Vad gör vi? Del CIX

Kollar över Black Friday-erbjudanden. Hitintills hade jag sparat 50:- om jag hämtat i butik eller typ 9:- om jag tog med frakt, så jag tror jag hoppar över att köpa trosor i alla fall över nätet ^^
 
Han svarar ju inte. Och när han väl svarar är "lösningen" att han ska fixa det och höra av dig. Vilket han inte gör. Vad har jag för alternativ menar du?
Jag kanske läser dina inlägg fel? Men handlaren lovar lösa det och höra av sig när det är löst. Men du ringer och ringer för att kolla, trots att han lovat höra av sig.

Om hna lovat höra av sig när det är fixat och inte hör av sig, så skulle jag anta att det inte löst sig än? Varför inte lita på att han kommer att höra av sig?
 
@sthu Vad surt! Jag förstår faktiskt att du är förbannad :crazy: har man lovat något och sedan inte kommit överens om något annat så är det fel att inte hålla sig fast vid det. Speciellt i ett service yrke som bilförsäljare, det minsta man kan kräva är åtminstone en ursäkt och överenskommelse om ny tid.

Ja, och att de håller tiden som lovats. De sa tisdag först.. Eller ja, allra först sa de att vi skulle få ta med bilen direkt på måndagen. Men när vi backade ut från parkeringen ringde de och sa att det inte gick. Försökte få en förklaring på varför men fick bara nåt mummel om transportstyrelsen och ett löfte om leverans tisdag.
 
Jag kanske läser dina inlägg fel? Men handlaren lovar lösa det och höra av sig när det är löst. Men du ringer och ringer för att kolla, trots att han lovat höra av sig.

Om hna lovat höra av sig när det är fixat och inte hör av sig, så skulle jag anta att det inte löst sig än? Varför inte lita på att han kommer att höra av sig?

Han lovade att vi skulle ha bilen i tisdags. Det kom ingen bil eller samtal om att bilen inte skulle komma. Jag ringer onsdag och frågar, får till svar att bilen ska komma torsdag. Ingen bil och inget samtal. Jag ringer fredag och får till svar att bilen ska levereras under kvällen, han ska återkomma med tid. Ingen återkommer så jag ringer igen. Då är det plötsligt personalbrist och har varit hela veckan men han ska lösa det. Är det löst? Har jag blivit kontaktad om att det inte är löst? Nej, svaret på båda frågorna är nej.
 
Ja, han svarade och la på direkt. Sen skickade han mig till röstbrevlåda varje gång jag ringde upp.

@tanten hur för man en diskussion med någon som inte svarar, inte ringer upp som utlovat och inte håller det som avtalats?
Vi har 10-12 mil dit annars hade vi hämtat själva. Men nu lovade de leverans. I tisdags. Nu är det fredag och allt jag får är ursäkter och fler löften.

Fast det är fredag kväll. De har ju tabbat sig absolut och borde ringt tillbaka. Men jag hade inte ringt jobb-relaterade ärenden till folk vid den här tiden på fredag.
 
Aha. Ja, om ni behöver bilen för att pendla på måndag så kanske det bästa är att bita i det sura äpplet och åka och hämta bilen imorgon?

Det är ju precis det jag sagt att vi ska göra. Och missa makens kalas på grund av det.
Jag är jävligt upprörd över att ha blivit lovad leverans sedan i måndags och ändå måste åka över 20 mil, helt utan någon som helst kompensation eller riktig ursäkt.
 
Funderar på om jag ska gå ner och tända en brasa till innan jag lägger mig ikväll. ska upp tidigt och åka iväg. Blir det varmt nog för att duscha utan ny brasa?

En god vän ska invigningstala på en utställning och jag ska följa med och se den. Blir en häftig dag tillsammans.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp