Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi snackade om corona och bunkring på jobbet. Och hur det in case skulle bli om man blev satt i karantän. Min chef fick ett mycket oroligt ansiktsuttryck och bara "jag måste köpa batterier, jättemycket batterier". Vi bara "okej ngn speciell anledning"? Hon bara "ja alltså ska jag isolera mig hemma tänker jag fan inte låta vibratorn ladda ut. Ngt måste man ju roa sig med".

Rimligt :rofl:
 
Vi snackade om corona och bunkring på jobbet. Och hur det in case skulle bli om man blev satt i karantän. Min chef fick ett mycket oroligt ansiktsuttryck och bara "jag måste köpa batterier, jättemycket batterier". Vi bara "okej ngn speciell anledning"? Hon bara "ja alltså ska jag isolera mig hemma tänker jag fan inte låta vibratorn ladda ut. Ngt måste man ju roa sig med".

Rimligt :rofl:

Satisfyer har uppladdningsbart batteri. Så länge elnätet är igång har jag inga problem :angel:
 
OC-spray är det som i vardagligt tal kallas för pepparspray. Oleoresin capsicum står det för :)
Jag har haft det i ögonen, ansiktet och händer och såklart stått i dimman flera gånger. Det är lite olika hur mycket man reagerar men farligt är det inte. (Nåja, astma och allergi mot innehåll och sånt kan ställa till det lite.)
Vissa hostar, vissa får tårar i ögonen, vissa får rinnande näsa osv. Jag brukar bara få lite stickande läppar, typ som ett plumper-läppglans :D

Däremot är OC ett vapen så är det vad som har använts ska det anmälas som vapenbrott. Det är väldigt strikt vem som får bära det, hur det förvaras osv.
Aha tack! Ja men så korkad jag är, det har jag visst hört talas om! :p

En i ambulansen sa att det finns någon form av "mildare" pepparspray som inte ska vara klassad som ett vapen (don't blame me, jag har ingen aning om detta stämmer!). Så eventuellt är det det som använts. Igår hade det vädrats ut på ca 15min, kvar efter det ska det bara varit en himla kyla då alla fönster stått öppna.
 
Fascinerande. En person sa idag, på fullt allvar, att hen borde blivit läkare (inte för att det spelar någon roll men hen har inte gått ut gymnasiet) eftersom de bara sitter på en stol och skriver ut lite piller, ja förutom kirurger, så hen förstod inte varför läkare skulle ha bra betalt.
 
Fascinerande. En person sa idag, på fullt allvar, att hen borde blivit läkare (inte för att det spelar någon roll men hen har inte gått ut gymnasiet) eftersom de bara sitter på en stol och skriver ut lite piller, ja förutom kirurger, så hen förstod inte varför läkare skulle ha bra betalt.

Ungefär som när en nära släkting funderade på att bli lärare. Jag sa inget men tänkte att linjerna i hens grundskolebetyg kanske inte gjorde hen lämplig :angel: Det var alltså inte vertikala streck (dvs ettor) utan horisontella streck... :grin:
 
Ta bort beteskravet för redan lösgående djur. Kravet kom när de flesta djur stod uppbundna – nu går de flesta lösa.
:confused:
Utrota vildsvinsstammen.
:cautious:
Begränsa antalet rovdjur kraftigt.
:confused::confused:
Det är inte rimligt att ett stenrös som våra förfäder anlade för att de inte hade möjlighet att transportera undan stenarna ska vara ett hinder för oss att bruka våra åkrar eller bygga en ny ladugård.
:meh:
Det håller inte att SLU har som uppgift att främja ekologiskt lantbruk när marknaden inte längre efterfrågar det.
:confused::confused::banghead::confused::confused:
:cautious:

Eh.. Ja. En smula.
 
@MJLee Köper inte heller att de bryr sig så mycket om miljön som de vill påskina i slutet av debattartikeln; inte när flera punkter de skriver skulle påverka djuren, landskapet och miljön negativt :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 024
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 385
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 910
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp