Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Betyg går att läsa upp. Jag fick inget slutbetyg från 9an. I 8an hade jag streck i allt, ht i 9an också streck i allt.
Inom komvux läste jag in matte grund och fick MVG om jag inte minns fel, läste MA A på 10 v i stället för rekommenderade 20 och hoppade in på gymnasiekurser direkt (gick alltså inga andra grundskolekurser än matte). Där fick jag G, VG och MVG. Blev tyvärr sjuk och kunde inte ta igen hela gymnasiet.
Brist på betyg behöver inte betyda brist på kunskap.
Ja jag såg att de sänder live Annars har jag varit nördig och räknat ut ankomsttiden med nautiska mil och knop
Hoppas den hinner komma innan jag åker hem. Vore kul att se den åka in.
Jag muttrar fortfarande över att de valde att göra den i Kina, inte så miljövänligt tänk bakom. Men gjort är gjort.Ja jag såg att de sänder live Annars har jag varit nördig och räknat ut ankomsttiden med nautiska mil och knop
Hoppas den hinner komma innan jag åker hem. Vore kul att se den åka in.
Ja precis, men det borde inte vara några problem. De är hejare på det där med att svänga långa skepp. Tror oxdjupet är smalast med 180m, den brukar min farbror svära lite över när han ska åka in med sin stora militärbåt. Fartyget guldbron är på är 43m brett, så de har ändå lite marginal. Oxdjupet är ganska rakt till en början, men sen kommer en liten sväng där vilket kan bli lite knepigare.Jag muttrar fortfarande över att de valde att göra den i Kina, inte så miljövänligt tänk bakom. Men gjort är gjort.
Undra vad för material det är som gör den guldig, kommer det att hålla sig i den färgen?
Tillägg: Ska alltså den enorma båten ända in till Slussen? Låter trångt.
Tydligen gick ena företaget i Europa som lämnat offert, så det stod tydligen bara mellan ett europeiskt företag och Kina företaget.Jag muttrar fortfarande över att de valde att göra den i Kina, inte så miljövänligt tänk bakom. Men gjort är gjort.
Undra vad för material det är som gör den guldig, kommer det att hålla sig i den färgen?
Den är bara grundmålad nu och ska målas i ”guld” senare.Jag muttrar fortfarande över att de valde att göra den i Kina, inte så miljövänligt tänk bakom. Men gjort är gjort.
Fascinerande vad för maskiner/båtar man har kunnat skapa.Den är bara grundmålad nu och ska målas i ”guld” senare.
Jo, den ska till Strömmen, sen sänks fartyget så bron flyter på pontoner och så manövreras den in på sin plats.
Stadsgården är avstängd.
De ska tåla att bli smutsiga också tänker jagSkulle kunna ha snygga handväskor istället för påsar/ryktväskor.
Varför har jag inte tänkt på det tidigare ?
Det är så man flyttar på oljeriggar. Båten fyller tankarna med vatten så den sjunker och kommer in under, och tömmer för att lyfta och flyta.Fascinerande vad för maskiner/båtar man har kunnat skapa.
En båt som man kan sänka ned i vatten och sedan upp igen liksom, man glömmer hur omöjligt det ansågs för ett par hundra år sedan