Vad gör vi? Del CCXI

Efter att ha haft samma fodral till min telefon i flera år nu, slitet och dant så köpte jag ett nytt, vanligt svart och enkelt och i dag kom det med posten. 39 kr är lagom pris. Känner mig utmärkt nöjd med det, fodralet är ju nästan mer värt än min åldrande Samsung galaxy s10+, som släpptes februari 2019. Jag är visserligen utmärkt nöjd med min telefon också, absolut inget fel på den. Roligt bara en kommentar jag fick av en jag känner om just det, att "behöver din gamla telefon verkligen något nytt, bättre att passa på att byta ut hela telefonen istället". Ja, jo, när bank-id inte fungerar längre är det väl dags tänker jag :D Frågan är bara vad jag ska ha då som håller samma standard, men som inte är dyrt.

Stör mig fortfarande något orimligt mycket på att jag måste byta ut min surfplatta som jag köpte januari 2017 för att Youtube inte fungerar. Toppskick i övrigt! Som telefonen, inga repor, ingenting, fungerar felfritt! Det är onekligen bra surt att byta ut för en sådan anledning, men jag måste ju lyssna på musik?! :meh: Blir en Lenovoplatta den här gången också faktiskt. Självklart med skal/fodral på så den kan vara i toppskick, vad nu det ska vara bra för kanske. :D

Tillägg; även den med inbyggd ställning :D Varför har inte alla plattor det :D Så smart!

Ska precis göra mig i ordning för att sova. Är ganska nöjd med dagen trots allt :) För att varva ner nu har jag tittat lite på bostäder till salu, på hus(!) som kostar mindre än vad vår lägenhet kostade... Det är tveklöst väldigt, väldigt lockande att ta sig ifrån Sthlm alltså... Det var bara den där "lilla" detaljen med jobb som jag skulle behöva lösa (sambon kan jobba på distans och hans företag har dessutom kontor i flera olika städer, så han kan lätt byta till någon av de städerna utan att behöva byta jobb). Visst, vi skulle klara oss på bara hans lön ett tag, men jag vill inte gärna gå arbetslös och flytta till en stad där jag inte har en blekaste aning om huruvida det ens är rimligt att ta för givet att någon typ av jobb finns inom överskådlig framtid.

Men ja, innan nästa år, då ska det väl ha löst sig. Hoppas jag. Jag är så trött på stadsmiljö, så trött på asfalt, på grannar, på liv och rörelse och att inte ha någon egen liten gräsplätt. Visst är nuvarande lägenheten bra på det stora hela (tex är vårt kök perfekt), men jag längtar till annat ändå.

Funderar på att åka ner till Gbg om jag kan hitta ett billigt tåg och hjälpa släkting med allt. Sätta oss någonstans lugnt och gå igenom mobilen. Men hen är så stissig så jag undrar om det kommer fungera. Plus att hen kommer glömma bort allt igen. Jag skulle behöva vara i Göteborg några dagar, men vägrar bo hos annan släkting. Sablar också. Nåja just nu tänker jag inte åka någonstans med en stor klump.

Har just hittat helt nya muskler som jag uppenbarligen aldrig använt :eek: efter att ha vilat ryggen i soffan reste jag mig upp och då skrek övre delen av skinkorna aaaaaaaaaaaj, det måste vara motorsåg o häcksax muskler för dom är väldigt sparsamt använda men nu såg/ser min tomt ut som törnrosas, insåg att jag heller stryker eller putsar fönster o det är mina hatgöror, trist att jag inte ens kommit halvägs, men jag kommer ha förbaskat bra o stora övre skinkmuskler när jag är klar :D
Halva jag stinker nu linnex o det svider som attan.

Varit vaken sedan före 04, blev inte många timmars sömn inatt. Kollegan kom förbi före jobbet och gick ut med hundarna men i morgon måste jag klara mig själv för då ska hon vara på jobbet 05:45. :(
Hon lämnade även över en burk antibiotika som jag hade glömt igår när jag beställde från apoteket, tog en tablett medan hon var ute med vov och kräktes strax upp den. Får ta en ny senare idag.

Nu agt mig att vila lite innan jag internutbildar mig hemifrån.

Vi har äntligen fått tummen ur och bestämt hur vi ska fixa bättre ordning och plats i "klädrummet/walk in closeten" och i tisdags beställde vi på ikea och sen åkte och hämtade ordern. Igår började jag och äldsta dottern bygga så nu har ungarna sin garderobsdel klar och det flyttades lite på sängkläder och skor osv :) Ikväll ska jag och yngsta dottern fortsätta bygga min och makens del. Haft ångest för det där rummet länge men redan igår så känns det mycket bättre!

Om man bestaller blommor via Interflora sa kan mottagaren inte se vem som skickat, utom om man skriver under med namn i kortet val?

Vill skicka blommor lite anonymt!

Snart är badrummet klart :banana: bara några krokar kvar.

Jag har beställt en krok till hårfönen, men den hinner nog inte komma innan rörmokaren är färdig. Vi får väl ringa ut nån att sätta upp den senare.
"Vi får ringa ut nån", men hallå, sätta upp en krok kan vem som helst göra, eller? ;)

Igår blev det en pakethållare i rostfritt stål tillverkad här, moppen hade ingen så det var bara att börja bocka till lite rör och starta tig-svetsen.:)

20250326_231021.webp

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 042
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
346
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 316
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 501

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka