Vad gör vi? Del CCXI

Inte mycket sömn inatt. Hasat mig på kryckorna till toaletten ett par gånger, jobbigast att ta mig över tröskeln men det går som tur är. All bedövning har släppt och jag har ganska ont nu, skulle tagit en värktablett tidigare inatt men tyckte det var ok då. Måste vänta med att släpa mig ut med hundarna tills smärtan släppt lite mer och senare idag hämta ut mina recept. Mer värktabletter, antibiotika och blodförtunnande. Har valt ett apotek som ligger längre bort men där jag kommer kunna köra nästan ända fram till entrén. :(

Reflekterar över hur nära skrivandet och verkligheten kom i söndags..På förmiddagen skrev jag ett kapitel i min roman där min huvudkaraktär ligger på sjukhus, glider in och ut ur medvetslöshet och inte kan öppna ögonen. Några timmar senare tappar jag själv mer eller mindre synen.. Det ger mig rysningar.
Du kanske ska prata med en kurator? Hemskt jobbigt att vara så orolig :(

På väg till Sahlgrenska. Planerad op imorgon.
Gick upp vid 5 ätit frukost i lugn och ro samt tagit långpromenad med hundarna innan avfärd. Jag är ute i god tid och känner mig på gott humör. 🙂

Bifogade filer

• 20250326_070710.webp
    20250326_070710.webp
    235 KB · Visningar: 25
Hörde unghästen gnägga i morse och jag sprätte ur sängen för jag tänkte att nu är den satans miniponnyn ute igen. Men nej tjejerna stod så snällt här uppe men grabbarna va allra längst ner, längst bort så unghästen ropade nog bara på dom 😅 Hon är ganska verbal av sig.

Men men jag fick i hundarna och hästarna frukost, mig själv kaffe och sen blev det gymmet innan frukost och jobb :)

Varit utanför dörren och snabbkissat hundarna. Var nära att ramla en gång och tappade ett koppel men ingen hund, de är så himla snälla och bekymrade över sin gamla matte. Jag är helt slut på idag med, har 0 ork och satte mig i trapphuset och grät en skvätt innan jag låste upp dörren så vi kunde gå in. Alla har fått mat och jag har tvingat i mig en halv liter vatten. En kollega ska skjutsa mig till apoteket senare idag för jag orkar inte gå till bilen. Skönt ändå att bedövningen släppt så jag kan vicka på tårna igen. Foten i högläge och katterna under täcket.

Väntar på att sambons syster ska komma och njuter av att lägenheten är nystädad. Vet inte hur det kom sig riktigt, men plötsligt var både jag och sambon igång med att städa. Nu har vi slängt återvinning, städat så att robotdammsugaren kunde köra överallt och även moppa golvet... Köksbänken är ren, sängen bäddad... Sambon har t.o.m. dammsugit soffan. Nu ska jag bara bli av med lite jobbig huvudvärk också.

Jag blir mer och mer förvånad över hur folk tänker när dom inbillar omgivningen att dom har det väldigt gott ställt och lever på lånade pengar, detta läste jag på Expressen, det finns bakom en låst artikel.

"De har två vanliga jobb, men mannen ljuger om att han är ”day trader”.
Egna pengar saknas – de lånar till allt och nu väntar en veckas skidsemester med tomma konton.":banghead:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 035
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
344
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 309
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 494

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka