Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, DÖDA MIG!

I min klass gruppchatt "skriv på denna om ni vill att skolan X och Y stängd ner pga corona!!!" (min skola samt syskonskolan i samma byggnad)
Alla andra "JAAA! SKRIV PÅ ASAP!"
Jag "men vänta lite nu, om skolan stänger så måste vi ta igen allt det någon gång, vilket högst troligast blir över sommarlovet"
En klasskompis "NEEEEEJ! Det kan vi ju inte?! Vi hjälper ju samhället genom att stänga skolan, klart vi inte ska straffas pga det"
Jag "men vi kan ju inte missa halva terminen och bara anta att vi inte behöver lära oss de sakerna??"
Klasskompis "men var inte så tråkig, jag VÄGRAR gå i skolan över sommaren. Dubbelt lov, skriv på allihopa!"

ÄR FOLK HELT TAPPADE BAKOM EN VAGN ELLER?! :banghead:
Snälla säg att skolan inte stänger ner bara pga corona...!
 
Shit, inte blivit så himla bra jobbat idag. Men jobbade lite med ett par mail på förmiddagen om coronaviruset iallafall. Alltid något.
 
Alltså, DÖDA MIG!

I min klass gruppchatt "skriv på denna om ni vill att skolan X och Y stängd ner pga corona!!!" (min skola samt syskonskolan i samma byggnad)
Alla andra "JAAA! SKRIV PÅ ASAP!"
Jag "men vänta lite nu, om skolan stänger så måste vi ta igen allt det någon gång, vilket högst troligast blir över sommarlovet"
En klasskompis "NEEEEEJ! Det kan vi ju inte?! Vi hjälper ju samhället genom att stänga skolan, klart vi inte ska straffas pga det"
Jag "men vi kan ju inte missa halva terminen och bara anta att vi inte behöver lära oss de sakerna??"
Klasskompis "men var inte så tråkig, jag VÄGRAR gå i skolan över sommaren. Dubbelt lov, skriv på allihopa!"

ÄR FOLK HELT TAPPADE BAKOM EN VAGN ELLER?! :banghead:
Snälla säg att skolan inte stänger ner bara pga corona...!
Fortsättning:

En klasskompis länkar till Aftonbladet där det står att regeringen avråder folk från att vistas i folksamlingar med mer än 500 personer.
Annan klasskompis "ja, exakt. Därför bör skolan stängas ner!"
Jag "fast... vi är bara ca 300 elever i skolan"
Tredje klasskompis "ok, så du vill döda äldre? Det handlar inte bara om oss, utan om äldre och folk i riskgrupperna"
Jag "jag väljer att lita på folkhälsomyndigheten och de råder inte rektorer att stänga skolor än, därav är jag inte för att stänga skolan"

Jag är tydligen numer en tråkig jävel :rofl:
 
Happ. Blev en riktigt skitavslut på en annars ganska ok jobbdag.
Har pratat i telefon med en person om antagning. Jag kunde inte koppla personen till medarbetaren hen behövde komma i kontakt med... Sen bröt helvetet lös.
Jag har tydligen diskriminerat hen :confused: och hen skulle ringa polisen och rektor och tala om hur jag diskriminerat hen och inte varit hjälpsam. Jag är rasist? Och jag är ute efter att hen inte ska komma in på skolan.

Hatar telefoner i vanliga fall men såna här samtal gör mig ännu mer skakig än ett vanligt samtal.
Nu hem och springa. Urk.
 
Fortsättning:

En klasskompis länkar till Aftonbladet där det står att regeringen avråder folk från att vistas i folksamlingar med mer än 500 personer.
Annan klasskompis "ja, exakt. Därför bör skolan stängas ner!"
Jag "fast... vi är bara ca 300 elever i skolan"
Tredje klasskompis "ok, så du vill döda äldre? Det handlar inte bara om oss, utan om äldre och folk i riskgrupperna"
Jag "jag väljer att lita på folkhälsomyndigheten och de råder inte rektorer att stänga skolor än, därav är jag inte för att stänga skolan"

Jag är tydligen numer en tråkig jävel :rofl:
Det är ju många som anser att alla skolor ska stängas, men vem som ska ta hand om barnen tänker de inte på 🤦‍♀️
 
Det är ju många som anser att alla skolor ska stängas, men vem som ska ta hand om barnen tänker de inte på 🤦‍♀️
Men va? Det är väl inget problem? :confused: Givetvis ska barnen hänga på stan/i köpcentrum/annan offentlig plats! Lite kul måste vi väl ändå få ha om nu alla skolor ska stänga? :idea:

(OBS: var mycket ironisk. Förstår att många föräldrar har den oron, själv är jag 16 så jag klarar mig hemma själv. Men hade inte gjort det för några år sen!)
 
Fortsättning:

En klasskompis länkar till Aftonbladet där det står att regeringen avråder folk från att vistas i folksamlingar med mer än 500 personer.
Annan klasskompis "ja, exakt. Därför bör skolan stängas ner!"
Jag "fast... vi är bara ca 300 elever i skolan"
Tredje klasskompis "ok, så du vill döda äldre? Det handlar inte bara om oss, utan om äldre och folk i riskgrupperna"
Jag "jag väljer att lita på folkhälsomyndigheten och de råder inte rektorer att stänga skolor än, därav är jag inte för att stänga skolan"

Jag är tydligen numer en tråkig jävel :rofl:
Du nämnde inte att det låter som en lågrisk att det finns någon så pass äldre i skolan? :angel::p
 
Men va? Det är väl inget problem? :confused: Givetvis ska barnen hänga på stan/i köpcentrum/annan offentlig plats! Lite kul måste vi väl ändå få ha om nu alla skolor ska stänga? :idea:

(OBS: var mycket ironisk. Förstår att många föräldrar har den oron, själv är jag 16 så jag klarar mig hemma själv. Men hade inte gjort det för några år sen!)
Nä, alla föräldrar ska tydligen ta ansvar och vara hemma. Samtidigt som all sjukvårdspersonal behövs på jobbet... 🙄
 
Okej att mina vänner har blivit uppsagda och jag har gråtit en skvätt på toaletten och det är lågkonjunktur och coronakris på jobbet så hela verksamheten klappar igen och nu när jag tänkte ta mig tid att få vara lite LEDSEN över det hela så har jag råkat köpa glass med less sugar. LESS SUGAR. Nu är jag sur på riktigt.
 
Okej att mina vänner har blivit uppsagda och jag har gråtit en skvätt på toaletten och det är lågkonjunktur och coronakris på jobbet så hela verksamheten klappar igen och nu när jag tänkte ta mig tid att få vara lite LEDSEN över det hela så har jag råkat köpa glass med less sugar. LESS SUGAR. Nu är jag sur på riktigt.
Hade jag kunnat hade jag skickat över en Ben & Jerry's. :)
 
Suttit på föreläsningar om SoL, LSS och Socialtjänstens historia och nuvarande verksamhet hela dagen. Kom hem och satte omedelbart på


Ger en bättre förklaring och beskrivning av Socialtjänsten och försörjningsstödets historia än den mesta litteratur som finns. Chockerande att många inte visste vem Cornelis är. när jag nämnde honom under diskussionen efteråt. :crazy: :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 021
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 385
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 910
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp