Vad gör vi? Del CCVIII

På jobbet, datorn uppdaterar sig så jag kan slösurfa.
Motionerade mina grejor i morse. Har en övning som bara tar en sång att göra men som är planen att jag ska göra varje morgon i 100 dagar och förhoppningsvis har jag fått upp lite flås till sommarens ridresa. Längtar

Hund, katt och husse har fått frukost.
Husse är helt slut och hostar.

Hunden behöver aktivering. Hoppas på att orka med en promenad senare.

Jag är väldigt glad som har en pudel som kan gå lös. Hon gör av med väldigt mycket energi även på en kortare promenader.

Har en otroooligt klängig katt ikväll! Antar att det beror på att jag stal shiban och hon hängde med mig på jobbet hela dagen så han var helt ensam hemma, stackarn. <3
Om inte annat märktes det på att han hade tippat ut hela burken med levande gräshoppor på köksgolvet när jag kom hem.
Jag hittade tre. De andra är antingen i kattmagen eller under kylen misstänker jag. :angel:
Det är ju inte syrsor iaf 🤣 ljudet av spelande syrsor mitt i natten är ju så underbart :banghead:

Hund, katt och husse har fått frukost.
Husse är helt slut och hostar.

Hunden behöver aktivering. Hoppas på att orka med en promenad senare.

Jag är väldigt glad som har en pudel som kan gå lös. Hon gör av med väldigt mycket energi även på en kortare promenader.

Hoppas du kryar på dig snabbt, hosta är så jobbigt!

Funderade på om jag skulle cykla eller ta bilen till jobbet. Kollade väderleksrapporten och såg att det ska vara snöblandat regn och nollgradigt när jag slutar. Det blir bilen idag, och så passar jag på att handla så att det inte känns riktigt lika onödigt :p Imorgon däremot, då verkar det bli uppehåll så då tar jag cykeln istället.

Mumsar på en lunchsallad och funderar på om jag ska sitta kvar på kontoret eller passa på att promenera hem medan det fortfarande är ljust (och soligt!) ute och jobba hemma resten av eftermiddagen.

Jag har förresten aldrig fått så mycket uppmärksamhet som när min dator plötsligt började råma här för nån timme sedan. Kontoret i fråga är alltså en s.k. "co-working space" där det sitter en massa människor från en massa olika företag och jobbar. Och ja, jag bröt ju då tystnaden genom att råka komma åt någon jäkla knapp på hemsidan för mejeriföretaget jag undersökte just då, med resultatet att datorn skrek MUUUU och skrämde livet ur mig. Jag brukar nästan alltid ha ljudet avstängt annars, men igår använde jag datorn för att se ett avsnitt av en serie i sängen... Inte min mest briljanta stund, men jag bjöd ju på ett gott skratt i alla fall! :bag:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 632
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 421
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 270
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
970
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss eller diss - del 6
  • Underställ
  • Årets matbluff

Hund, Katt, Andra Djur