Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har äntligen hittat något som gör att Megara skulle sluta tugga. Äter flytande theralen och det var en tesked som jag använt det till på skrivbordet (torkat men inte diskat) som Megara försökte smaska på. Hon studsade bakåt och gick och slickade sig om munnen och vispade runt med tungan och gnuggade huvudet. Har full förståelse eftersom det verkligen smakar vidrigt.

Nu att försöka få min läkare att skriva ut fyra liter för att gnugga in alla kablar med :idea:
 
Har äntligen hittat något som gör att Megara skulle sluta tugga. Äter flytande theralen och det var en tesked som jag använt det till på skrivbordet (torkat men inte diskat) som Megara försökte smaska på. Hon studsade bakåt och gick och slickade sig om munnen och vispade runt med tungan och gnuggade huvudet. Har full förståelse eftersom det verkligen smakar vidrigt.

Nu att försöka få min läkare att skriva ut fyra liter för att gnugga in alla kablar med :idea:

"Eh... jag har en katt..." :rofl: :rofl: :rofl:
 
Jag FRYSER! Det är kall inne och jag är hemma från dialysen. Man blir ganska dränerad på mycket av den.

Ska tända en brasa i pannan och fylla på den sent ikväll.

En vän ringde medan jag låg där, och frågade om vår bygdegård behöver nåt. De ska tömma svärmors lägenhet eftersom hon flyttat till ett boende. Jag bekräftade - grejorna i köket är mellan 30-50 år gamla. Mängder av ganska sunkiga saker. Med lite tur hittar jag fräscha slevar och annat. Och det finns en elvisp. Vilket är bra när vi gör våfflor till våra arrangemang.

Våfflorna visade sig vara en rejäl kassako. Vi tog 40 spänn för våfflor, sylt och vispad grädde. Det gick åt som smör i solsken. Karlarna som stod i köket och gräddade i tre dubbeljärn var helt slut efteråt :D Så det ska vi göra om.

Så nu ska jag bara "nyktra till" efter dialysen och sen åka till stan med kompisen och titta i lägenheten. Allt vi vill ha, slipper de köra till tippen eller återvinningen. :up:
 
Inget brutet men jag har väldigt ont över ledbandet så är en stukning. Kan inte stå på foten och bara vinkla foten ett par cm. Var svårt när jag skulle röntgas med tårna mot ansiktet 😅 Kryckor och vila. Tydligen kan svåra stukningar ta upp till 10-12 veckor för att bli bra O_o Återstår att se hur lång tid det tar för mig.
Skönt att inget var brutet iaf! Fast det kanske hade läkt snabbare :D
 
Nu tänker jag skryta :D

Jag har B A K A T idag! Den här Scatan bakar ungefär en gång per decenium, om så ofta ens ;)

Rabarberkaka med marängfluff. Den blev godkänd av familjen, så nu kan det bli att jag bakar den till skolavslutningsfikat här hemma (kanske, eventuellt).
 

Bifogade filer

  • Rabarberkaka.webp
    Rabarberkaka.webp
    291,1 KB · Visningar: 21
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 662
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
528
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 687
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Dongel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp