Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade kl 4 i natt av en explosion. Men det var inte en explosion, det var åskan tillsammans med kompisen superblixten. Jag tror faktiskt att jag aldrig hört en sådan ljudlig åska förut.

Är på plats på jobbet, 32 grader här och jag har flyttat 6 bord, 3 stora akvarier, 15 stolar, 2 plåtskåp och annat bråte från 4 våningen till källarplan i 3 timmar nu.
Tröttnade faktiskt när det var 4 bord och 2 plåtskåp kvar. Hann inte med frukost i morse och har inte druckit sedan i går kväll och blev yr. :banghead:
Tror det kanske var blodsockerfall, har aldrig haft ett sådant dock, så kan vara värme + tungt jobb, eller kanske vattenbrist.

Sitter nu och tar det lugnt och har fått i mig en knäckemacka, har te som jag hällde i lite socker i för att se om det hjälper att få i sig lite socker. Hoppas verkligen att knäcken och tet kan vara lite snällt mot min mage. Jag glömde mariekexen hemma, nyponsoppa har jag men känns inte som att jag vill ställa mig och fixa nyponsoppa nu när jag är yr.
 
Tog sovmorgon till 10 idag behövdes efter den här helgen som var.. Låg dessutom och läste tills klockan var över 12. Spännande i slutet nu av boken 😳

Idag ska Trulen träna, så hoppas vi har uppehåll idag nu har de regnat i två dagar.Så hoppas vägen ligger kvar och inte flutit ut i skogen 🤣 Såg bilder från den andra banan som ligger närmast oss, hela Stallbacken var översvämmad 🙄 Som vanligt vid häll regn 😴
 
Konstaterade precis att det där med jämn solbränna inte är min grej i år heller :p
20210621_103159.webp
 
Åh vad lattjo. När det är varmt som satan så givetvis drar ju jag på AC alldeles för kallt i bilen egentligen och så lixom i sovrummet. Vaknade rentav inatt av att jag frös!, wow. Mindre roligt att ha ont i halsen och särskilt när man sväljer..Lite irriterad i ögonen och lite drag i nacken...Antar det är av ac:n både i bilen och sovrummet, jaja. Fortfarande ordentligt öm i som det verkar vara rotatorkuffen i vänster axelområde, efter störtdykningen. That's life 😄.
 
Ser ut som att jag måste skippa lunchen eftersom planer nu ändrats och jag ska få ut samtliga möbler till någon container för att byggarbetarna inte kan göra det. :cautious: Borden från 80-talet är tydligen heliga och ska räddas till varje pris. Total cirkus här på jobbet.

Är dock fortfarande inte hundra procent så vet inte riktigt hur chefen tycker att jag ska få ihop allt detta. Men men, tänker inte jobba ihjäl mig.
 
Absolut älskar min däckverkstad.
Ringde när de öppnade i morse och berättade att min bil stod med trasigt däck på en mack. De skulle fixa det under dagen, hade ingen servicebil ledig för tillfället.

Det tar bara ett par timmar, sedan ringer de och säger att det är klart! Halleluja. Jag har varit hos grannen och hjälpt till att köra ston till veterinären så grannen skjutsade mig till macken.
Bara att ta lilla pärlan och åka och betala.

Det gick på 1500. för sprillans nytt bra däck och två resor för dem för att hämta, och sätta tillbaka däcket. samt ta hand om skrotdäcket. Kan verkligen inte klaga på varken service eller pris. :)
 
Började dagen med att gå ut och plocka fläder. Det växer fläder på vart och vartannat hörn här i våra kvarter, så det var bara att välja och vraka vilken granne jag ville "sno" av. Jag fick en och annan undrande blick där jag stod klockan 8 på morgonen och sniffade och klippte, folk är rätt ovana vid att man gör sånt här :laugh: Har just satt själva saften som ska få dra i 5 dygn innan det blir dags att sila och dricka. Sommar! :love:

Nu smuttar jag på en kopp kaffe och funderar på vilka arbetsuppgifter jag kan försöka underhålla mig med i eftermiddag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 672
Senast: Palermo
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Svar
557
· Visningar
54 919
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp