Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
De lilla fakutumet att min snart 34 åriga sambo ligger och spelar in mindre charmiga klipp och skickar till min lillasyster och hennes man 🤦🏻‍♀️😂 Vi har en gruppkonversation på messenger, den är ju inte helt rumsren så att säga :angel:

Men så himla glad att Syrran flytta hem efter flera år på vift ❤️ Borde nog säga de oftare till henne ...
 
Det är inte alltid så lätt att hantera situationer som involverar potentiellt farliga läkemedel, svårt sjuka patienter och risken att ditt namn står på receptet som orsakade en dödlig överdos.

Ett perspektiv från andra sidan bara.

Det förstår jag givetvis men att få nej från mobila teamet för man sagt nej tidigare? Det låter faktiskt som vidrig idiotbyråkrati när det gäller psykiska sjukdomar. Ser mobila teamet till att man inte har tillräckligt för att ta en överdos ser jag inget problem med det hela.

Någonstans måste det finnas en flexibilitet och förstå att folk kan ändra sig. Jag blåvägrade medicinen jag nu tar varje vecka. Skulle min läkare ha vägrat mig den eftersom jag sagt nej först? Och ja, jag förstår att exemplet inte är jämförbart eftersom jag inte är självmordskandidat och man får nog kämpa ordentligt för att ta en överdos av just den medicinen. Men mobila teamet är ju inte förskrivare utan förmedlare av medicinen sas.
 
Det förstår jag givetvis men att få nej från mobila teamet för man sagt nej tidigare? Det låter faktiskt som vidrig idiotbyråkrati när det gäller psykiska sjukdomar. Ser mobila teamet till att man inte har tillräckligt för att ta en överdos ser jag inget problem med det hela.

Någonstans måste det finnas en flexibilitet och förstå att folk kan ändra sig. Jag blåvägrade medicinen jag nu tar varje vecka. Skulle min läkare ha vägrat mig den eftersom jag sagt nej först? Och ja, jag förstår att exemplet inte är jämförbart eftersom jag inte är självmordskandidat och man får nog kämpa ordentligt för att ta en överdos av just den medicinen. Men mobila teamet är ju inte förskrivare utan förmedlare av medicinen sas.

Jag ville bara nyansera bilden då det är lätt att basha sjukvården när man bara hör ena sidan av historien. Det specifika fallet kommenterade jag inte, mer att det är väldigt lätt för folk (även i branschen) att säga "gör si, gör så" när deras namn inte står på journalanteckningen eller receptet. Våra etiska regler säger att vi ska undvika skada lika väl som att bota och lindra, det innebär att försiktighet är bästa approach i vissa fall.

Vad mobila teamet gör eller inte gör kan jag inte svara för men de agerar ju sannolikt på en läkares inrådan.
 
Det förstår jag givetvis men att få nej från mobila teamet för man sagt nej tidigare? Det låter faktiskt som vidrig idiotbyråkrati när det gäller psykiska sjukdomar. Ser mobila teamet till att man inte har tillräckligt för att ta en överdos ser jag inget problem med det hela.

Någonstans måste det finnas en flexibilitet och förstå att folk kan ändra sig. Jag blåvägrade medicinen jag nu tar varje vecka. Skulle min läkare ha vägrat mig den eftersom jag sagt nej först? Och ja, jag förstår att exemplet inte är jämförbart eftersom jag inte är självmordskandidat och man får nog kämpa ordentligt för att ta en överdos av just den medicinen. Men mobila teamet är ju inte förskrivare utan förmedlare av medicinen sas.
Fast är man dokumenterat självmordsbenägen så lär inte läkaren skriva ut tabletter hur som helst oavsett om man har problem med sömnen eller ej. Det är ju inte första besöket på psyk akuten för henne p.g.a självmordsförsök.
Hur man löser problemet är knivigt med det är slutligen förskrivande läkare som bestämmer.
 
Jag ville bara nyansera bilden då det är lätt att basha sjukvården när man bara hör ena sidan av historien. Det specifika fallet kommenterade jag inte, mer att det är väldigt lätt för folk (även i branschen) att säga "gör si, gör så" när deras namn inte står på journalanteckningen eller receptet. Våra etiska regler säger att vi ska undvika skada lika väl som att bota och lindra, det innebär att försiktighet är bästa approach i vissa fall.

Vad mobila teamet gör eller inte gör kan jag inte svara för men de agerar ju sannolikt på en läkares inrådan.
Grejen är väl att sover jag inte är risken överhängande att jag får en psykos. Vilket inte är jättebra.
Men jag förstår att läkaren inte vill ge mig en massa medicin i handen, men det var typ tre veckor sedan hon var villig att ge mig hemsjukvård och inget har förändrats sedan dess.

Men ja, släpper diskussionen här nu.
 
Hur kommer det sig att det så ofta på kvällarna blir så trotts trötthet har jag noll och ingen lust att gå och lägga mig. Tycker det är mycket mer rimligt att hitta på någonting nu. Varsomhelst egentligen.
sova och sova och sova finns väl annat än att sova hela tiden varje natt. Som att skåda stjärnor. Äta massor av choklad. Läsa en bok. Se på någon serie osv.
 
93D46BB8-B6F8-48B7-97EC-1D1D30B5B0E4.webp
Bästa är när både matte & husse är hemma, då kan Kungen ligga mitt i mellan och mysa ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 486
· Visningar
41 808
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 801
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp