Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slöar i soffan efter en väldigt trevlig kväll med våra väldigt trevliga grannar, som utmynnade i lite mer vin än planerat :angel: Älskar att vi har så intelligenta, trevliga, sociala och roliga människor runtom oss :heart

Ska snart servera mig själv en portion av gårdagens efterrätt (philadelphiaglass med lime & basilika-marinerade jordgubbar :love:) och lite mer kaffe innan det är dags att hoppa in i duschen och fräscha upp mig inför en runda på stan. Whisky och gin till Sverige-familjen samt skor till mig ska inhandlas :)
 
Hmm, nyss kom det in en geting genom ventilationen i badrummet.
Är det normalt att det kommer in stora insekter genom ventilationen? Har aldrig upplevt det någonsin någon annan stans jag bott. Förutom sommarstugan men där är det ju i princip bara ett hål rakt ut.

Känns som att det borde finnas någon form av nät? Funderar på om jag borde felanmäla.
 
Hmm, nyss kom det in en geting genom ventilationen i badrummet.
Är det normalt att det kommer in stora insekter genom ventilationen? Har aldrig upplevt det någonsin någon annan stans jag bott. Förutom sommarstugan men där är det ju i princip bara ett hål rakt ut.

Känns som att det borde finnas någon form av nät? Funderar på om jag borde felanmäla.
Du kan ju avvakta och se om det händer igen eller om det var en engångsföreteelse?
 
Har slöat hela morgonen med att spela på telefonen så dags att göra nåt vettigt. Jag vill inte städa men vill ha fint :cautious: men lika bra sätta igång, skönt få bort det och är liks mulet och fuktigt ute. Inget lockande väder för att vara ute. Borde plantera om blommorna som jag tänkt i några veckors tid också.
 
Men jag blir tokig. Avfrostade kylen och lyckades spräcka en av hyllorna. Upptäckte just att dörren till frysen inte var riktigt stängd - letade efter något i går. Stängde och får se om det klunkar igång igen eller så får jag, efter tidigare bra råd från Buke, stänga av (och frosta av) och sedan låta det stå i några dagar. Som tur är så har jag nu en till liten frys så jag kan packa in det mesta av det jag har i den frysen där.
 
Hmm, nyss kom det in en geting genom ventilationen i badrummet.
Är det normalt att det kommer in stora insekter genom ventilationen? Har aldrig upplevt det någonsin någon annan stans jag bott. Förutom sommarstugan men där är det ju i princip bara ett hål rakt ut.

Känns som att det borde finnas någon form av nät? Funderar på om jag borde felanmäla.
Ja, det är ganska vanligt. Har man inte kört ordentligt med genomströmning på ett tag så kan de små illbattingarna tycka att ventilationskanaler är en utmärkt boplats på våren.
 
Halleluja! Jag har ätit både frukost och lunch. Funderar på att ta en promenad.
Brukar alltid slå på tv:n på morgonen och se morgonprogram men idag behövde jag vila hjärnan och öronen lite så har inte kollat tv. Är rätt skönt med lite tystnad. Iofs är det inte helt tyst men skönt med paus från tv:n.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 656
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
528
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 687
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp