Åh herregud Telia har tagit idiotin till nya höjder, jag har fast bredband via mobilnätet, har ringt och klagat på att det har varit dålig uppkoppling och att det släpper uppkopplingen och att den ibland går ner till väldigt låg hastighet. Här om dagen fick maken ett brev om erbjudande om fast bredband via mobilnätet med mast, med 10 ggr så hög hastighet. Så jag försökte ringa telefonnumret som stod, vilket var helt omöjligt eftersom jag ständigt kom till telefonsvarare som hälsade att deras öppettider var 9-13 och jag började ringa 9:30.
Så jag ringde direkt till telia, fick först veta att nej det var bara nya kunder som kunde ta del av erbjudandet, jag påpekade idiotin i att jag som stadig kund inte kunde få tillgång till en stabilare uppkoppling och frågade om jag borde byta bolag helt för att få hjälp. Då blev jag plötsligt kopplad till någon ny snubbe som visserligen höll med om att det är samma tjänst, men med en extra mast inkopplad, men jag kunde inte uppgradera mitt befintliga abonnemang utan jag måste beställa ett nytt abonnemang, vänta på att de kan komma och installera och därefter säga upp mitt befintliga abonnemang när det nya är klart.
Kundservice vad är det?
Så jag beställde ett nytt abonnemang, leveranstid mellan 2021-03-01 och 2021-11-30
Herregud om man kunde arbeta med såna leveranstider?