Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu upptäckte jag att "hinken" min mat-soppåse står i har börjat mögla... mysigt... funderar på hur ofta jag måste slänga den påsen egentligen. Den är i papper så det läcker igenom och jag slänger inte jättemycket mat, tyckt det varit lite onödigt att slänga när den inte vart full men nu börjar jag fundera på om jag inte måste göra det ändå.... hmmm...
 
Nu upptäckte jag att "hinken" min mat-soppåse står i har börjat mögla... mysigt... funderar på hur ofta jag måste slänga den påsen egentligen. Den är i papper så det läcker igenom och jag slänger inte jättemycket mat, tyckt det varit lite onödigt att slänga när den inte vart full men nu börjar jag fundera på om jag inte måste göra det ändå.... hmmm...

Nu på sommaren: varje dag tänker jag
 
Smet till hagen för att försöka få till någon midsommarbild på hästen och mig i hagen utan träns el dyl. Tänkte: tar ett gäng bilder och tittar senare så inte hästen ledsnar mer än nödvändigt....Just de ja. Varenda bild brevid hästen ser mitt ansikte runt ut som en köttbulle....Just de ja. kroppen behåller ju vätska om man inte dricker tillräckligt....Varför ska det vara så svårt..Och förutom det förstår jag att häststackaren blir galen på flygfäna för de bet mej med och så lyckades jag visst få små röda utslag på ena knäet av gräset?!? eller vad det nu kan ha varit jag lyckats med. Jaja. häst blev fin i en (om än konstgjord) sommarkrans iaf
💞
.
 
Hästen går liiite bättre idag så det känns fint. Han ska promeneras korta stunder ca 4 ggr per dag, så hittills har vi varit ute två ggr. Tacksam för min jobbsituation som underlättar när sånt här händer! Jag kan ta hand om honom som jag ska samtidigt som jag sköter jobbet.

Annars så har precis varit ute och kört traktor. Vänt hö som maken slog igår :) Vi började lite smått med en åker så hoppas vi kunna ta mer nästa vecka.
 
Upptäckte precis att en antik väldigt viktig sladd är borta. Sladden gör det möjligt för oss att ändra på dörrläsarna för att ge accesser.
Puts väck. Mycket speciell sladd från 80-talet som jag ärligt talat tvivlar på att det går att få tag på igen.
Men andra ord: Vi är helt körda, om ingen kan skapa en sådan sladd igen.

Får se om någon av kollegorna lyckas lösa problemet medan jag har semester. Annars får jag ta tag i det när jag är tillbaka. Kan inte jag lösa det är det tack och hej accessystemet, vilket kommer skapa total kaos på skolan och säkert en nedstängning. Kul :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 743
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
560
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 609
Senast: Inte_Ung
·
Svar
558
· Visningar
55 256
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp