Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså det är verkligen jättesnällt av @Tranan att erbjuda sig och jag är verkligen tacksam (tack @Tranan)

Men jag är alldeles för obekväm med sådan typ av sociala interaktioner. Inte så att jag tror jag kommer bli kidnappad utan mer livrädd för att jag ska vara konstig, för att jag inte fattar något och för att be om hjälp.

Jag får helt enkelt köpa kupa, sladd, bricka, kontakt och sockel separat om det ens går, och titta på tusen YouTube videos eller något. Tyvärr hittar jag inte ens ett sånt där kit med rätt kontakt någonstans. Annars hade jag köpt det och testat att klippa och klistra.
Posta sladden till @Tranan vettja! Eller fota uttaget i taget, be honom fixa och skicka dig?
 
Köpte pelagoner och satte ut på framsidan, har lite annat som ska med ut dit också tror jag vi får se. Nu har vi iaf någon typ av blommor där 😊 Bara inte grannarna gnäller i år igen så 😂
IMG_20220525_204615378_HDR.webp
 
Pållan blev ju omskodd igår så tänkte att vi skulle ta en lite kortare ridtur I alla gångarter; blev mycket häst att rida när hon studsade fram av Iver i galoppen på skogsvägen, såå härligt 😍. Allt kändes fint så avslutade med lite travarbete/jogga i form på ridbanan en liten stund med då hon ju behöver motion och ja hon blir bara finare och finare att rida när man rider aktivt 🤩. Det enda mindre trevliga var väl att jag drog på mig ett gäng myggbett i skogen 😄.
 
Vet ni vad ??!! 🤩 Jag har, precis som de flesta andra som är nya i kassan, stressat upp mig, vi ska inte tala om när man "råkat göra" misstaget att titta på den långa kön...Idag var det som om poletten med att inte stressa utan jobba lugnt och metodiskt, bara trillade ner. Jag kunde se kön växa och ändå medan jag behövde ringa till en säljare var jag alldeles coollugn! En kund berömde mig och var imponerad över hur jag kunde behålla lugnet trots en stressande situation...! Dessa ord värmde mig så mycket för detta har jag kämpat med i drygt 3 veckor ! ✌️🤩. Sen när jag kom hem hjälpte jag mamma lägga om sitt op-sår så lite usk-roll efter jobbet 😄. Sambon har lagt sig då han jobbar imorgon och jag har sent om sider tappat upp ett bad att njuta av efter fem dagars jobb och ledig imorgon 😍.
 
Hemkommen från ett välbehövligt frisörbesök och smuttar på en gin & tonic innan det blir dags för middagsdejt med våra bästa vänner. Vi ska ses på en restaurang som har stans godaste vegetariska haggis och jag har längtat efter den sedan jag var där senast, i början av februari. Kan klockan bli sju snart eller? *dregel* :d
Herregud. Så mätt. Känns som att jag kommer att sova bra på det här, vilket är lovande eftersom jag har min superduperviktiga presentation imorgon bitti och egentligen är vrålnervös för det. Just nu kan jag dock mest bara tänka på hur mätt och glad jag är :D
 
Är pissarg på alla jävla idioter som designat takupphängningar. Tror de på allvar att alla på jorden har 4m takhöjd? Världsfrånvända jävla muppar.

Sitter och gråter och försöker googla fram en elektriker som kan bygga sladdar. Vilken jävla flopp det här blev. Eller så skiter jag I att ha lampor I taken öht.

Ring den du köpte lampan av och fråga om upphängning. Att behöva special beställd upphängning ska inte behövas.
 
Ring den du köpte lampan av och fråga om upphängning. Att behöva special beställd upphängning ska inte behövas.

Det hade inte behövts om hon köpt hela lampan o inte bara skärmen
Jodå det hade behövts. Den som märket har till lampan har fel kontakt, samt är för lång så hade ändå behövt klippa av sladden för att sätta dit rätt kontakt samt korta den.
Sladden på den upphängningen är dessutom av tyg vilket jag efter mitt febrila letande efter lösningar i går förstått är svårare att korta och greja med eftersom det är svårt att få det snyggt.
 
Jodå det hade behövts. Den som märket har till lampan har fel kontakt, samt är för lång så hade ändå behövt klippa av sladden för att sätta dit rätt kontakt samt korta den.
Sladden på den upphängningen är dessutom av tyg vilket jag efter mitt febrila letande efter lösningar i går förstått är svårare att korta och greja med eftersom det är svårt att få det snyggt.
Jag har köpt tygsladdar - eftersom jag ville ha en lite äldre "look" till mina jugendtaklampor. Nä, kan inte tycka att de var besvärliga att korta och fixa med? Jag köpte alltså sladdarna som metervara, så det var meningen att de skulle fixas med i efterhand.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 706
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 693
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp