Vad gör vi? Del CCXI

Har upptäckt att det finns Champis Zero! Jag som länge varit lite less på Trocadero ska nog gå över till Champis ett tag!
Kollar en föreläsning från Postmuseum om frimärken.

Hen har redan blivit LPT tre gånger pga just orosanmälning och varit på slutenvården en gång två och en halv månad, senare gånger några veckor. Det var efter senaste inläggningen som hens läkare (jag har fullmakt att prata med vården) sa att om hen vägrar ta emot all hjälp från vård, äldretjänsten, andra myndigheter osv och inte bedöms vara en fara för sig själv och andra, så kan de inte göra något mer när hen vägrar medverka. Naturligtvis enligt hen själv så är alla andra sjuka. Inläggning hjälper inte.
Det är ju så det funkar, ingen kommer att göra något i det här läget även om hen är en fara för sig själv, till slut ger vården upp även i detta läget fast vi tror att den inte gör det men det är inget som ens antyds.

Det är ju så det funkar, ingen kommer att göra något i det här läget även om hen är en fara för sig själv, till slut ger vården upp även i detta läget fast vi tror att den inte gör det men det är inget som ens antyds.
Man har rätt att neka att ta emot vård.
Man kan inte lägga in folk för att ta emot vård så länge de inte är en fara för sig själv.
Det är inte så att det inte antyds, det står i lagen.

Haft en riktigt bra dag. Lugn promenerat rejält med hundarna. Varit i stallet rensat ut bland smycken, Har en köttgryta som står och puttrar.

Ska åka ut till stallet vid 18 för att lägga om bandaget på hästen. sen låna mammas dusch (kan inte duscha i min egna då den är för liten då jag inte kan duscha hela kroppen än) Imorgon bär det av till Gbg och Sahlgrenska för på torsdag blir det en op till för att bli av med dränet.

Skönt att kunna ha haft en så skön dag hemma

Trött.
Unnade mig en macka från café.
Nu ska jag nog ta lite mer kaffe trots att jag har druckit fem idag.
Laddar för hockeyn. Hua🙈
IMG_3532.webp

Sex veckor sjukskrivning men det struntar jag i. Jag får jobba hemifrån så jag ska hämta några pärmar på jobbet och har datorn hemma så två dagar den här veckan sköter jag från sängen. Jobbar torsdag och fredag, ledig idag och i morgon. Största problemet blir att gå ut med hundarna när jag inte ska stödja på foten, men jag slapp gipset! Blir ortos igen, en likadan som jag har.
Finns det inga hundrastgårdar i den där stan?
Tänker att det är enklare att ta bilen till en sån och låta dom rasa lite själva :idea:

Finns det inga hundrastgårdar i den där stan?
Tänker att det är enklare att ta bilen till en sån och låta dom rasa lite själva :idea:
Nej, tyvärr och inte blir det några skogspromenader heller. Jag orkade nästan inte ta mig från parkeringen och hem, var tvungen att stanna varje meter och kämpade med gråten hela vägen. :( En kollega kommer förbi senare ikväll och går en runda med dem men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Har tappat så mycket styrka och ork, trodde ju inte det skulle vara något större problem att ta mig fram på kryckorna men när jag inte ens får sätta ner foten blir det bara katastrof.

Ligger och vilar medans en kollega är ute med hundarna. Har ätit en tallrik långfil med flingor och hjortronsylt, kanske därför jag är så vimmelkantig och svag idag, jag har ju bara ätit två skivor rostat bröd med lite pålägg på 1,5 dygn. Har beställt mina recept så jag får hämta på apoteket i morgon, ska ge mig själv injektioner i magen med blodförtunnande. Skulle egentligen tagit det redan idag men jag orkade helt enkelt inte hämta ut det. Blev knappt fem timmar sömn natten som gick och innan dess hade jag varit vaken sedan i söndags em. :crazy:

Hoppas jag kan sova inatt, har bullat upp med en IKEA-kasse full med handdukar, kudde och kläder under täcket så foten med ortos ska ligga i högläge. Hade iaf inte blött igenom någonting ikväll, får se hur det ser ut i morgon.

Ett sista inlägg på temat, men nej, släktingen ifråga är absolut, definitivt aldrig varit självmordsbenägen. Det är det sista hen skulle tänka på. Hen är inte heller en fara för någon annan. Utan skälen till orosanmälan var social misär. Enbart social misär. Tänk hoarder i kvadrat ungefär. Plus då en psykisk diagnos som hen vägrar vård för. Det är därför vården etc, har sagt att de inte kan göra mer. Bedömningen är, inte fara för sig själv eller andra. Ergo är all vård frivillig.

Edit: Vad jag skulle vilja göra är att hyra en container och bara tömma lägenheten totalt och få in släktingen på något slags äldreboende. Men det kommer aldrig att hända.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 960
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
338
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 241
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka