Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här med.

Har svettats ymnigt i Malmö idag, men orkade ändå med ett par loppisar :D ! Fick med mig en VÄLDIGT tjusig och billig (25 kr!) vas med mig hem.... Bild kommer!
20190725_203333.jpg
 
Jag har köpt garn + en virknål idag. Har fått för mig att jag kan virka och att jag absolut har tålamod till det (jag som i vanliga fall inte ens har tålamod att vänta på vattenkokaren) :p

Om allt går enligt plan (dvs jag blir inte skitförbannad för att "inget händer" eller att jag inte fattar ett dugg) ska resultatet vara en liten bebismössa till småsyskonet som är beräknas komma i Januari :)
 
Den här värmen tar förövrigt död på mig, var ändå rätt okej i kroppen i början av dagen så tänkte naivt att det inte skulle vara så illa att vistas utomhus men tji fick jag. Trodde jag skulle svimma och kunde knappt gå när jag gick genom Örebro innan jag skulle ta tåget hem. Måste vara på resande fot imorgon också, och inser att jag kanske borde ta med min käpp utifall... men det känns så fel, speciellt när det inte är helt säkert att jag behöver den och den är rätt besvärlig att bära runt på annars. Sedan måste jag erkänna att jag skäms lite, inte så mycket över att jag behöver stöd när jag går ibland - utan framförallt för att det ser ut som jag gör mig till när jag kan gå helt utan problem för det mesta. :(
 
Varmt idag , ja de är de.Så länge inte vaxet på bilarna smälter bort så länge är de lungt.

snart gnäller vi över minusgraderna och längtar till varmen .
 
Så jäkla varmt i huset! Kan inte öppna iom mygginvasion och att vi packat ner myggdörrarna någonstans..
Jag snodde vovvis kyldyna och hoppas få sova inatt.
 
Åh, herre gud! Jag kollade på "The Island" på svt play. Det var en kvinna med som var krigsveteran. Hon var inte så gammal. Men hade fått ena benet bortsprängt av en mina. Hon var så jäkla cool! Hon hoppade runt där med sin protes, hon var så himla imponerande mentalt. Absolut en ny idol! Men sen kom det någon åskstorm som triggade hennes ptsd och hon fick såna fantomsmärtor att hon bara grät och skrek. Så hemskt att se att man inte kunde hjälpa henne med den extrema smärtan och känslan av att hela det benet bara hängde löst etc. Tårarna sprutade på mig med. Vilken hjälte hon är!
 
Jaha...vad göra idag då?? Härligt med semester (i en vecka till....), så man kan göra vad man vill :) ! Jag tänker - om en liten stund - gå ut och ge fönstret en sista strykning (sedan är det KLART :banana:!), men sedan blir det nog mest lata aktiviteter resten av dagen. Tvätta en omgång - fantastiskt torkväder - och köra och en sväng till affären. Men sedan sitter jag nog inne i ACn och släktforskar...... :D
 
Nu har vi kommit överens om att fem knackningar betyder, kaffet är serverat på balkongen!
Ska provköra den knackningen imorgon fm
:D
Det där är inte så dumt faktiskt! Min farmor och farfar ägde ett lite större hus med lägenheter när jag var liten. Farfars syster bodde i lägenheten under dem. Farmor och farfars syster var väldigt bra vänner och de hade just ett sådant system. De knackade på vattenledningarna i köket med en nyckel för att meddela typ ”kaffet klart”, ”dags att gå till stan och shoppa” och andra viktigheter! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 657
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 135
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 766
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp