Vad gör vi? Del CCVIII

Tvättar. Förkylningen ger sig sakta men säker. Ett symtom som är sjukt jobbig o som tydligen ligger kvar länge är tröttheten, jo tack. Så jäkla trött! Men, jobb i morrn. Så det blir bra. 👌

Köpt ny resväska och funderar om den lilla fungerar som handbagage. Måste mäta. Försöker fokusera på praktiska detaljer. Stressar ihjäl mig att jag inte ska hinna ner till begravningen på lördag/måndag. Polisen lovade att jag skulle få mitt pass den här veckan. Kommer boka resa och visum minuten jag får meddelandet.

Jag vet inte vad jag ska göra, känna. Always Remember I Love You, Arily älskade Bob. En liten tröst är att han hedras för sitt arbete, kall, och att han gjorde skillnad i så mångas liv.

Om någon undrar så heter han Bob Munro om ni vill söka på honom. Jag är så stolt att jag vill att alla ska veta vad han gjorde.

Äntligen lättar regeringen på strandskyddet!

Tolkningarna har varit absurda. Förbud att göra något alolos nära "möjligen vattenförande dike". Ställen där gammalt folk aldrig sett vatten.

I storstäder bygger man flervåningsbygnader invid vatten. På landsbygden får man inte ens ta hand om sin mark när den har diken eller bäckar.

Avsikten har varit god och riktig men byråkrater ute i landet har gjort orimliga tolkningar.
Hoppas nu bara att det blir som många av oss hoppas: att sådant som grävda diken inte ska ses som strandskyddat, och att det ska gå att bygga i vettig omfattning.

Men utan att det plötsligt uppstår något slags "vilda västern" där stränder privatiseras genom kaj- och bryggbyggen.

Avslutar min stockholmsvistelse med en lunch på restaurang Knut. Tack för restaurangtips @Malibu_Stacy . Jag, @MJLee @Petronilla hamnade på Bistro bestick.

Igår hade jag en härlig dag där jag var bland annat på öppet hus på La petite morte där min skrivlärare har kurser på plats. Måste dela med mig av ett kort därifrån en fantastisk kreativit inredd miljö.

IMG_20250119_135206643.webp

Köpt ny resväska och funderar om den lilla fungerar som handbagage. Måste mäta. Försöker fokusera på praktiska detaljer. Stressar ihjäl mig att jag inte ska hinna ner till begravningen på lördag/måndag. Polisen lovade att jag skulle få mitt pass den här veckan. Kommer boka resa och visum minuten jag får meddelandet.

Jag vet inte vad jag ska göra, känna. Always Remember I Love You, Arily älskade Bob. En liten tröst är att han hedras för sitt arbete, kall, och att han gjorde skillnad i så mångas liv.

Om någon undrar så heter han Bob Munro om ni vill söka på honom. Jag är så stolt att jag vill att alla ska veta vad han gjorde.
Läste lite. Verkligen en beundransvärd bonuspappa, förstår att du är stolt.

Jag håller alla tummar och tår (Sparky med) för att allt löser sig med resan och begravningen. Beklagar verkligen förlusten :heart

Arbetat klart för idag. Världen var vit imorse, såg inte många meter framför bilen. Ska bli så skönt att kunna ta tågrt från nästa vecka och låta bilen stå de flesta dagarna.

Skulle så purjolöken när jag kom hem men påsarna var tomma. Undrar vilken idiot som lagt dit dom förra året :confused:

Börjar skruva på mig nu. Vill dra iväg så att jag kan åka till ridskolan och pussa på häst och rida :love:
Annars har det varit en sjukt trög dag där jag blev avbruten så ofta att jag till slut var tvungen att ge upp att försöka arkivlägga. Det får bli imorgon - då är kollegorna vars jobb jag varit tvungen att göra i dag tillbaka.

Spolbil och fastighetsskötare har precis lämnat.
Nu funderar jag på hur jag bäst sanerar badrummet från tidigare otrevligheter och lägenheten från lukt.

Och så är frågan om jag ska laga mat först eller ge mig på städningen först. Lutar åt städning. 😅😝

Växlar mellan att vara hyper och handlingsförlamad. Just nu bara sitter jag här och surfar medan resväskan är öppen och jag slängt ner några kläder i den. Jag är helt utmattad. Måste leta reda på sommarkläderna.
Skriv en lista.
Pass
Försäkring
Medicinlista (om det krävs för att komma in i landet)
Kläder
Necessär
Betalkort
Biljetter

Resten löser sig om det är nåt mer.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 632
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 432
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 270
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
983
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka