Vad gör vi? Del CCX

Äntligen fredag! Sopslut.
Fikade med en kollega/vän efter jobbet och åt sen sushi med en annan kollega/vän.
Nu har jag druckit en smirnoff ice och lider mig igenom hockeyn.
IMG_3362.webp

Började se en film men tror inte jag orkar mer. Kan ha drabbats av pesten som sprider sig på jobbet.
Ringde en kompis tidigare som skulle ringa tillbaka ”sen”. Det kan vara snart, imorgon eller aldrig. Så henne kan jag inte vänta på heller… kanske ska ta och lägga mig.

Så härligt väder idag! 😍 efter två vilodagar för pållan blev det en härlig ridtur; piggelin och himla härlig att rida och galoppen uppför skogsbacken blev snabb 😁 😍.
Framåt kvällen kröp jag upp i soffhörnet med cappuccino och fika; delicatoboll är ju alltid gott och de där gelé"hallonen" med äpple och fläder var friska och goda och så läste jag ut spänningsromanen ☺️. Vid halvåtta tiden tyckte ssmbon det var hög tid att laga middag istället 😅, lövbiff och pommes var inte tokigt, härlig fredag! Trevlig helg på er 😊.

Funderar på en tidig kväll. Förhoppningsvis är foten bättre imorgon så jag kan gå och posta brev och städa hemma, istället för att sitta framför datorn.

• Gilla
Reactions: Sel
Fryser också. Sitter i soffan med dubbla byxor, hoodie och filt 🥶🥶
Omslagsväder på G, kylan kryper in, det känns.

Idag blev det en sån där bra dag, först öppna kyrkisen med fika, sångstunden och lunch som var olika pajer, en av tjejerna skar upp en bit som jag trodde var till sig själv och skickade den till min tallrik istället med ett "och där har du", jag kontrade med "tack mamma". :D
Vid fikat stod jag tydligen ivägen för jag fick ett "hästbett" i baken, jag såg inte av vem för alla såg lika oskyldiga ut och skyllde på varandra.:laugh:

När jag kom hem blev det att fortsätta ta tag i min trilskande 3D-skrivare, jag hittade felet äntligen, ett korrupt minneskort men nu går den så tyst och fint igen, det är bra att ha alla filerna lagrade i NAS-en för då är det bara att kopiera dom till ett nytt minneskort och det tar inte ens 5 minuter, installera från grunden där snackar vi snarare 4-5 dagar innan allt är perfekt.
Om nu nån undrar vad jag har en 3D-skrivare till så gör jag packningar, tätningar och bussningar i flexibla och tekniska material mest i den, guld värt när man håller på med sånt som inte går att få tag på reservdelar till längre.:)

Hade en mycket trevlig promenad med hundarna tidigare idag, handlat lite efter stallet och sedan skyndat mig i säng. Sitter nu på nattskiftet med massor med vatten, en kopp kaffe och om jag vill finns det bullar, men då jag bestämt mig för att försöka tappa lite vikt innan operationen får jag nog avstå. Blir stressigt i morgon då jag både ska hinna med hästarna efter jobbet, rasta hundarna och förhoppningsvis hinna sova lite innan jag ska vara tillbaka på jobbet mindre än åtta timmar efter jag slutat nattskiftet. :crazy:

Jag var bussig och bytte skift med en kollega ikväll, annars hade jag legat och sovit nu. Tur jag kunde sova så mycket förra dygnet så jag känner mig ganska utvilad ikväll. :up:

Ska strax gå och lägga mig, är skittrött! Men tittar på avsnitt 5 av The Walking Dead. Trots att jag sett serien många gånger får jag samma känsla varje gång. Den ÄR bra! Comfort serie...

Ätit macka till middag och därefter lite chips och pepsi, är dock ovanligt törstig så ska dricka lite vatten, borsta tänderna och kravla i säng tänker jag.

Jag tittar på en serie, The dead files, människor i Amerika som blir attackerad på olika sätt av andar och annat paranormalt. Det är ett medium och en fd. mordutredare som hjälper människorna, riktigt intressant faktiskt då det är dokumentärt och inte fiction, och lagom "mysprogram" innan jag somnar. :D

Ut sista svängen med våfflan och ser att det lyser hos veterinärkliniken. Det ger mig alltid lite ont i magen att veta att de antingen har ett akutfall eller någon som måste stanna över natten. <3

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 319
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 316
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 426
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 539
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka