Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
På bättre humör efter lunch men bara nästan...

Tålamod för självklara saker som frågas om nu existerar icke!

+ att jag är godissugen
+ att jag vill ha en pepsi max (bra kombo till godiset :rofl: )
+ att jag är kissnödig men orkar inte gå hela vägen bort till toa. Väntar lite till

Vilken solstråle jag är idag :D
 
På bättre humör efter lunch men bara nästan...

Tålamod för självklara saker som frågas om nu existerar icke!

+ att jag är godissugen
+ att jag vill ha en pepsi max (bra kombo till godiset :rofl: )
+ att jag är kissnödig men orkar inte gå hela vägen bort till toa. Väntar lite till

Vilken solstråle jag är idag :D
Jag är också kissnödig och orkar inte gå på toa :rofl: och vill ha godis... :cautious::D
 
Jag är på skitdåligt humör!

Någon sprayade pepparspray igen idag så skolan utrymdes strax innan kl 11. 2h senare skulle vi få komma in, men icke. Lektionerna har varit inställda sen ca 11.30 men problemet är att många av oss varken har busskort, hemnycklar eller jacka. Därav sitter vi fortfarande i matsalen (annan byggnad) och väntar på att bli insläppta så att vi kan få våra grejer och komma in.
 
Jag är på skitdåligt humör!

Någon sprayade pepparspray igen idag så skolan utrymdes strax innan kl 11. 2h senare skulle vi få komma in, men icke. Lektionerna har varit inställda sen ca 11.30 men problemet är att många av oss varken har busskort, hemnycklar eller jacka. Därav sitter vi fortfarande i matsalen (annan byggnad) och väntar på att bli insläppta så att vi kan få våra grejer och komma in.
Men vad är det för pucko som sprayar pepparspray :banghead:

MvH Stoppade bitar av fisk i skolans ventilationssystem på 3 olika ställen för att slippa franskaprov en gång. Fisken ruttnade precis i tid till provet - luktade :wtf:

P.S Fick dock inte slippa provet, de flyttade bara provet till ett annat klassrum.🙄
 
Men vad är det för pucko som sprayar pepparspray :banghead:

MvH Stoppade bitar av fisk i skolans ventilationssystem på 3 olika ställen för att slippa franskaprov en gång. Fisken ruttnade precis i tid till provet - luktade :wtf:

P.S Fick dock inte slippa provet, de flyttade bara provet till ett annat klassrum.🙄
Det är det ingen vet. Men jävligt störande är det i alla fall. Andra dagen i rad. Sen har vi media också, det var här typ fem ambulanser, tre brandbilar och massor av polisbilar. Dvs stor utryckning och stoooort intresse för media!!

Hålla sig till sanningen kan de inte heller "det är nog kemisalarna på våning fem som läckt kemikalier". Jaha, så varför börjar vi hosta på våning tre då och de på våning fem känner ingenting?! :banghead:

Exakt samma sak hände i går. Men då vädrade lärarna ur istället, så räddningstjänsten kunde inte göra någon undersökning mer än att konstatera att något uppenbarligen hänt.
 
Det är det ingen vet. Men jävligt störande är det i alla fall. Andra dagen i rad. Sen har vi media också, det var här typ fem ambulanser, tre brandbilar och massor av polisbilar. Dvs stor utryckning och stoooort intresse för media!!

Hålla sig till sanningen kan de inte heller "det är nog kemisalarna på våning fem som läckt kemikalier". Jaha, så varför börjar vi hosta på våning tre då och de på våning fem känner ingenting?! :banghead:

Exakt samma sak hände i går. Men då vädrade lärarna ur istället, så räddningstjänsten kunde inte göra någon undersökning mer än att konstatera att något uppenbarligen hänt.

Men varför måste ni utrymma?
Är det vanlig OC-spray, som den jag har på jobbet, så behöver det definitivt inte utrymmas.
Vi bara låter dörren till kontaminerat utrymme stå öppen ett tag och sen är det bra.
Det kan ju förstås vara någon annan sort och då kan det vara mer begripligt.
 
Noooo, CAD är roligt :up: (jo, på riktigt :o) Pepp Pepp!!!
Det hade nog varit roligt om vi fått lära oss det på ett positivt sätt. Nu är det bara stress, oförståeliga instruktioner och för lite handledning :down: jag lär mig att göra saker men har ingen aning om varför, och knappt hur eftersom man bara testar sig fram och så funkar något utan att man vet vad.
 
Gah.
Kollade över dosorna med råttgift i gästhuset och pannrummet. De var helt tomma. Det har gått snabbt. Inte undra på att det luktat lite illa i pannrummet.

Ringde Nomor som lovade komma ut med två nya dosor.
(Ingen fara - det är utrymmen dit katterna inte når.
 
Men varför måste ni utrymma?
Är det vanlig OC-spray, som den jag har på jobbet, så behöver det definitivt inte utrymmas.
Vi bara låter dörren till kontaminerat utrymme stå öppen ett tag och sen är det bra.
Det kan ju förstås vara någon annan sort och då kan det vara mer begripligt.
Jag har ingen aning vad en OC-spray är. Men grejen var väl att ingen visste säkert vad det var från början. Så för att vara på säkra sidan startade någon lärare brandlarmet för att alla skulle lämna skolan.
Folk som gick igenom det sprayade området sa att det var stickig luft och att de började hosta. Men jag tror lite att det var skolan som ville göra en grej av det också. Eftersom det är rätt irriterande om man sas drar i stora växlar kanske människorna fattar att de inte ska göra så. Vilket de ändå inte lär göra, de tycker säkert att det var skitkul att skolan utrymdes och att det hände något 🙄
 
Jag har ingen aning vad en OC-spray är. Men grejen var väl att ingen visste säkert vad det var från början. Så för att vara på säkra sidan startade någon lärare brandlarmet för att alla skulle lämna skolan.
Folk som gick igenom det sprayade området sa att det var stickig luft och att de började hosta. Men jag tror lite att det var skolan som ville göra en grej av det också. Eftersom det är rätt irriterande om man sas drar i stora växlar kanske människorna fattar att de inte ska göra så. Vilket de ändå inte lär göra, de tycker säkert att det var skitkul att skolan utrymdes och att det hände något 🙄
Är det skolan det stod om i aftonbladet?
 
Jag har ingen aning vad en OC-spray är. Men grejen var väl att ingen visste säkert vad det var från början. Så för att vara på säkra sidan startade någon lärare brandlarmet för att alla skulle lämna skolan.
Folk som gick igenom det sprayade området sa att det var stickig luft och att de började hosta. Men jag tror lite att det var skolan som ville göra en grej av det också. Eftersom det är rätt irriterande om man sas drar i stora växlar kanske människorna fattar att de inte ska göra så. Vilket de ändå inte lär göra, de tycker säkert att det var skitkul att skolan utrymdes och att det hände något 🙄

OC-spray är det som i vardagligt tal kallas för pepparspray. Oleoresin capsicum står det för :)
Jag har haft det i ögonen, ansiktet och händer och såklart stått i dimman flera gånger. Det är lite olika hur mycket man reagerar men farligt är det inte. (Nåja, astma och allergi mot innehåll och sånt kan ställa till det lite.)
Vissa hostar, vissa får tårar i ögonen, vissa får rinnande näsa osv. Jag brukar bara få lite stickande läppar, typ som ett plumper-läppglans :D

Däremot är OC ett vapen så är det vad som har använts ska det anmälas som vapenbrott. Det är väldigt strikt vem som får bära det, hur det förvaras osv.
 
Men vad är det för pucko som sprayar pepparspray :banghead:

MvH Stoppade bitar av fisk i skolans ventilationssystem på 3 olika ställen för att slippa franskaprov en gång. Fisken ruttnade precis i tid till provet - luktade :wtf:

P.S Fick dock inte slippa provet, de flyttade bara provet till ett annat klassrum.🙄

Några killar i mitt högstadie stoppade en gammal och jäsande surströmmingsburk i ventilationssystemet innan lov. LNär skolan skulle öppnas igen hade burken exploderat. Helvete vad det stank! Då fick vi faktisk ledigt någon dag.

Innan ett annat lov hade lärare eller städare glömt kasta de grodor och räkor vi dissekerat i biologin. Blev lite samma förfarande.

Skolan hade eldats upp av två tvillingar som avskydde den och var arga över sina dåliga betyg.
Vi fick gå i skola i baracker ett bra tag, ett år tror jag.

När när nya skolan sen var invigd hade typ halva skolan vattenkrig inne. Det blev vattenskador och värst drabbat blev lärarrummet dit det mesta vattnet runnit genom taket etc. Det kostade flera hundra tusen att fixa.

Tänk vad mkt skit uttråkade snorungar från sömniga villaområden kan ställa till med..
 
Hoppas min nya laddare till datorn ligger i brevlådan idag! Just nu sitter jag som är högerhänt och håller fast sadden i en viss vinkel för att lyckas ladda datorn. Inte helt lätt att få ngt gjort. Och det går inte direkt lika fort. Sladdhjäveln är så varm också att jag funderar på att hämta grytvante eller ngt. :laugh:
/lätt-bränd rödtott med tunn och emlig hud
 
Några killar i mitt högstadie stoppade en gammal och jäsande surströmmingsburk i ventilationssystemet innan lov. LNär skolan skulle öppnas igen hade burken exploderat. Helvete vad det stank! Då fick vi faktisk ledigt någon dag.

Innan ett annat lov hade lärare eller städare glömt kasta de grodor och räkor vi dissekerat i biologin. Blev lite samma förfarande.

Skolan hade eldats upp av två tvillingar som avskydde den och var arga över sina dåliga betyg.
Vi fick gå i skola i baracker ett bra tag, ett år tror jag.

När när nya skolan sen var invigd hade typ halva skolan vattenkrig inne. Det blev vattenskador och värst drabbat blev lärarrummet dit det mesta vattnet runnit genom taket etc. Det kostade flera hundra tusen att fixa.

Tänk vad mkt skit uttråkade snorungar från sömniga villaområden kan ställa till med..
Skrattar alltså åt de lite roligare enklare upptågen. Inte elda upp skolan för man är sur över något betyg. Det är definitivt 100% euro dollar :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 910
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp