Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Anmält mig för visning på en 95kvm stor lägenhet som jag tror jag skulle kunna trivas i. Känns så himla konstigt för jag skulle nästan skämmas lite för att bo så stort 😅 Nu är sannolikheten ju liten att jag har sån tur att den inte går för galet mycket pengar, men jag skulle ha en chans i alla fall. Har ju inte ens gått på visningen än men jag skäms i förväg över att ens fundera på att bo så stort :angel:
Skäms inte utan var glad att du kanske har möjligheten att kunna bo så! När jag köpte min fyra i Göteborg trodde många bekanta att jag hade träffat någon som jag hade köpt lägenheten tillsammans med, det är inte så vanligt att köpa så pass stora lägenheter själv 😂 Jag älskar varje sekund!
Nu är inte min lägenhet färdigrenoverad än men när den är klar kommer de två extra sovrummen att användas som arbetsrum/bibliotek samt gym. Det är guld värt att ha så mycket eget space så om jag skulle träffa någon jag vill flytta ihop med kommer jag vilja köpa något ännu större.
 
Anmält mig för visning på en 95kvm stor lägenhet som jag tror jag skulle kunna trivas i. Känns så himla konstigt för jag skulle nästan skämmas lite för att bo så stort 😅 Nu är sannolikheten ju liten att jag har sån tur att den inte går för galet mycket pengar, men jag skulle ha en chans i alla fall. Har ju inte ens gått på visningen än men jag skäms i förväg över att ens fundera på att bo så stort :angel:
Sluta skämmas,jag bor ensam på ca 150kvm.
 
Anmält mig för visning på en 95kvm stor lägenhet som jag tror jag skulle kunna trivas i. Känns så himla konstigt för jag skulle nästan skämmas lite för att bo så stort 😅 Nu är sannolikheten ju liten att jag har sån tur att den inte går för galet mycket pengar, men jag skulle ha en chans i alla fall. Har ju inte ens gått på visningen än men jag skäms i förväg över att ens fundera på att bo så stort :angel:
Mer att städa. Jag stormtrivs i mitt lilla ca 70 kvm hus..... :)
 
Varit lite effektiv, hämtat paket från budbee (sista dagen), hämtat ut medicin, fick gå till två olika eftersom en var slut (längtar tillbaka till gamla goda apoteket tiden), handlat, hämtat ut nya sensorer. Haft ett samtal med en mottagning och ett samtal med en annan mottagning och förnyat recept som det visade sig var slut (fem stycken) när jag skulle hämta ut nytt idag.

Jag är hopplös att ha koll på vilka recept som behöver förnyas och just nu är det en riktig röra med olika recept på samma mediciner som skrivits ut på olika tider - ja mitt eget fel.
 
Anmält mig för visning på en 95kvm stor lägenhet som jag tror jag skulle kunna trivas i. Känns så himla konstigt för jag skulle nästan skämmas lite för att bo så stort 😅 Nu är sannolikheten ju liten att jag har sån tur att den inte går för galet mycket pengar, men jag skulle ha en chans i alla fall. Har ju inte ens gått på visningen än men jag skäms i förväg över att ens fundera på att bo så stort :angel:

Jag har 105 kvm och hade lätt kunnat ha mycket mer än så :p
 
Puh! Tänkte häst nog behövde springa lite på lina...Jovars!!! (Passade på att fixa stallet när ingen var där). Brallade som en tok och lyckades halka med arslet ett par gånger men inte fick det henne och lugna ner sig inte...Fick mordhålla henne så nu är även jag motionerad haha. De rosiga kinderna kommer naturligt på köpet sådär klädsamt
😁
🥰
. Nästa gång får broddskorna åka på...Jaja. Nu ska jag ta in lite ved innan jag planerar att ta mig ett litet bad....:).
 
Varit lite effektiv, hämtat paket från budbee (sista dagen), hämtat ut medicin, fick gå till två olika eftersom en var slut (längtar tillbaka till gamla goda apoteket tiden), handlat, hämtat ut nya sensorer. Haft ett samtal med en mottagning och ett samtal med en annan mottagning och förnyat recept som det visade sig var slut (fem stycken) när jag skulle hämta ut nytt idag.

Jag är hopplös att ha koll på vilka recept som behöver förnyas och just nu är det en riktig röra med olika recept på samma mediciner som skrivits ut på olika tider - ja mitt eget fel.
Så bra att du äntligen har nya sensorer.

Jag tycker också det är hopplöst med mediciner. Jag äter mängder. Haft stor hjälp av en app. Apoteket kronan har en som jag tycker är överskådlig och enkel. Säkert är det fler apotek som har appar. Eller så kör man på Kronans oavsett vilket apotek men går till...
 
Försöker få tag på pappa, men går bet. Börjar bli orolig att det har hänt något! :crazy:
Inte lätt att ha en 78-årig pappa som bor mitt ute i urskogen och vägrar (och kommer fortsätta vägra!) flytta närmare samhället...

Jag har verkligen ingen att ringa som kan åka förbi och kolla så allt är okej heller för han är jordens enstöring!
 
Försöker få tag på pappa, men går bet. Börjar bli orolig att det har hänt något! :crazy:
Inte lätt att ha en 78-årig pappa som bor mitt ute i urskogen och vägrar (och kommer fortsätta vägra!) flytta närmare samhället...

Jag har verkligen ingen att ringa som kan åka förbi och kolla så allt är okej heller för han är jordens enstöring!
Å fy, så obehagligt. Han har inget trygghetslarm? I så fall kan man ringa larmmänniskorna så åker de dit och kollar.
 
Känt mig hängig hela dagen, men ingen feber eller liknande bara en sån där svag känsla av seghet som vägrar ge med sig. Vete tusan vad de är eller vad som är på ingång .. Hmpft får bli tidigt sänggående idag och så nya tag i morgon.
 
Å fy, så obehagligt. Han har inget trygghetslarm? I så fall kan man ringa larmmänniskorna så åker de dit och kollar.

Nej, han vägrar inse att han är så gammal som han är så han ”behöver inget sånt skit!” och skulle han bli dålig ”då dör jag hellre hemma ändå!”.... 🙄 Jag brukar ringa han varje helg för att kolla läget, men nu har jag jobbat hela helgen så tänkte att jag tar det idag istället, är väll typiskt om det händer något då!!!

Gick signaler första gången när jag ringde vid 15, tänkte att han ringer väll upp när han ser att jag ringt, testade igen vid 17 och då kommer jag direkt till röstbrevlådan (och gör fortfarande)

Så nu är det två scenarion i mitt huvud. Antingen så har det hänt han något så han inte kommer upp och mobilen har legat och laddat ur och mitt samtal tog den sista strömmen.

Eller så är han i den delen av huset som inte har någon mottagning så jag kopplas till röstbrevlådan. Dock konstig om han varit där så länge... I kök/vardagsrum/sovrum har han mottagning. Badrum och källare är det värre med.

Han kan lika gärna ha tagit en promenad ut i skogen och trillat omkull liksom....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 454
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 792
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp