Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Betyg går att läsa upp. Jag fick inget slutbetyg från 9an. I 8an hade jag streck i allt, ht i 9an också streck i allt.
Inom komvux läste jag in matte grund och fick MVG om jag inte minns fel, läste MA A på 10 v i stället för rekommenderade 20 och hoppade in på gymnasiekurser direkt (gick alltså inga andra grundskolekurser än matte). Där fick jag G, VG och MVG. Blev tyvärr sjuk och kunde inte ta igen hela gymnasiet.
Brist på betyg behöver inte betyda brist på kunskap.

Det vet jag, jag läste in hela gymnasiet på Komvux, jag började jobba direkt efter åk 9 :)

I min släktings fall är det dock inte så, hen är faktiskt rätt korkad. Och har en ordentlig dos akademikerförakt som jag fått känna på. Så att hen funderade på att bli lärare var extremt skrattretande.
 
Ja jag såg att de sänder live :) Annars har jag varit nördig och räknat ut ankomsttiden med nautiska mil och knop :D
Hoppas den hinner komma innan jag åker hem. Vore kul att se den åka in.
Jag muttrar fortfarande över att de valde att göra den i Kina, inte så miljövänligt tänk bakom. Men gjort är gjort.

Undra vad för material det är som gör den guldig, kommer det att hålla sig i den färgen?

Tillägg: Ska alltså den enorma båten ända in till Slussen? Låter trångt.
 
Är på jobbet. Skulle publicera en grej i en gammal episerver. Fick följande solklara meddelande:

publish.webp
 
Jag muttrar fortfarande över att de valde att göra den i Kina, inte så miljövänligt tänk bakom. Men gjort är gjort.

Undra vad för material det är som gör den guldig, kommer det att hålla sig i den färgen?

Tillägg: Ska alltså den enorma båten ända in till Slussen? Låter trångt.
Ja precis, men det borde inte vara några problem. De är hejare på det där med att svänga långa skepp. Tror oxdjupet är smalast med 180m, den brukar min farbror svära lite över när han ska åka in med sin stora militärbåt. Fartyget guldbron är på är 43m brett, så de har ändå lite marginal. Oxdjupet är ganska rakt till en början, men sen kommer en liten sväng där vilket kan bli lite knepigare.
 
Jag muttrar fortfarande över att de valde att göra den i Kina, inte så miljövänligt tänk bakom. Men gjort är gjort.

Undra vad för material det är som gör den guldig, kommer det att hålla sig i den färgen?

Tillägg: Ska alltså den enorma båten ända in till Slussen? Låter trångt.
Tydligen gick ena företaget i Europa som lämnat offert, så det stod tydligen bara mellan ett europeiskt företag och Kina företaget.
 
Jag muttrar fortfarande över att de valde att göra den i Kina, inte så miljövänligt tänk bakom. Men gjort är gjort.

Undra vad för material det är som gör den guldig, kommer det att hålla sig i den färgen?

Tillägg: Ska alltså den enorma båten ända in till Slussen? Låter trångt.
Den är bara grundmålad nu och ska målas i ”guld” senare.
Jo, den ska till Strömmen, sen sänks fartyget så bron flyter på pontoner och så manövreras den in på sin plats.
Stadsgården är avstängd.
 
jag vill aldrig mer skriva rutinbeskrivningar :wtf: Så himla less.
Nu är det 67 stycken som ska skrivas. Jag är klar med 7st. 45 sidor sammanlagt, men då har jag inte ens börjat lägga in bilderna ännu.
Hoppas det är lugnt i dag och att jag får vara i fred så jag kan jobba undan så många som möjligt.
 
Satte mig vid datorn för att plugga. Inte börjat än....och då satte jag mig här för en halvtimme sen. Motivation = -29571, typ.
 
Men så försmedligt. Kom till Carglass vid 9 meeen så går det inte att byta vindrutan för de inte visste typ av glas och hade tydligen försökt nå mig men det har ju jag missat fast jag googlar nummer för jag hatar telefonförsäljare som ringer...Jaja, nytt försök nästa vecka 😄. Passade på att handla och tanka när det ändå var nere på 13.98 kr litern !

Mest irriterad blir jag på att inte få rutan bytt när det ändå regnar och SMHI's prognos ändå inte stämmer. Så kallat säker prognos med regn som avtar under morgonen och o mm från nio-tiden ungefär. Nevars. Nu är det förmiddag och regnar än...Säker skitprognos kallar jag det snarare.
 
Den är bara grundmålad nu och ska målas i ”guld” senare.
Jo, den ska till Strömmen, sen sänks fartyget så bron flyter på pontoner och så manövreras den in på sin plats.
Stadsgården är avstängd.
Fascinerande vad för maskiner/båtar man har kunnat skapa.
En båt som man kan sänka ned i vatten och sedan upp igen liksom, man glömmer hur omöjligt det ansågs för ett par hundra år sedan :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 023
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 385
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 910
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp