Vad gör vi? Del CCXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Träningsvärk i ljumskarna sen jag red dressyrarbete barbacka på pållan igår 😅, kände redan då mosighet i skallen och huvudvärk och jaha den höll i imorse med och halsont och snuva, suck. Nåja det kunde ju varit värre ☺️.

Kom precis hem från jobbet. Fy fan vad jag inte gillar bilar. Hann knappt åka ut från parkeringen innnan det började skrapa och ha sig. Fick nyss åka bärgare pga bromsarna, annan bil visserligen men ändå. Full jävla panik fick jag i alla fall. På med varningsblinkers och ut och lysa. Visade sig tillslut vara en sten som fastnat 😅 Kände mig ändå nojig och rädd hela vägen hem. Nu ska jag gosa med Iza, duscha, läsa lite och sen sova.

+4,3 ute nu, det kan jag leva med , speciellt när jag just kom på att mina nyplanterade lökar är kvar ute, Oooooooooooops!

Ser att det ska bli snöblandat i morgon och -5 kommande natt, känns inte som det är jättebråttom att lägga om däcken på bilen och jag har utbildning på plats i morgon bitti så kommer köra till kontoret torsdag och fredag.

Vaknade före halv tre och var klarvaken.
När klockan var halv fyra övervägde jag att gå upp men slumrade till halv fem när det var dags att gå upp och jogga.
Rundan gick bra men gissar att jag kommer bli trött senare.
Nu ska det bli väldigt gott med kaffe!
IMG_3775.webp

Är glad över att jag hört av mig till tandläkaren. Hatar stället, men vad ska man göra...
Trodde det skulle vara smidigt, men tji fick jag... Det går inte att boka tider via 1177, utan man måste ringa. Tandläkare ska tydligen inte bara svindyrt utan även krångligt att få en tid till. Utan tid får jag heller inget nytt recept på min tandkräm, för det är tydligen livsfarligt (ironi) att skriva ut igen...

Trodde det skulle vara smidigt, men tji fick jag... Det går inte att boka tider via 1177, utan man måste ringa. Tandläkare ska tydligen inte bara svindyrt utan även krångligt att få en tid till. Utan tid får jag heller inget nytt recept på min tandkräm, för det är tydligen livsfarligt (ironi) att skriva ut igen...
Vad är det för tandkräm och vad är den bra för som kräver recept?

Förstår inte vad som händer med min mun. Har haft så otroligt ont i den sedan måndags. Känns som att det typ blåsor men det finns inga blåsor. Snarare lite skinnflådd känsla.
I måndags kändes det "bara" som att det var visdomstanden som dummade sig. Men nu är det hela den sidan av munnen, tandköttet och kinden som spökar. Även längst fram på tungan. Har noll smaksinne längre för tungan är som skinnflådd.
Det är nästan som att jag ätit något som jag inte borde ätit.

Funderar på om det faktiskt är visdomstanden som spökar och att infektionen spridit sig. Eller om detta är de där mytomspunna "höstblåsorna" jag hört om (men finns ju inga blåsor). Eller om det är att jag åt orimliga mängder äpplen onsdag-söndag förra veckan och att det faktiskt är skinnflått. :cautious:

Oavsett väldigt irriterande och det går knappt att äta något vettigt. :rage: Hoppas det försvinner snart.

Förstår inte vad som händer med min mun. Har haft så otroligt ont i den sedan måndags. Känns som att det typ blåsor men det finns inga blåsor. Snarare lite skinnflådd känsla.
I måndags kändes det "bara" som att det var visdomstanden som dummade sig. Men nu är det hela den sidan av munnen, tandköttet och kinden som spökar. Även längst fram på tungan. Har noll smaksinne längre för tungan är som skinnflådd.

Funderar på om det faktiskt är visdomstanden som spökar och att infektionen spridit sig. Eller om detta är de där mytomspunna "höstblåsorna" jag hört om (men finns ju inga blåsor). Eller om det är att jag åt orimliga mängder äpplen onsdag-söndag förra veckan och att det faktiskt är skinnflått. :cautious:

Oavsett väldigt irriterande och det går knappt att äta något vettigt. :rage: Hoppas det försvinner snart.

Svampinfektion?

Blåser som tusan idag, överväger om jag ska åka in till campus och sitta där och plugga eller om jag ska stanna hemma. Men jag får ju helt klart mer gjort om jag åker iväg.

Hahaha passa dig för massa granny smith-äpplen bara, mamma vräkte i sig såna och hamna på sjukan med gallbesvär. Nä men tänker också svampinfektion.

Hahaha passa dig för massa granny smith-äpplen bara, mamma vräkte i sig såna och hamna på sjukan med gallbesvär. Nä men tänker också svampinfektion.
Ajdå, som tur är var det här inte granny smith. Men det var orimliga mängder (för mig) oavsett. Jag brukar inte äta 4-6 äpplen om dagen 5 dagar i sträck :angel: Hade helgalna cravings...
Jag har läst om svamp och tänker att det är typ 50/50 att det är det. Vissa saker stämmer in och andra inte.
Jag får avvakta och se om det kanske går över av sig självt, annars vet jag iaf att jag kan behöva ta mig till en läkare för att få såndär skölj utskrivet :up:
Tycker att det kanske är lite bättre än i går, så jag hoppas att det löser sig av sig självt. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 035
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
411
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
63 656
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka