Vad gör vi? Del CCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här smälls det regelbundet och har gjorts i några timmar redan. Inte som vid 12, då låter det extremt, men ändå ständigt med smällar här. Hundarna fick en tidig lång promenad i morse, sedan en vid lunch och jag tänkte ta en runda vid 20 ganska kort och så sedan när jag lägger mig vid 01 eller senare. Lite förskjutet och knäppt, men det brukar fungera.
Freya har inte reagerat tidigare, men vi har aldrig gått ut vid 12-slaget.
Inne har hon inte brytt sig men det kan ju ändras

Kör film maraton med först den fantastiske Ivan, (en gorilla som underhöll på ett köpcenter i 27 år innan han flyttades till ett zoo) och nu Rädda Willy. Det får mig att fundera över om jag vill fortsätta ta mina barn till djurparker, i år var vi inte där en enda gång. Man får tycka vad man vill men jag inser att jag börjar ändra synsätt.

Tittar på Harry Potter baking wizards och inser än en gång varför jag inte gillar amerikanska bak shower. Allt är så överdrivet och ska vara känslor hela tiden istället för att fokusera på själva bakningen. Det smäller lite men Megara sover som en stock bredvid mig.

Freya har inte reagerat tidigare, men vi har aldrig gått ut vid 12-slaget.
Inne har hon inte brytt sig men det kan ju ändras
Nej hon verkar inte bry sig. Reagerar ibland när det är någon som låter extrem, men bara genom att titta upp och titta ut och avbryta vad hon gör, när hon ser att varken jag eller spionen reagerar fortsätter hon med sitt igen. Hon går inte ut vid 12 i år, vi stannar inne, vi tar kissrunda när det lugnat sig, gick rätt fort förra året när allt var uppskjutet, hoppas på samma i år igen så det är lugnt vid 01 eller så. Går till gräsmattan vid parkeringen och in igen. Spionen är totalt obrydd, anar dock att han tänker samma som vanligt- att människor är sjukt skumma som skjuter sådana saker i luften.

Sista rastningen gjord och det gick på nåder eftersom det small en gång en bit bort. Men nu har hon kissat i alla fall. Är tack och lov inte ovanligt att hon håller sig 12 timmar självmant, om hon fick bestämma så hade hon gått på låda 😅 Så inga problem att vänta med att gå ut förrän imorgon.

Nar jag flog med Mandy, min forsta rottis absolut vagrade hon att kissa nar bagaget var i bilen, hon vagrade lamna vart bagage och skulle absolut in i bilen ...13 timmar efter att hon sattes in i buren for resan. Nar vi kom fram dit vi skulle ett par timmar senare kissade hon efter en liten stund av lungt nosande pa grasmattan. De kan halla sig betydligt langre an vi tror.

Hästarna är instängda i boxarna för natten. Nu när vi har dem på lösdrift känns det plötsligt som snudd på djurplågeri att de måste stå instängda i boxarna hela natten, från så här pass tidigt :o Gissar att jag är uppe och släpper ut dem senast runt sextiden i morgon bitti. Helt otroligt hur snabbt man vänjer sig vid något nytt! Tidigare har våra ponnyer, i alla år, stått på box 12 timmar eller mer som standard.

Vi har ätit middag också, snart dags för dessert nu, tror jag.

Är arg som ett bi. Köpte sushi på yama, combo original. Den bestod av lax, avokado och en slags rulle! Ringde faktiskt deras kundtjänst och lämnade mitt namn och telefonnummer och att jag väntar mig kompensation :rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 709
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår. 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 104
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick". 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 687
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 672
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka