Vad gör vi del 106

Vid närmare kontroll visar det sig att accumulatortankarna är kokheta. Men ingen värme går ut i systemet.

antagligen beroende på sotarens misstag häromdagen. Systemet är fullt av luft och det är en evinnerligt trixande att få bort alla bubblor i alla krökar och skrymslen.
Jag till och med funderar på om några av alla cirkulationspumpar tagit skada?

Nu har jag tänt en ny brasa. Skruvat upp shunten och försökt få väck mer luft. Fan vet om det gör nån skillnad.

Skit skit skit att jag inte ens tänkte tanken att sotaren skulle fimpa pumarna. Då hade jag sluppit frysa idag och sluppit alla timmar jag kommer att få tillbringa nere i pannrummet närmaste veckorna. :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
Jag tycker faktiskt att du ska ta en snack med försäkringsbolag OCH sotningsväsendet, för det är inte ok att han tar ett eluttag utan att veta vad han drar ur!
I värsta fall så har ju något gått sönder på riktigt och då bör ju han stå för den kostnaden (deras försäkring).

F*n att det alltid ska vara något som krånglar :banghead:
Lider med dig!! Kram :heart
 
Resultatet av dagens shopping
IMG_20191005_123134.jpg
 
Jag tycker faktiskt att du ska ta en snack med försäkringsbolag OCH sotningsväsendet, för det är inte ok att han tar ett eluttag utan att veta vad han drar ur!
I värsta fall så har ju något gått sönder på riktigt och då bör ju han stå för den kostnaden (deras försäkring).

F*n att det alltid ska vara något som krånglar :banghead:
Lider med dig!! Kram :heart
Fast å andra sidan så åligger det antagligen på mig att kolla så allt är ok innan jag eldar. :banghead:

Väntar och ser om något faktiskt kraschat. Blir det inte bättre ska jag rådfråga en rörfirma och i så fall ringa sotningen

Tack för kramen
 
Nu sitter jag här igen och gör allt möjligt FÖRUTOM att skriva klart min inlämningsuppgift.... ;)

Har precis varit ute på promenad i det fina höstvädret.... :) Sedan lyckades jag spontanshoppa en pocketbok på adlibris. Men nu måste jag verkligen göra det jag SKA göra!!
 
Kom just in efter en promenix, skönt ute, aningens för tunnklädd dock. Nu kaffe i soffan innan jag ska sortera tvätten, chansade och det fanns faktiskt tvättid idag, gött när jag ändå inte har några andra planer...
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 628
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
689
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 198
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp