Vad gör vi? Del CCIX

Orkar inte läsa engelskan, det tar för lång tid. Min hjärna är lite begränsad tyvärr.

Det jag undrar över är om de är brytbara.
@athena_arabians verkar hålla med honom?

Helt ärligt litar jag mer på professorn än FN i det här fallet. Sedan vet jag givetvis inte hur det ligger till i detalj men jag kan som sagt säga att det är en himla skillnad på en intressant mineralisering och en brytbar (dvs bevisad) malm. Enligt professorn som tittat på USGSs (dvs USAs motsvarighet till SGU) lista över globala tillgångar på sällsynta jordartsmetaller så faller de här inom mineralisering, dvs inte brytvärd resurs (i dagsläget). Det kan givetvis ändra sig med ytterligare undersökningar men än så länge är jag inte övertygad om att det finns gigantiska resurser där.

Helt ärligt litar jag mer på professorn än FN i det här fallet. Sedan vet jag givetvis inte hur det ligger till i detalj men jag kan som sagt säga att det är en himla skillnad på en intressant mineralisering och en brytbar (dvs bevisad) malm. Enligt professorn som tittat på USGSs (dvs USAs motsvarighet till SGU) lista över globala tillgångar på sällsynta jordartsmetaller så faller de här inom mineralisering, dvs inte brytvärd resurs (i dagsläget). Det kan givetvis ändra sig med ytterligare undersökningar men än så länge är jag inte övertygad om att det finns gigantiska resurser där.

Tack, nu forstar Jag ... Jag litar inte pa nagon eller nagot om jag inte far en forklaring 🙄 pa varfor det ar som det sags.😋 Sorry @athena_arabians 🤗

Nu när vi ju har två bokhyllor och lite mer plats för böcker så blev det idag en sväng in på Erikshjälpen och köpte ett gäng böcker; inbundna och pockets. 😊.

Nyss ätit middag; chicken fajitas med tzatziki med massa gurka och vitlök (både färsk och pulver) och som fått stå och dra :). Nu dags att plocka ihop en gottebricka till mellomyset :)

Ser på melodifestivalen och äter marängswiss :d

1000025534.webp

Kollar på hoppningen och surfar lite förstrött. Morgondagen består av att äntligen packa upp det sista och stuva undan mormors silverbestick någonstans. Samt städa, tvätta och diska. Mycket upphetsande. Iaf har jag nu toapapper även om jag upptäckte på bussen hem att jag köpt kökspapper så fick hoppa av den hastigt och slinka in på Hemköp.

Varför stuva undan? Vi använder mormors silverbestick istället. Det är vell gjort för att användas.

Jag är en person, tog egentligen bara hem det för att se till att det inte försvann i flytten eller liknande. Det är delarna av en hel servis med fiskknivar och allt möjligt. Inte så ofta jag äter fisk med fiskkniv om vi säger så. De borde dessutom putsas upp rejält, men vet inte om jag orkar göra det.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 346
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 013
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 127
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 066
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka