Vad gör vi? Del CCIX

Jag är en person, tog egentligen bara hem det för att se till att det inte försvann i flytten eller liknande. Det är delarna av en hel servis med fiskknivar och allt möjligt. Inte så ofta jag äter fisk med fiskkniv om vi säger så. De borde dessutom putsas upp rejält, men vet inte om jag orkar göra det.
alumdolie bikarbonat och kokande vatten i that shit. Mina saker är till för att användas det går iaf I våran familj att använda farmors fin porslin till vardags. Tur hon är kremerad och inte kan fara upp från graven. På hennes tid skulle sånt stå i skåpet.

Fick reda på vem som köpte det där fantastiska stoet som jag blev så kär i förra året. Kände verkligen i hela kroppen att jag kommer att ångra att jag inte köpte henne. Vet vem köparen är och följer på Instagram, det känns ändå lite bra på något sätt! 😊

Har också hittat en ny annons, på en häst som var till salu i slutet av året. Låter som att hon skulle passa mig väldigt bra, tävlad i "min" disciplin också och priset är nu himla bra. Alltså himla bra pris, på riktigt. Trodde att hon blivit såld i vintras, eftersom annonsen försvann, men tydligen inte.. Men livet, ekonomi (allt blir ju bara dyrare...och för mig skulle det bli häst och bil på en gång, rejält ökade kostnader även utöver prishöjningar etc. Känner att det kräver planering, inte "bara hoppa på impuls".), tajming.. :arghh: UÄÄÄH!

Nu när vi ju har två bokhyllor och lite mer plats för böcker så blev det idag en sväng in på Erikshjälpen och köpte ett gäng böcker; inbundna och pockets. 😊.
Lyckos dig! :up:

Själv har jag slut på väggar att ställa bokhyllor efter, och slut på bokhyllor att ställa böcker i :down:
Så jag får börja med att välja ut en bok som kan skänkas bort när jag vill köpa en ny :arghh:

Själv har jag slut på väggar att ställa bokhyllor efter, och slut på bokhyllor att ställa böcker i :down:
Så jag får börja med att välja ut en bok som kan skänkas bort när jag vill köpa en ny :arghh:

😄😁. Brukar sälja de jag inte ämnar att läsa igen så några har faktiskt gått iväg till tradera för att det ändå inte ska bli överdrivet fullt men visst är det skillnad på ytan, absolut 😃.

Helvete Kortisolet river i kroppen och gör mig sjukt rastlös och pigg. När jag får det mitt på dagen så blir jag redigt mosig i skallen och trött men timmar efetr?? Banne mig inte ok...

Inte kan jag sluta nätshoppa heller för jag tycker synd om mig själv. Visst vissa saker måste jag ha som en rejäl hudkräm då hyn blivit jättekänslig och torr samt solskydd för ansiktet. Tror jag hittat en bra för känslig hy. Måste ha minst 30 på vintern och 50 på vår/sommar. En väninna till mig som jobbar på apotek och själv har problem med hudcancer i omgångar tipsade mig om bra snsiktssolskydd för känslig hy. Kroppen är jag inte lika orolig för

Sen gick jag in på lyko och lickade hem inödigheter såsom brun utan sol... i 45 år har jag klarat mig utan det varför börja nu?
Beställt solhatar och hundleksaker
Ikväll klickade jag in på caia och beställa dyrt smink?? Jag är ju för helvete pissdålig på att sminka mig ordentligt. Varför beställde jag sånt?

Jag behöver spara pengar med tanke på heltidssjuksrivning samt att nästa vecka kommer hovslagaren + räkning från Skara Hästakut då min lilla häst valde att skada sig illa i hagen förra lördagen och fick stå några dygn. Det kommer inte bli biligt.

Tur jag är uppe i frikort redan på medeciner med tanke på alla jag måste plocka ut inom det närmsta.

Inte smart Fd diabetikern inte smart

Hoppas jag kan känna mig lite lyxig i smink hemma. Har ju lte tid att öva på innan jag är tillbaks på jobbet

Fick reda på vem som köpte det där fantastiska stoet som jag blev så kär i förra året. Kände verkligen i hela kroppen att jag kommer att ångra att jag inte köpte henne. Vet vem köparen är och följer på Instagram, det känns ändå lite bra på något sätt! 😊

Har också hittat en ny annons, på en häst som var till salu i slutet av året. Låter som att hon skulle passa mig väldigt bra, tävlad i "min" disciplin också och priset är nu himla bra. Alltså himla bra pris, på riktigt. Trodde att hon blivit såld i vintras, eftersom annonsen försvann, men tydligen inte.. Men livet, ekonomi (allt blir ju bara dyrare...och för mig skulle det bli häst och bil på en gång, rejält ökade kostnader även utöver prishöjningar etc. Känner att det kräver planering, inte "bara hoppa på impuls".), tajming.. :arghh: UÄÄÄH!
Äh skaffa en rödfuxmärr från travet, dom får man gratis ibland och det blir hur kul som helst, jag har själv haft en sån. :D :heart

Hann med att sätta mig på orgelpallen och spela en stund ikväll och nu sitter jag och käkar chokladpudding.:d
20220908_235648.webp

• Gilla
Reactions: Sel
Vi fick veta i dag att vi far tillbaka pa skatten, valdigt rejalt far vi tillbaka. Forra aret fick vi betala mer, och det var en storre summa, tillrackligt for att kannas ... Jag pratade med min HR person som fixade det och jag har ett svagt minne att hon kan ha fragat om Jag var saker pa summan jag ville att hon skulle halla tillbaka for Oregon skatten. Uppenbarligen svarade Jag ja.:cautious: Till nasta ar tror jag vi halverar summan hon haller tillbaka.:p Men det kanns ju hur bra som helst att fa lite extra nu. 🥳 :cool:

Äh skaffa en rödfuxmärr från travet, dom får man gratis ibland och det blir hur kul som helst, jag har själv haft en sån. :D :heart

Nu hoppas jag att det där var med glimten i ögat ;) .
Det är ju inte priset på hästen som gör mig lite försiktig - ser en bara till det så kan jag faktiskt lägga rätt mycket pengar!

Jag har ju haft ett sto "från travet" (vbl.sto som inte hade traven eller viljan för lopp). Hon kostade 7tkr första gången jag köpte henne, 0kr den andra gången. Jag ångrar inte en sekund, men hon var rätt ordentligt dyr i drift under de sista åren. Och det är inte precis billigt att ha häst häromkring - det kostar lika mycket för en billig häst som en dyr liksom :p .

Målet är att skaffa häst igen, det kommer!

Samma problem här. Hoppas på att ha råd med att bygga ut huset med ytterligare ett rum och då får jag även plats med fler bokhyllor och böcker :D !!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 346
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 013
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 127
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 066
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka