Vad gör vi del 106

Vaknade för en stund sedan. Nu kan jag inte somna om. Tänker väl för mycket på personen som jag skrev till under kvällen, som visade sig visst vara sur, trots att hen påstått att allt är ok när jag frågat några gånger innan när vi setts irl. Känns skit.

Men du, det där lät bara hemskt omoget av den andra personen? Palla sånt. Som mitt ex som när jag frågade om han var sur fräste "Jag är inte sur" och sen satt och surade i soffan och förstörde hela kvällen 🤦‍♀️. Bättre tala om vad det är så man kan rensa luften och gå vidare.

-----

Jag gick upp lite tidigare idag och har nu ätit frukost så jag ska hinna smälta maten och ta en springtur innan mamma kommer på lunch 11.30 👍💪🏃‍♀️.
 
Ska det vara frost så ska det vara frost på allvar. :meh:
Fortfarande två grader kallt. Hela världen är vit. Nåja, jag slipper bekymra mig om att övervintra chili i alla fall.

Tråkigt nog missbedömde jag natten så jag hade shunten på pannan lite väl snålt ställd. Det är 18 grader inne. Och jag som frös när det började vara 20 grader utomhus... Man vänjer sig snabbt vid olika temperaturer.

Ingen ved har jag inne heller så jag kan varken tända i vedspisen eller spispannan. Får klä mig och gå ner till gästhusets källare där pannan är. Dålig planering tanten.

Ska vaska av mig och sedan klä på mig. Dagen ska tillbringas i kulturens tecken. Seminarier, prisutdelning och mingel med länets kulturpersonligheter. Förvandling från fårskinnstofflor, fleecemorgonrock och håret i tofs till blus, pumps, stora örhängen och knut.
 
Men du, det där lät bara hemskt omoget av den andra personen? Palla sånt. Som mitt ex som när jag frågade om han var sur fräste "Jag är inte sur" och sen satt och surade i soffan och förstörde hela kvällen 🤦‍♀️. Bättre tala om vad det är så man kan rensa luften och gå vidare.
Jo. Jag har flera gånger senaste tiden frågat om hen är sur, om hen undviker mig och liknande, för jag har känt att något är fel. Eftersom personen sagt att det inte är något och de gemensamma vänner jag nämnt det för inte heller påstår sig sett något ovanligt så har jag försökt ignorera känslan av att något är fel, tänkt att det kanske är jag som inbillar mig trots allt. Men igår när vi sågs kändes det verkligen som att jag blev fullständigt ignorerad, så jag skrev och fick till svar att hen har undvikit mig för att jag varit för "på" (helt ärligt har jag ingen som helst aning om vad jag kan ha gjort som uppfattats som det) men att det inte var menat att bli så mycket av det och att jag inte borde bry mig om det. Som att jag skulle kunna låta bli att reagera när vi har gemensamma vänner och pga det "måste" vara i varandras närhet hur ofta som helst. Skitkul att vara med folk man gillar och känna att en i gänget snudd på avskyr en. Jag fixar inte sådant.
 
Brasan sprakar, jag dricker kaffe.
Ska diska och sen upp till Ica.
Solen skiner och det är mysigt.
Har ont i hela kroppen och halsen men hoppas det är en reaktion efter cortisonet i torsdags
 
På väg till Staden för att lämna in secondhandpåsarna och köpa växtnäring. Kanske en växt att ersätta ananasen med :angel: Måste även hitta en flaska att ha hemmagjord havredryck i.
Värsta shoppingdagen!
 
Ska det vara frost så ska det vara frost på allvar. :meh:
Fortfarande två grader kallt. Hela världen är vit. Nåja, jag slipper bekymra mig om att övervintra chili i alla fall.

Tråkigt nog missbedömde jag natten så jag hade shunten på pannan lite väl snålt ställd. Det är 18 grader inne. Och jag som frös när det började vara 20 grader utomhus... Man vänjer sig snabbt vid olika temperaturer.

Ingen ved har jag inne heller så jag kan varken tända i vedspisen eller spispannan. Får klä mig och gå ner till gästhusets källare där pannan är. Dålig planering tanten.

Ska vaska av mig och sedan klä på mig. Dagen ska tillbringas i kulturens tecken. Seminarier, prisutdelning och mingel med länets kulturpersonligheter. Förvandling från fårskinnstofflor, fleecemorgonrock och håret i tofs till blus, pumps, stora örhängen och knut.
Vid närmare kontroll visar det sig att accumulatortankarna är kokheta. Men ingen värme går ut i systemet.

antagligen beroende på sotarens misstag häromdagen. Systemet är fullt av luft och det är en evinnerligt trixande att få bort alla bubblor i alla krökar och skrymslen.
Jag till och med funderar på om några av alla cirkulationspumpar tagit skada?

Nu har jag tänt en ny brasa. Skruvat upp shunten och försökt få väck mer luft. Fan vet om det gör nån skillnad.

Skit skit skit att jag inte ens tänkte tanken att sotaren skulle fimpa pumarna. Då hade jag sluppit frysa idag och sluppit alla timmar jag kommer att få tillbringa nere i pannrummet närmaste veckorna. :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
 
Underbart väder idag! Måste visa bild :love: -3 grader, strålande sol och vindstilla! Perfekt enligt mig!
EE0AF532-7F6F-4A8F-B745-D6CC68B31366.jpeg
 
Jo. Jag har flera gånger senaste tiden frågat om hen är sur, om hen undviker mig och liknande, för jag har känt att något är fel. Eftersom personen sagt att det inte är något och de gemensamma vänner jag nämnt det för inte heller påstår sig sett något ovanligt så har jag försökt ignorera känslan av att något är fel, tänkt att det kanske är jag som inbillar mig trots allt. Men igår när vi sågs kändes det verkligen som att jag blev fullständigt ignorerad, så jag skrev och fick till svar att hen har undvikit mig för att jag varit för "på" (helt ärligt har jag ingen som helst aning om vad jag kan ha gjort som uppfattats som det) men att det inte var menat att bli så mycket av det och att jag inte borde bry mig om det. Som att jag skulle kunna låta bli att reagera när vi har gemensamma vänner och pga det "måste" vara i varandras närhet hur ofta som helst. Skitkul att vara med folk man gillar och känna att en i gänget snudd på avskyr en. Jag fixar inte sådant.

Vilken dramaqueen. Förstår det är svårt, jag är likadan, sånt där påverkar mig mycket, men försök tänka bort det. Det är hens problem, inte ditt.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 628
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
689
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 198
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp