Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker pallra mig iväg till jobbet men är makalöst trött efter att kortison-speedad hund höll mig vaken igår kväll.

Normalt sett är även hunden ifråga morgontrött, men hon satt och stirrade mycket intensivt på mig när jag slog upp ögonen i morse. ”Yes!!! Slaven har vaknat. Upp och hoppa! :bump:”.
 
Besviken - den där jäkla guldbron kom inte fram som planerat, jag hade sett fram emot att se den nu på morgonen. Men den åker i den halsbrytande farten 3 knop och befinner sig utanför norrtälje :rage:
Dessutom fattar jag noll. Jag fryser ALLTID, men i dag är det vaaarmt. Öppnade till och med fönstret i backoffice för jag smälter.
 
Besviken - den där jäkla guldbron kom inte fram som planerat, jag hade sett fram emot att se den nu på morgonen. Men den åker i den halsbrytande farten 3 knop och befinner sig utanför norrtälje :rage:
Dessutom fattar jag noll. Jag fryser ALLTID, men i dag är det vaaarmt. Öppnade till och med fönstret i backoffice för jag smälter.
Norrtälje? Körde de för långt och missade Stockholm?
 
Norrtälje? Körde de för långt och missade Stockholm?
Gissar att de tar farleden där uppifrån. Det går en bättre farled där, man behöver svänga mindre.
Fartyget är ju 227 meter så det är inte superlätt att svänga med bland massa små kobbar :)
Vet dock inte, men min båthjärna säger att det är logiskt (kommer från familj som livnärt sig på båtar på olika sätt)
 
Ungefär som när en nära släkting funderade på att bli lärare. Jag sa inget men tänkte att linjerna i hens grundskolebetyg kanske inte gjorde hen lämplig :angel: Det var alltså inte vertikala streck (dvs ettor) utan horisontella streck... :grin:
Betyg går att läsa upp. Jag fick inget slutbetyg från 9an. I 8an hade jag streck i allt, ht i 9an också streck i allt.
Inom komvux läste jag in matte grund och fick MVG om jag inte minns fel, läste MA A på 10 v i stället för rekommenderade 20 och hoppade in på gymnasiekurser direkt (gick alltså inga andra grundskolekurser än matte). Där fick jag G, VG och MVG. Blev tyvärr sjuk och kunde inte ta igen hela gymnasiet.
Brist på betyg behöver inte betyda brist på kunskap.
 
Besviken - den där jäkla guldbron kom inte fram som planerat, jag hade sett fram emot att se den nu på morgonen. Men den åker i den halsbrytande farten 3 knop och befinner sig utanför norrtälje :rage:
Dessutom fattar jag noll. Jag fryser ALLTID, men i dag är det vaaarmt. Öppnade till och med fönstret i backoffice för jag smälter.
Kollade du på svtplay? Den ska väl anlända till Stockholm ca 13-15.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 023
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 385
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 910
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp