Vad gör vi? Del CCXI

Fick ett väldigt trevligt och välbevligt avbrott i mina snurrande tankar just nu. Skickade mitt första kapitel i romanen till en lektör (en lektör hjälper till att utveckla manus för er som inte har full koll på detta med att skriva och den världen 🙂). Hade fått ett erbjudande om gratis analys i en författargrupp jag är med i.

Hon skrev bland annat om första kapitlet i min historiska roman:

"Ditt språk och din förmåga att gestalta är lysande och en ren njutning att läsa. Du har en känsla för tidstypiska detaljer som gör texten trovärdig och levande. Dessutom lyckas du väva in historiska detaljer och åsikter i dynamiska händelser, det vill säga utan att informera i långa textstycken. Det är ett bra sätt om du vill engagera dina läsare och få dem på kroken. Du ska vara riktigt nöjd med din prestation!"

Sen avslutade hon med att jag har ett manus som hon tror att många vill läsa.

Så blev otroligt glad! 🙂
Härligt att få fin kritik! 😊

Satt och grejade på datorn och blev biten i stortån av busig hund. 😅 Hon är det mildaste, vänligaste som finns. Så när hon nafsar så där försiktigt är det så gulligt att man smäller av. ❤️
De är så söta småpluttarna när de har vakt-skiftet:
IMG_3643.webp

Ska sluta klaga på mitt gips. I jämförelse med @Mia_R är det här en ren baggis. Inte heller några hundar eller hästar utan bara en katt som är nöjd med mat, ren låda och att sova under täcket.
Jag är väldigt glad att jag slapp gipset men är förvånad du fick ett. Jag trodde man bara tejpade ihop lilltån med de två närmaste.

Kollegan kom förbi ikväll med sin dotter för hundarnas kissrunda . Själv kämpade jag för att hinna en egen kissrunda innan de kom, har så svårt med badrumströskeln, och tappade sen balansen i hallen när de ringde på dörren så jag smällde ner min opererade fot i golvet som ren reflex. 😩

Jag är väldigt glad att jag slapp gipset men är förvånad du fick ett. Jag trodde man bara tejpade ihop lilltån med de två närmaste.

Kollegan kom förbi ikväll med sin dotter för hundarnas kissrunda . Själv kämpade jag för att hinna en egen kissrunda innan de kom, har så svårt med badrumströskeln, och tappade sen balansen i hallen när de ringde på dörren så jag smällde ner min opererade fot i golvet som ren reflex. 😩

Jag fann det extremt överdrivet, särskilt som jag gått runt på det i 8-9 dagar redan. Varje gång någonting sånt händer misstänker jag att privata kliniker vill tjäna pengar genom återbesök och onödig röntgenplåtar.

Har haft en fin dag på kolonilotten I solsken och 18 grader. Målat skjul, rensat bort en massa rötter från ett nytt område vi håller på att göra iordning och planterat broccoli. Så kul att se hur allting växer. Nu äter jag chips, önskar att jag hade köpt mer chips för de håller på att ta slut och funderar på att spela lite piano innan jag parkerar mig i soffan resten av kvällen.

:arghh: :rage: Hoppade dit med de :rage: kryckorna och höll på att trilla flera gånger. Vandrar runt halva Östermalm, hittar dit. Träffar läkare som säger att nej, ingen ortos sko, det här ska gipsas!!!! Släpas in i gipsrummet. Stor tung klump. Fick klippa upp en av mina favobyxor. Inser att jag inte har några byxor som jag får över det förbannade gipset förutom mina mjukisbyxor. Och ett par jeans som är en storlek för liten. Ska vara gipsad i tre veckor för en usel liten fraktur på en lilltå.

På vägen hem åkte jag hiss tills sista rulltrappan innan bussen. Trillade och åkte med rumpan tills rulltrappan slutade och kom inte upp. Två snälla damer hjälpte mig till slut. Så nu har jag rejält ont it ena skinkan och överdelen på benet. Jag orkar inte.

Han som gipsade sa att det skulle klia rejält, jag fick inte klia med något. Naturligtvis började det omedelbart klia.
Be om sjukresa dörr till dörr nästa gång så slipper du hoppa omkring så mycket. :heart

Det kanske är FÖR att du har knatat runt på det i 8-9 dagar som du behöver gips...
Jag lutar mer åt @MJLees håll. Jag har fått lilltån avtrampad av en ponny en gång och fick då rådet att tejpa av vården. Likaså när jag bröt vadbenet under knäet. Först gips från fotknölen till halva låret men redan dagen efter klipptes det bort då det störde för mycket och jag fick inte rida på sex veckor men dykarträna med fenor redan samma vecka om jag ville. Tog certet samma vinter. Brutit totalt sex revben, 1 + 5, och det gipsas ju naturligtvis inte så alla frakturer gipsas inte.

Satt och grejade på datorn och blev biten i stortån av busig hund. 😅 Hon är det mildaste, vänligaste som finns. Så när hon nafsar så där försiktigt är det så gulligt att man smäller av. ❤️
De är så söta småpluttarna när de har vakt-skiftet:
Visa bifogad fil 164536
Visst är det mysigt när dom är på bushumör och tar ut svängarna lite extra, det gjorde ju grannens gamla schäferbuse, han tuggade ständigt på mig och då "var vi i luven" på varann men aldrig på allvar och sen när jag satt och fikade låg han och sov med mitt smalben i gapet så jag inte skulle kunna smita utan att han vaknade. :laugh::heart

Visst är det mysigt när dom är på bushumör och tar ut svängarna lite extra, det gjorde ju grannens gamla schäferbuse, han tuggade ständigt på mig och då "var vi i luven" på varann men aldrig på allvar och sen när jag satt och fikade låg han och sov med mitt smalben i gapet så jag inte skulle kunna smita utan att han vaknade. :laugh::heart
Ja, den här är så försiktig att jag alltid försöker lyfta alla såna försök. Så jag backar av och låter henne ”vara stor och vinnare” hela tiden. Jag låtsasflyr etc. 😅 Nu kan hon hänga i fingrarna på mig och morra ibland då vi leker. Men vågar inte riktigt så mkt med sambon än. Det kommer väl!

Ja, den här är så försiktig att jag alltid försöker lyfta alla såna försök. Så jag backar av och låter henne ”vara stor och vinnare” hela tiden. Jag låtsasflyr etc. 😅 Nu kan hon hänga i fingrarna på mig och morra ibland då vi leker. Men vågar inte riktigt så mkt med sambon än. Det kommer väl!
Grannens jycke var i början alldeles för "på" när han var i slyngelåldern och det var bara mig han var så efterhängsen på, en gång i ungdomen när han var extra jobbig och inte gav sig tryckte jag ner honom och släppte inte upp honom innan han gav sig, det blev en rejäl aha-upplevelse för honom, sen när vi fikade "flöt" han upp i soffan och la huvudet i mitt knä och somnade, efter den minnesbetan gick det aldrig mera till överdrift och när jag kom struntade han i både matte och husse, han tom. fulmorrade åt husse en gång så husse backade, det var husses eget fel för han var inte alltid så snäll.

Släkting ringde igen. Ja, jag svarade. Hen mår så otroligt dåligt och jag är orolig eftersom hen säger att hen inte har någon mat hemma. Att försöka övertyga hen om hemkörning är helt omöjligt. Likaså att hemtjänsten kommer och hjälper hen och handla eftersom det är på måndagar och inte tisdagar när det är extrapris för pensionärer. Försökte fråga om det inte gick att be att hemtjänsten kommer på tisdagar istället mend det hjälpte inte ett dugg.

Jag är verkligen den enda hen har kvar, särskilt som hen gjort sig osams med de andra släktingarna i samma generation igen. Hen tjatar om sitt testamente oupphörligt och säger att hen behöver två nära vänner som ska bevittna. Gav namn och nummer till Familjens Jurist efter råd från vän som är advokat. Det måste finnas fler i släktingens situation och en jurist kan hjälpa till då.

Edit: Och hen fattar inte hur hen använder mobilen. Öht. Jag måste vara på plats för att hjälpa hen. Och jag kan för sjutton inte åka ner till Gbg bara för det. Ja om inte någon trevlig bukefalist skulle vilja träffas vill säga ;)

Ber så mycket om ursäkt för att jag vräker ur mig här, men det är enda platsen jag har där jag kan prata fritt. Säg till om det blir för mycket!!!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 042
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
346
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 316
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 500

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka