Men oj. Va? Det var inte alls menat som det och jag har inte överhuvudtaget nämnt varför jag inte äter ute, så det är tråkigt att du fick till denna vinkeln att jag skammar folk. Jag vet inte om du har antennerna ute för att det brukar förekomma sådant här, men jag ser inte vad jag skulle ha sagt som låter som det.
"Jag skojar om att jag är Gordon Ramsay nu för efter att inte ha köpt bröd på över 2 år nu så märker jag verkligen skillnaden, fast de är ätbara." är inte mer än så, om det var det du reagerade på.
Jag har heller inte påstått att några tillsatser är farliga någonstans, utan det handlar om mina preferenser och de måste jag få ha. Det är synd om det tolkades så.
Samma sak där. Jag har rätt att tycka att saker är äckliga och att använda det ordet, även om det finns de som anser det vara ofint. Att de är äckliga var väl en överdrift i detta sammanhanget, men jag tycker inte om bismaken som blir vilket inte finns i det som jag bakar själv. Man får själv bestämma vilka ord man vill använda. Hade det varit vulgära ord hade det varit en annan femma.