Vad gör vi del 106

Känner mig sjukt effektiv idag! Huset är städat, vi har möblerat om lite, inte helt bra än, men bättre. Jag har handlat, vi har fått in alla blommor som ska in, jag har planterat lite lökar och tagit in ved. Stoppat ett styckat vildsvin i frysen och nu snart börja med maten. Rådjurssadel ikväll. Jag har hunnit gjort en äppelpaj också.
Sjukt effektiv helt klart! I morgon jakt! 😍😍😍
 
Kom just in efter en promenix, skönt ute, aningens för tunnklädd dock. Nu kaffe i soffan innan jag ska sortera tvätten, chansade och det fanns faktiskt tvättid idag, gött när jag ändå inte har några andra planer...

Men brööl så hade nån snott min tvättid! 😡 (lätt hänt när jag bokade så sent iofs, personen glömde väl kolla en gång extra, men surt ändå!!)
 
Jag gör så gott jag kan för att försöka uppskatta den mörka årstiden. Lyktan till vänster har jag haft i många, många år. Den till höger hittade jag i somras på loppis. Fem kronor, tror jag. Tycker de är SÅ fina.... :)
20191004_180431.jpg
 
Fast å andra sidan så åligger det antagligen på mig att kolla så allt är ok innan jag eldar. :banghead:

Väntar och ser om något faktiskt kraschat. Blir det inte bättre ska jag rådfråga en rörfirma och i så fall ringa sotningen

Tack för kramen

ANTAGLIGEN ar inte ett ord att anvanda i det har scenariot. Sotaren ska veta att om man drar ut en kontakt satter man in den igen och kollar att allt fungerar. That's it.
Ring "sotar foreningen" eller vad de kan heta och forsakringsbolag och patala vad sotaren gjorde. Och sta pa dig. Det ar inte ditt job att ga efter yrkesfolk och se till att de fick det ratt.
 
ANTAGLIGEN ar inte ett ord att anvanda i det har scenariot. Sotaren ska veta att om man drar ut en kontakt satter man in den igen och kollar att allt fungerar. That's it.
Ring "sotar foreningen" eller vad de kan heta och forsakringsbolag och patala vad sotaren gjorde. Och sta pa dig. Det ar inte ditt job att ga efter yrkesfolk och se till att de fick det ratt.

Instämmer @tanten
 
Jag har ett och ett halft kilo Pacific Rockfish i kylskapet. Farsk. Nu funderade jag pa vad jag skulle laga och Maken undrade lite forsiktigt vilken sorts fisk rockfish ar. Google upplyste mig att det pa Svenska ar en typ av "Abborre fisk". Det hade jag ingen aning om. Rock fish ar oftast storre an de aborrar jag sett i Sverige, fileerna brukar vara en 30-40 cm och har bara 5-6 stora ben pa samma stalle som man far dra ut.

I alla handelser blir det en dairy free seafood soppa i min crockpot under morgondagen. I dag ska vi till "lodgen" igen, hoppas det blir nagot gott till middag dar.
 
Vad gor man nar man har ett overflod av paron? Mitt parontrad ar overfullt med frukt, vansinnigt goda paron som mest ats av hundarna. HELP ... vad ska jag gora med mina paron?
 
Ok råd till mig själv.
Nr 1: du ska aldrig dricka mer igen.
Nr 2: se till att ha ett rejält lager ved inne så slipper du gå ut och hämta dagen efter utgång och riskera att träffa på grannar, hästmänniskor och vem vet.
Nr 3: det är inte synd om dig, se nr 1.

Själv vaknade jag strax före lunchtid och bara ”men vad är det för knöligt i sängen”. Jodå det var en halväten chiabatta med brie och lammkorv. Åt upp den men funderade lite på varför den låg i sängen.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 629
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
689
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 198
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp