Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjoho, då ska det grävas runt lite i snoken om en stund då. Men den här gången har jag inte den minsta ångest (hade jag verkligen sist, dessutom blir jag förbaskad på folk som verkar slänga med det ordet för allt och ingenting). Lika bra att få det gjort! Får provtas på VC denna gång (pga min mobil med mobilt bankID är ivägskickad).
 
Jobba hemifrån var inge bra....

Fattar ni hur skitigt jaghar det hemma när solen ligger på?

Hittils har jag tagit hand om 3 blommor som jag tänkte slä'nge men se de lever visst än så en sophink med torra löv så fanns det växter därunder. Lagt i en maskin tvätt och ska snart ha telefonmöte.

Stä'dat undan i köket efter frukosten. Gaaahhh jag är mycket mer effektiv på jobbet än här då jag ser allt som måste göras :banghead:
 
:banghead::banghead::banghead: Åh herregud Telia har tagit idiotin till nya höjder, jag har fast bredband via mobilnätet, har ringt och klagat på att det har varit dålig uppkoppling och att det släpper uppkopplingen och att den ibland går ner till väldigt låg hastighet. Här om dagen fick maken ett brev om erbjudande om fast bredband via mobilnätet med mast, med 10 ggr så hög hastighet. Så jag försökte ringa telefonnumret som stod, vilket var helt omöjligt eftersom jag ständigt kom till telefonsvarare som hälsade att deras öppettider var 9-13 och jag började ringa 9:30. :cautious:

Så jag ringde direkt till telia, fick först veta att nej det var bara nya kunder som kunde ta del av erbjudandet, jag påpekade idiotin i att jag som stadig kund inte kunde få tillgång till en stabilare uppkoppling och frågade om jag borde byta bolag helt för att få hjälp. Då blev jag plötsligt kopplad till någon ny snubbe som visserligen höll med om att det är samma tjänst, men med en extra mast inkopplad, men jag kunde inte uppgradera mitt befintliga abonnemang utan jag måste beställa ett nytt abonnemang, vänta på att de kan komma och installera och därefter säga upp mitt befintliga abonnemang när det nya är klart. :meh: Kundservice vad är det?

Så jag beställde ett nytt abonnemang, leveranstid mellan 2021-03-01 och 2021-11-30 :rofl::arghh::banghead: Herregud om man kunde arbeta med såna leveranstider?
 
:banghead::banghead::banghead: Åh herregud Telia har tagit idiotin till nya höjder, jag har fast bredband via mobilnätet, har ringt och klagat på att det har varit dålig uppkoppling och att det släpper uppkopplingen och att den ibland går ner till väldigt låg hastighet. Här om dagen fick maken ett brev om erbjudande om fast bredband via mobilnätet med mast, med 10 ggr så hög hastighet. Så jag försökte ringa telefonnumret som stod, vilket var helt omöjligt eftersom jag ständigt kom till telefonsvarare som hälsade att deras öppettider var 9-13 och jag började ringa 9:30. :cautious:

Så jag ringde direkt till telia, fick först veta att nej det var bara nya kunder som kunde ta del av erbjudandet, jag påpekade idiotin i att jag som stadig kund inte kunde få tillgång till en stabilare uppkoppling och frågade om jag borde byta bolag helt för att få hjälp. Då blev jag plötsligt kopplad till någon ny snubbe som visserligen höll med om att det är samma tjänst, men med en extra mast inkopplad, men jag kunde inte uppgradera mitt befintliga abonnemang utan jag måste beställa ett nytt abonnemang, vänta på att de kan komma och installera och därefter säga upp mitt befintliga abonnemang när det nya är klart. :meh: Kundservice vad är det?

Så jag beställde ett nytt abonnemang, leveranstid mellan 2021-03-01 och 2021-11-30 :rofl::arghh::banghead: Herregud om man kunde arbeta med såna leveranstider?
Detta är anledningen till att jag skyr Telia som pesten. De är verkligen urkassa i utbud, pris och service.

Sambon ringde vår internetleverantör och påpekade att en konkurrent hade hastighet nivå högre till samma pris och att han funderar på att byta. Killen på linje sa "vänta 20 sekunder" och så återkom han med "Så, nu har vi höjt din hastighet. Tack för att du hörde av dig!". Sånt är guld värt!
 
Detta är anledningen till att jag skyr Telia som pesten. De är verkligen urkassa i utbud, pris och service.

Sambon ringde vår internetleverantör och påpekade att en konkurrent hade hastighet nivå högre till samma pris och att han funderar på att byta. Killen på linje sa "vänta 20 sekunder" och så återkom han med "Så, nu har vi höjt din hastighet. Tack för att du hörde av dig!". Sånt är guld värt!
Problemet för oss är att det är inga andra operatörer som har så vidare bra mottagning här ute. :cautious: Teliamasten är 2 km bort, övriga master är betydligt längre bort och de kan inte garantera någon bättre uppkoppling.
 
Försöker lite akut hjälpa en sjukskriven kollega så jag försöker lära mig vårt tryckeri lite sådär i all hast. Har hittills lyckats få pappersstopp på 4367567834658 ställen, slut på olika toners och slut på olika papper. Nu har jag i alla fall några böcker på gång och har förlorat halva min egna arbetsdag :up:
 
Har jobbat undan lite och laddar efter en tur till pulkabacken tillsammans med en kollega :laugh: Ska gräva fram termobyxor och fylla termosmuggen med varm choklad. När chefen - som älskar snö minst lika mycket som jag - skickar ett sådant här mail på morgonen känns det liksom synd att inte lyda :D

Screenshot_20210209-092208_Email.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 386
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 792
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp