och stannar kvar i munnen. Megara tyckte det var lika äckligt som jag.
 
Har varit på medeltidsmarknad hela dagen och mår så himla bra! <3 Kändes som att komma hem igen.
Och hem kom jag efter falkjakt, tornerspel och apoteksprat om läkeväxter med två nya fårskinn till våfflan och ett kaninskinn till kisse... och chilimjöd till mig! 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 656
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
528
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 687
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Atletix
  • Lerig hage
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp