Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förutom nikotinet så äta ner grönsaker nej sluta äta choklad och godis nä sluta äta chips nä. När jag blev erbjuden 40 års hälsosamtal avbokade jag och sköterskan tjafsade emot. 1 månad senare var jag på samma ställe för större koll via jobbet. Nä det kändes inte värt att slösa tid när jag visste det var utan ekg hörseltest och nått mer.Varit på hälsosamtal på VC. Det var intressant men inga överraskningar.
Optimalt blodtryck, blodprovet visade jättebra värden. BMI, rörelse, psykisk hälsa osv, top notch
Sen kom vi till mat och där blev det tvärrött, samma med nikotinet
Man ska äta mat, inte chips och choklad! Sköterskan hann inte ens stämma klart frågan om jag övervägt att sluta snusa innan jag svarade nej
Kommer inte börja laga mer mat, inte mer grönsaker och sluta äta choklad.
Så ja, jag är en sund människa med dåliga vanor![]()
Chips är potatis och choklad är en bönaVarit på hälsosamtal på VC. Det var intressant men inga överraskningar.
Optimalt blodtryck, blodprovet visade jättebra värden. BMI, rörelse, psykisk hälsa osv, top notch
Sen kom vi till mat och där blev det tvärrött, samma med nikotinet
Man ska äta mat, inte chips och choklad! Sköterskan hann inte ens stämma klart frågan om jag övervägt att sluta snusa innan jag svarade nej
Kommer inte börja laga mer mat, inte mer grönsaker och sluta äta choklad.
Så ja, jag är en sund människa med dåliga vanor![]()
Förutom nikotinet så äta ner grönsaker nej sluta äta choklad och godis nä sluta äta chips nä. När jag blev erbjuden 40 års hälsosamtal avbokade jag och sköterskan tjafsade emot. 1 månad senare var jag på samma ställe för större koll via jobbet. Nä det kändes inte värt att slösa tid när jag visste det var utan ekg hörseltest och nått mer.
Tur du bor en "liten" bit ifrån mig annars hade jag legat och spejat bakom soptunnan när du kom (gammalt buke-skämt)och hoppat fram och insisterat på att få vara med och äta tårta.
![]()
Jo men vi hade större undersökning via jobbet några veckor senare det var det som var grejen som vi var tvingade till.Jag tycker ändå det är en bra grej och intressant att få veta ens värden, speciellt med min usla livsstil
Ekg har jag fått göra ganska många gånger senaste åren så det är lugnt.
Men så sorgligt! Beklagar.En kanin fattigare. Grannen och jag fick bege oss till smådjurskliniken i Finspång vilket slutade i urakut avlivning; hjärtat lät inte bra (hjärtsvikt) och så blev ju kanin givetvis så stressad vilket gjorde henne sämre så vi fick ropa på mer personal för att få in sprutan snabbt som ögat.
Kom till oss med okänd ålder och vi fick ge henne ett gott liv i nästan 2 år.
Ptja enligt vännen jag tagit lite paus från kan man ju inte sörja annat än hästar, då får man minsann vara ledsen, bara då....TackMen så sorgligt! Beklagar.![]()
Har ingen erfarenhet av den rasen men hehe låter inte otroligt att vår fortsätter med i samma spår ;PYes. Hon är inte i närheten av att ha "vuxit upp" än...![]()
![]()
Fast tre veckor ÄR inte jättelänge. Om det bedöms att gipsning är det bästa för din fot, så är det säkert så. Försök att ta det lite lugnt i tre veckor och låt dig själv få läka ordentligt![]()
Hoppade dit med de
kryckorna och höll på att trilla flera gånger. Vandrar runt halva Östermalm, hittar dit. Träffar läkare som säger att nej, ingen ortos sko, det här ska gipsas!!!! Släpas in i gipsrummet. Stor tung klump. Fick klippa upp en av mina favobyxor. Inser att jag inte har några byxor som jag får över det förbannade gipset förutom mina mjukisbyxor. Och ett par jeans som är en storlek för liten. Ska vara gipsad i tre veckor för en usel liten fraktur på en lilltå.
På vägen hem åkte jag hiss tills sista rulltrappan innan bussen. Trillade och åkte med rumpan tills rulltrappan slutade och kom inte upp. Två snälla damer hjälpte mig till slut. Så nu har jag rejält ont it ena skinkan och överdelen på benet. Jag orkar inte.
Han som gipsade sa att det skulle klia rejält, jag fick inte klia med något. Naturligtvis började det omedelbart klia.
Midjeförlängare kanske?Edit: Nu får det bli drastisk bantning så jag kommer i byxorna. Har sett någonstans att man kan köpa något som gör att man kan göra midjan lite vidare? Är det någon som vet vad det heter?
JätteroligtFick ett väldigt trevligt och välbevligt avbrott i mina snurrande tankar just nu. Skickade mitt första kapitel i romanen till en lektör (en lektör hjälper till att utveckla manus för er som inte har full koll på detta med att skriva och den världen). Hade fått ett erbjudande om gratis analys i en författargrupp jag är med i.
Hon skrev bland annat om första kapitlet i min historiska roman:
"Ditt språk och din förmåga att gestalta är lysande och en ren njutning att läsa. Du har en känsla för tidstypiska detaljer som gör texten trovärdig och levande. Dessutom lyckas du väva in historiska detaljer och åsikter i dynamiska händelser, det vill säga utan att informera i långa textstycken. Det är ett bra sätt om du vill engagera dina läsare och få dem på kroken. Du ska vara riktigt nöjd med din prestation!"
Sen avslutade hon med att jag har ett manus som hon tror att många vill läsa.
Så blev otroligt glad!![]()