Du vet att just den där inspirationssidan kräver en hel del vodka va?!Annars kan jag ju hitta lite inspiration här:
https://www.boredpanda.com/funny-we...oogle&utm_medium=organic&utm_campaign=organic
Glöm skumpan, det blir vodka med en treo
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du vet att just den där inspirationssidan kräver en hel del vodka va?!Annars kan jag ju hitta lite inspiration här:
https://www.boredpanda.com/funny-we...oogle&utm_medium=organic&utm_campaign=organic
Men va? Som att man inte kan ändra sig....
Nej, tyvärr. Bor lite avsides från mina vänner.Har du en god vän som läkaren kan lita på och som kommer över och ger dig din dos varje dag? Det kan också vara en lösning.
Det är inte alltid så lätt att hantera situationer som involverar potentiellt farliga läkemedel, svårt sjuka patienter och risken att ditt namn står på receptet som orsakade en dödlig överdos.
Ett perspektiv från andra sidan bara.
Iofs, tänkte inte på det, det har du faktiskt helt rätt i.Det är inte alltid så lätt att hantera situationer som involverar potentiellt farliga läkemedel, svårt sjuka patienter och risken att ditt namn står på receptet som orsakade en dödlig överdos.
Ett perspektiv från andra sidan bara.
Det förstår jag givetvis men att få nej från mobila teamet för man sagt nej tidigare? Det låter faktiskt som vidrig idiotbyråkrati när det gäller psykiska sjukdomar. Ser mobila teamet till att man inte har tillräckligt för att ta en överdos ser jag inget problem med det hela.
Någonstans måste det finnas en flexibilitet och förstå att folk kan ändra sig. Jag blåvägrade medicinen jag nu tar varje vecka. Skulle min läkare ha vägrat mig den eftersom jag sagt nej först? Och ja, jag förstår att exemplet inte är jämförbart eftersom jag inte är självmordskandidat och man får nog kämpa ordentligt för att ta en överdos av just den medicinen. Men mobila teamet är ju inte förskrivare utan förmedlare av medicinen sas.
Fast är man dokumenterat självmordsbenägen så lär inte läkaren skriva ut tabletter hur som helst oavsett om man har problem med sömnen eller ej. Det är ju inte första besöket på psyk akuten för henne p.g.a självmordsförsök.Det förstår jag givetvis men att få nej från mobila teamet för man sagt nej tidigare? Det låter faktiskt som vidrig idiotbyråkrati när det gäller psykiska sjukdomar. Ser mobila teamet till att man inte har tillräckligt för att ta en överdos ser jag inget problem med det hela.
Någonstans måste det finnas en flexibilitet och förstå att folk kan ändra sig. Jag blåvägrade medicinen jag nu tar varje vecka. Skulle min läkare ha vägrat mig den eftersom jag sagt nej först? Och ja, jag förstår att exemplet inte är jämförbart eftersom jag inte är självmordskandidat och man får nog kämpa ordentligt för att ta en överdos av just den medicinen. Men mobila teamet är ju inte förskrivare utan förmedlare av medicinen sas.
Det är väl ett väldigt bra blodtryckIdag har jag lågt blodtryck igen. Vill gå och lägga mig men blir super yr när jag reser mig upp.
97/69
Samma här. Till och med två av hästarna som har helsulor resp snösulor hade styltor tidigare vid intag. Hur är det ens möjligtSnön fortsätter att vräka ner på tvären
Grejen är väl att sover jag inte är risken överhängande att jag får en psykos. Vilket inte är jättebra.Jag ville bara nyansera bilden då det är lätt att basha sjukvården när man bara hör ena sidan av historien. Det specifika fallet kommenterade jag inte, mer att det är väldigt lätt för folk (även i branschen) att säga "gör si, gör så" när deras namn inte står på journalanteckningen eller receptet. Våra etiska regler säger att vi ska undvika skada lika väl som att bota och lindra, det innebär att försiktighet är bästa approach i vissa fall.
Vad mobila teamet gör eller inte gör kan jag inte svara för men de agerar ju sannolikt på en läkares inrådan.