Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag pratat med pappa! ❤️ Han hade varit ut och matat räven, sen gått förbi några sommarstugor för att kolla så ingen varit dit och gjort inbrott, sen hade han gått ner i källaren direkt för att binda flugor (Till fiske alltså, han sitter inte och binder fast levande flugor! 😅) så han hade inte haft mottagning. Jag måste ha ringt första gången precis när han gick ut och matade räven då han inte hade hört mobilen i innerfickan, sen blev den utan mottagning på hans vända och nere i källaren.

Sa att jag blev orolig för han. ”Tänk så ramlar du? Eller halkar omkull ute så du inte tar dig upp igen?”

Fick svar: Då får jag väll krypa in igen då! :meh:

Jaja, nu vet jag då att han är ok för tillfället så jag kan sova lugnt. Älskade, envisa pappa. ❤️
Så skönt att höra!
 
Satt och slö surfade en stund, insåg att vissa människor förändras aldrig 🤷🏻‍♀️ De är tragiskt egentligen, man tror väl och hoppas att någon gång ska även dessa människor skärpa till sig.
 
Sitter uppkrupen i soffan med en kopp varm choklad (med marshmallows!), tända ljus och en gosig filt. Har precis kommit in från en lång promenad i snön med sambon, vi har fått ordentlig snö för första gången på 2-3 år och jag är så fruktansvärt glad över detta. :love: Blir spännande att se hur mycket vi vaknar till imorgon, för det har snöat ymnigt sedan kl 16 och ska fortsätta så fram till ca 12 imorgon. Här har de knappt ens hört talas om vinterdäck och snöröjningen är sämre än den i Skåne, så det är nog tur att vi inte behöver ta oss någonstans förutom till fots de närmaste dagarna... :D
 
Så bra att du äntligen har nya sensorer.

Jag tycker också det är hopplöst med mediciner. Jag äter mängder. Haft stor hjälp av en app. Apoteket kronan har en som jag tycker är överskådlig och enkel. Säkert är det fler apotek som har appar. Eller så kör man på Kronans oavsett vilket apotek men går till...

Det var verkligen i sista, sista minuten. Min gamla sensor gick ut klockan sju i morse efter att ha varnat i tre dagar.

Jag använder apotekets hemsida för mina recept men just nu är det en röra eftersom jag har två på en och tre på den andra, alla utskrivna på olika datum och samtidigt är de på intervall så att försöka lista ut när/på vilka recept jag kan ta ut är lite snårigt.
 
Jobbar hemifrån idag pga av sambon.

Fick precis ett telefonsamtal. Jag har bokat tid för service och när jag bokade tid så fyllde jag i att ena bakdörren behövde gås igenom då den hakar upp sig och dörren går inte att stänga.

Nu ringde verkstaden och bara vi har fixat dörren men om du vill så ser vi att du behöver serva bilen och jag har tid för det nu om du vill att vi ska fixa det. Jag bara Ja det är ju därför jag bokade tid för service och la en notis om att dörren behövde kollas.
Jaha? Vad konstigt här står det bara bakdörren.

Men nu får jag bilen servad iallafall. Mycket trevlig mekaniker så orkar inte ens bli irriterad. Det blir ju iallafall löst nu.
 
Fatta att hundarna är nöjda med hemmaarbete :rofl:

Minsta hunden har krypit ner hos sambons son så hon har skola tillsammans med honom i sängen. (vet inte riktigt vem som är nöjdast utav dem där iofs) Jag har andra hunden bredvid på stolen som jag har extra bredvid skrivbordet. 2 Lyckliga små skitar :D

Sambon sitter på nedervåningen och ska vara sjuk men jobbar han med.
 
Skygga katten ville umgås igen. Jag plockade fram Deramies och delade lika mellan hunden och honom Hunden verkar lika galen i Dreamies som katter är

Katten gjorde en ansats att buffa på hunden. Det gick bra. Hunden hann aldrig fatta och blev inte exalterad. Jag avledde med godis.

Mina killar :love:

Det förlåter - men bara lite - att hunden gjort en hög inne inatt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 386
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 792
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp