Vad gör vi? Del CCVIII

Håll tummarna nu. Sitter i bilen på väg till Sahlgrenska. Helt skräckslagen. Ser proverna bra ut så blir jag transplanterad imorgon bitti
Njure och bukspottkörteln.

Håller på att freaka ut toralt.

Jag vet att det kommer vara så värt det i slutändan men själva operationen och närmsta tiden efter ser jag inte fram emot

Grattis! Och Jag hoppas att alla prover ar over forvantan bra och att du far din bukspottskortel och njure I morgon bitti. :heart Tummarna halls och fingrarna ar korsade:)

Håll tummarna nu. Sitter i bilen på väg till Sahlgrenska. Helt skräckslagen. Ser proverna bra ut så blir jag transplanterad imorgon bitti

Jag vet att det kommer vara så värt det i slutändan men själva operationen och närmsta tiden efter ser jag inte fram emot

Ohja mycket! Min ena kusin fick leva med dialys flera år efter en uvi som slog ut njurarna men fick, när utredning var klar, ena njuren av lillasyster- livet är så mycket enklare sedan dess ❤️. Kommer säkert gå lika fint för dig men såklart det är omtumlande och läskigt men åh vad jag håller tummarna för bra prover 🙌❤️ .

Håller tummarna för att det går bra!

K
Varit ute på en lite "längre" promenad med hundarna, stackars varulven mår inte bra av all inaktivitet. Han skulle behöva röra mycket mer på sig än vad jag kan gå och jag vet inte hur jag ska kunna lösa det snabbt och enkelt. :(

Nyss ätit en fryspizza, ska lägga en inpackning i håret och sen ta ett varmt bad med en ansiktsmask. Var så trött efter stallet att jag var tvungen att lägga mig en stund efter jag handlat. Får låna en carport det som är kvar av månaden så jag får närmare till bilen, från den 1/2 får jag egen carport. :)

Blir en sista sväng ut med hundarna senare ikväll.
Kan du inte köra ut till någon skogsväg och hoppa några m o sen släppa dom ? Eller drar dom då?

Har just krupit ner under elfilten efter en dag i backarna tillsammans med maken och två kompisar ⛷️ Både snökvalitet och väder var bättre än vi vågat hoppas på, så vi är supernöjda och väldigt trötta i benen. Inväntar nu leverans av middag (indiskt :d) och sedan lär vi somna ovaggade.

K

Kan du inte köra ut till någon skogsväg och hoppa några m o sen släppa dom ? Eller drar dom då?
Vår kopplade hund har blivit överfallen två gånger av en hund vars människa verkar tycka att det var en bra idé att köra till en skogsväg och släppa sina hundar lösa... :meh:

Men, självklart, om man som hundägare har sådan koll på sin hund att den inte sticker iväg mer än några meter så är det ju ett bra sätt att motionera hunden på!

Vår kopplade hund har blivit överfallen två gånger av en hund vars människa verkar tycka att det var en bra idé att köra till en skogsväg och släppa sina hundar lösa... :meh:

Men, självklart, om man som hundägare har sådan koll på sin hund att den inte sticker iväg mer än några meter så är det ju ett bra sätt att motionera hunden på!
Jag är så van vid att alla mina går alltid lösa utom i trafiken, finns inte på tapeten att dom skulle jaga eller anfalla en hund, det var oxå därför jag frågade om dom kanske drar då, för då släpper man dom inte.

Har du tillgång till någon större inhängnad?
Det finns mycket man kan göra utan att kunna röra sig så mycket.

Tänker spontant på att kasta boll och gömma godis. Du kan stå i princip still.

Du kan också annonsera om hjälp med hundpromenad.

Jag har själv två trasiga knän (varav ett är väldigt trasigt). I perioder har jag svårt att gå och får hitta på andra aktiviteter med pudeln.

Nu har jag som tur att min kan gå lös utan problem. När jag har sämre dagar åker jag (med bil) ut i skogen. Släpper henne lös och går kanske 1 km (mot 4-5 km normalt). Hon springer runt mig, nosar, gräver och har skitkul. Hon är fullt nöjd även med kortare promenad eftersom hon går lös och springer betydligt längre sträcka än vad jag gör.
Nej, vi är inflyttade, jag känner inte till någonstans där jag törs släppa dem och han har halkat på isen så många gånger och slagit sig när han ska hoppa in i bilen så han vill inte åka längre. Tror väldigt få är sugna på att gå ut med en stor malle som pratar mycket genom att morra. Jag förstår när han pratar, men okända tror han är arg. Tog tid även för mig att lära mig vad morrandet betyder, att han kommunicerar. Han har inget intresse av leksaker och inte direkt godismotiverad heller om det inte är onyttigheter som korvbitar mm. .

Håller tummarna för att allt ska gå bra och ge positiva effekter 🤞❤️

Varit i skogen och jagat hela dan. Säsongens sista drevjakt för min del. Jag får inga fler tillfällen, alltså är det bockjakten nästa gång. Som ny jägare måste jag säga att jag det här är oväntat kul. Det är skönt att vara ute hela dan. Något jag kanske inte gjort bara så där en söndag i januari. Det är också något skönt meditativt med att stå ensam och tyst ute i skogen ett par timmar.
Då får du se fram emot min födelsedag. 😉
Känns bra att min pojkvän, jägaren, aldrig kommer glömma när jag fyller år! 😂

Jag håller tummarna och Isis tassarna för dig! :up: 🐾

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 691
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 493
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 330
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 059
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Appar
  • Störiga saker vi stör oss på, del 38

Hund, Katt, Andra Djur