Vad gör vi del 106


Njae... socker ca 40% av de rensade päronens vikt och ingefära efter smak plus saften från en halv citron till 0,5 kg päron (ungefär, jag smakar mig fram). Jag kör med Melatin (den röda, doserar enligt tabell) för att det ska stelna och det innehåller även konserveringsmedel. Jag skickar gärna några påsar om du vill ha, jag tycker det är väldigt smidigt att använda det.
 
Varit på bio med två vänner, dokumentär om den fantastiska Hilma af Klint. Jag grät flera gånger av andakt över hennes målningar. Det fram emot att snart åka till Stockholm och se hennes målningar på riktigt. Informerat mina vänner om att de nog får ta hand om mig då jag definitivt kommer gråta en massa..

Sedan var vi och drack vin och diskuterade hennes konstnärskap i ett par timmar innan vi gick vidare för att äta middag.

En bra dag!
 
Chillar med lite vin efter jobb på V75 (eller STL som det numera heter, men jag kommer vägra kalla det något annat än v75. Ungefär som att jag vägrar sluta säga Statoil). Inser att mitt extrajobb är fruktansvärt roligt! Har jobbat på travet i 13 år, kan ge det till alla som tips! Sjukt kul! :D och man behöver faktiskt inte kunna trav för att börja, man lär sig det man behöver!
 
Sitter och halvsover i soffan, suger på halstabletter och tittar på "För evigt: en askungesaga". Är dunderförkyld och har lite svårt att ligga i sängen, hostan kommer krypande direkt. Extra svårt blev det efter att dottern effektivt manövrerade ut mig OCH tog mitt täcke. Så det får bli soffan inatt.
 
Varit på bio med två vänner, dokumentär om den fantastiska Hilma af Klint. Jag grät flera gånger av andakt över hennes målningar. Det fram emot att snart åka till Stockholm och se hennes målningar på riktigt. Informerat mina vänner om att de nog får ta hand om mig då jag definitivt kommer gråta en massa..

Sedan var vi och drack vin och diskuterade hennes konstnärskap i ett par timmar innan vi gick vidare för att äta middag.

En bra dag!

En av de bästa utställningar jag sett. Blev helt begeistrad.
 
Åh Gud! Minne på Facebook från när jag var assjuk och febrig och bodde i hus på stall-gården och vattnet pajade:
”Bad faderskapet komma med "o-bubblat vatten", helst kranvatten. Snäll som han är dyker han upp. Norrländsk som han är har han tagit en 5-litersdunk som tidigare innehållit.. eh.. alkohol.. han fått i gåva från Norrland. Jag påtalar att som sjuk och illamående är spritdoft inte en angenäm liten tillpiffning av dricksvatten. "Vad då, det är ju rent!?"
Om jag rider krokiga vägar imorgon på lektionen så har jag iaf något att skylla på. :P”

Pappan! 😂❤️
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 629
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
689
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 199
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp