Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Planerade att åka och köpa ny plyfa till hästtransportens dörrdel (ruttnat) imorgon för en tusenlapp. Monterade isär dörren och skulle bara lägga in gummilisterna i förrådet. I förrådet står två väggdelar, i rätt färg till och med, som går utmärkt att såga till dörrdel. Bra koll man har på vad man har.......

Låter ungefär som här... behöver man något är det i allmänhet bara att gå ut i random lada och rota runt lite :angel:
 
Hur lång sträcka måste du då gräva för att komma till "huvudfibern"?

Nyfiken då jag grävde för fiber för några år sedan och inte då lade en bråkdel av den summan.

Ca 5 km på andras mark och runt 600 m på egen mark. Tyvärr är marken dessutom nästan ogrävbar på sina ställen, så det lär inte hamna på det billigare spannet av kostnad per meter.

Dock finns det fler fastigheter som skulle ha nytta av 4 kilometer av grävandet så det är nog nyckeln om det ska bli av. Att kunna dela kostnaden.
 
Strömmen gick här när det var som mest åska/blixt. Jordfelsbrytaren hade löst ut. Så vi fixade det och allt funkade. Trodde vi.. Vi har inget vatten. 😬
Sambon försov sig för ovanlighetens skull. En hel timme! Han ska till DK och vill inte gärna vare sig hoppa över dusch eller lämna os vattenlösa.
Hoppas det är lättfixat. Så han kommer iväg.
 
Screenshot_20210621-072100_Samsung Internet.webp
alla snackar om åskan här inne . Tycker de lilla på 10 min vi fick var ingenting . Jag hoppas ju på lite mer så de rensar luften här nere i Skåne närmast Danmark
 
Hrm. Här blev det aldrig någon åska igår (om man inte räknar ett par VÄLDIGT avlägsna muller) och inte en endaste regndroppe fick vi. MYCKET mystiskt, för ända fram till bara ett par ynka timmar före var prognosen massor med regn och åska i flera timmar. Sedan - helt plötsligt - var ALLT bortplockat i prognosen. Ingen vind, ingen åska och inget regn - ALLS..... :confused:O_o
 
Hrm. Här blev det aldrig någon åska igår (om man inte räknar ett par VÄLDIGT avlägsna muller) och inte en endaste regndroppe fick vi. MYCKET mystiskt, för ända fram till bara ett par ynka timmar före var prognosen massor med regn och åska i flera timmar. Sedan - helt plötsligt - var ALLT bortplockat i prognosen. Ingen vind, ingen åska och inget regn - ALLS..... :confused:O_o
Åskan ångrade sig och tog en annan väg 😉.
 
Det sas att det skulle regna och åska igår. När vi var i stenbrottet sa telefonen att det skulle vara oväder men icke.
Idag är det mulet så något solat lär det inte bli :meh:

Jag har iaf bokat besiktning för ponnyn men tyvärr inte förrän nästa vecka. Får hålla tummarna för att allt går vägen!
 
Vaknade imorse av att min mamma gick omkring och fixade, undrade varför jag var så trött. Tittade sen på klockan, såg att den var fem och kom på att hon jobbar idag och jag behöver inte gå upp än. Så nu har jag varit vaken ett tag från mer rimlig tid istället :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 672
Senast: Palermo
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Svar
557
· Visningar
54 919
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp