Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahapp. Tydligen är det alltså vardagsmat för folk att klippa och klistra i elsladdar? :bag:

Kan man klippa och klistra med tygsladdar också? Då måste jag bara hitta en sladd med rätt kontakt, sockel och en kupa? (bara det är ju halvt omöjligt) men lite lättare om jag slipper bry mig om att sladden är sju mil lång.
 
Jahapp. Tydligen är det alltså vardagsmat för folk att klippa och klistra i elsladdar? :bag:

Kan man klippa och klistra med tygsladdar också? Då måste jag bara hitta en sladd med rätt kontakt, sockel och en kupa? (bara det är ju halvt omöjligt) men lite lättare om jag slipper bry mig om att sladden är sju mil lång.
Vi klippte och skarvade lampsladar på någon lektion i skolan
 
Jahapp. Tydligen är det alltså vardagsmat för folk att klippa och klistra i elsladdar? :bag:

Kan man klippa och klistra med tygsladdar också? Då måste jag bara hitta en sladd med rätt kontakt, sockel och en kupa? (bara det är ju halvt omöjligt) men lite lättare om jag slipper bry mig om att sladden är sju mil lång.
Nja. Jag kan inte, därför får jag inte göra det. Sambon vet hur man gör, därför får han göra det. Klipp och klistra inte själv, överlåt det till någon som kan! Tygsladdar går utmärkt att korta av, om man vet hur. :)
 
Alltså det är verkligen jättesnällt av @Tranan att erbjuda sig och jag är verkligen tacksam (tack @Tranan)

Men jag är alldeles för obekväm med sådan typ av sociala interaktioner. Inte så att jag tror jag kommer bli kidnappad utan mer livrädd för att jag ska vara konstig, för att jag inte fattar något och för att be om hjälp.

Jag får helt enkelt köpa kupa, sladd, bricka, kontakt och sockel separat om det ens går, och titta på tusen YouTube videos eller något. Tyvärr hittar jag inte ens ett sånt där kit med rätt kontakt någonstans. Annars hade jag köpt det och testat att klippa och klistra.
 
Alltså det är verkligen jättesnällt av @Tranan att erbjuda sig och jag är verkligen tacksam (tack @Tranan)

Men jag är alldeles för obekväm med sådan typ av sociala interaktioner. Inte så att jag tror jag kommer bli kidnappad utan mer livrädd för att jag ska vara konstig, för att jag inte fattar något och för att be om hjälp.

Jag får helt enkelt köpa kupa, sladd, bricka, kontakt och sockel separat om det ens går, och titta på tusen YouTube videos eller något. Tyvärr hittar jag inte ens ett sånt där kit med rätt kontakt någonstans. Annars hade jag köpt det och testat att klippa och klistra.

Fast det går att få det fixat hos en lampaffär också :)

Jag tycker el är jätteläskigt men särbon har koll så han har fixat med lampsladdar hos mig.
 
Alltså det är verkligen jättesnällt av @Tranan att erbjuda sig och jag är verkligen tacksam (tack @Tranan)

Men jag är alldeles för obekväm med sådan typ av sociala interaktioner. Inte så att jag tror jag kommer bli kidnappad utan mer livrädd för att jag ska vara konstig, för att jag inte fattar något och för att be om hjälp.

Jag får helt enkelt köpa kupa, sladd, bricka, kontakt och sockel separat om det ens går, och titta på tusen YouTube videos eller något. Tyvärr hittar jag inte ens ett sånt där kit med rätt kontakt någonstans. Annars hade jag köpt det och testat att klippa och klistra.
https://www.clasohlson.com/se/search?text=lampsladd
 
Alltså det är verkligen jättesnällt av @Tranan att erbjuda sig och jag är verkligen tacksam (tack @Tranan)

Men jag är alldeles för obekväm med sådan typ av sociala interaktioner. Inte så att jag tror jag kommer bli kidnappad utan mer livrädd för att jag ska vara konstig, för att jag inte fattar något och för att be om hjälp.

Jag får helt enkelt köpa kupa, sladd, bricka, kontakt och sockel separat om det ens går, och titta på tusen YouTube videos eller något. Tyvärr hittar jag inte ens ett sånt där kit med rätt kontakt någonstans. Annars hade jag köpt det och testat att klippa och klistra.
Pappa??
 
Nar jag googlade lampaffar (med prickar over a :p) Stockholm fick jag upp flera som riktade sig till hem och hushall.

Jag googlade lampaffär och Stockholm och fick flera lovande träffar :)

Edit: Tvåa på bollen.
Hittade oxå nu! Vet inte vad jag skrev innan. :cautious: Får vänta tills på fredag dock. Hittade en en timme bort med bra betyg (men tydligen lite dyrt).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 706
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 693
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp