Vad gör vi? Del CCIX

Promenerat
IMG_4542.webp

Efter denna veckas lite ändrade vanor så vaknade jag redan vid 7, jaha när man kan få sovmorgon en lördagsmorgon 😅, nåja honkatten var ju nöjd med det så hon kunde bli utsläppt tidigt 😄. Tillbaka till sängen och hängde ett tag till, mysigt 🥰.
Helgfrukost på hembakat bröd, kokt ägg, smoothie och frukt och så kaffe var ju inte fel 😍 innan jag följde med älsklingen till stan en sväng 😊. Lunch och lite pyssel hemma och förberett middagen inför kvällen och nu börjar det bli dags att åka till stallet och det verkar minsann spricka upp lagom till dess medan sambon grejar vidare med sitt 😊.

Bifogade filer

• 20250222_094937.webp
    20250222_094937.webp
    121,1 KB · Visningar: 15
Väntar på att potatisen ska bli kokt, det blir potatismos och hamburgare eftersom det blev en hamburgare över igår på öppna kyrkisen. Ett gäng varmkorv fick jag också med mig, dom brukar skicka med en doggybag istället för att slänga det som blir över och inte får värmas en gång till och serveras till gästerna. :up:

Lagat, och ätit, tidigare nämnda kyckling. Blev i sås i ugn, delvis inspirerad av @Ninnurur , men utan bacon och med svamp istället. Och sjuka mängder vitlök. Glömmer alltid att min hemodlade är väldigt mycket starkare än den från ica. 😆

Har jobbångest, ännu värre nu när vi varit hemma så länge pga sjukdom. Känns superjobbigt att börja jobba igen. 😞

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 346
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 013
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 127
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 066
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka