Äsch, gått med ångest i flera dagar i onödan. Behövde ju inte oroa mig för det jag hade ångest över.
Lite som vanligt alltså.
Lite som vanligt alltså.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett sista inlägg på temat, men nej, släktingen ifråga är absolut, definitivt aldrig varit självmordsbenägen. Det är det sista hen skulle tänka på. Hen är inte heller en fara för någon annan. Utan skälen till orosanmälan var social misär. Enbart social misär. Tänk hoarder i kvadrat ungefär. Plus då en psykisk diagnos som hen vägrar vård för. Det är därför vården etc, har sagt att de inte kan göra mer. Bedömningen är, inte fara för sig själv eller andra. Ergo är all vård frivillig.
Edit: Vad jag skulle vilja göra är att hyra en container och bara tömma lägenheten totalt och få in släktingen på något slags äldreboende. Men det kommer aldrig att hända.
Man kan ju söka om förvaltare om det är påkallat. Då kan beslut tas om det behövs.
Du har ingen aning om vem som besöker badrummet när ingen annan är där.Hittade just en suspekt flaska i sambos badrum, hårdpray. Han är flint/rakad. Undrade om han köpt fel av ngt. Verkar vara mitt besök som glömt den. Besöket med hår.![]()
Fy fan, vad läskigt!Du har ingen aning om vem som besöker badrummet när ingen annan är där.
![]()
Tur du bor en "liten" bit ifrån mig annars hade jag legat och spejat bakom soptunnan när du kom (gammalt buke-skämt)och hoppat fram och insisterat på att få vara med och äta tårta.
![]()
Usch förstår att det känns oroligt. Men bra att det följs upp!Hamnade på akuten i söndags med misstänkt tia, övergående stroke. Fick bland annat flimrande dimsyn i femton minuter när jag inte ens kunde se handen framför mig. Skrämde upp mig rätt rejält. Ska bl.a göra långtidsregistrering av hjärtat. Har fått remisser till vidare undersökningar av akuten.
Det förtjänar duOj... är i Sthlm med en kollega. Jag bokade oss på favorithotellet, givetvis inga fancy rum. När vi kommer hit visade det sig att vi blivit uppgraderade något oerhört så jag har tom en juniorsvit![]()