Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är sååå sugen på att köpa en lampa från Dipping Light-serien men jag är samtidigt så himla rädd att min katt skulle "råka" vräka ner inom ungefär en vecka :nailbiting:

1612431796318.webp
 
Hinkar kaffe och försöker motivera mig till att klä på mig alla ytterkläder för att gå ut och tina upp bilen. Borde vara motiverande att åka till stallet, strålande sol även om de är kallt men nej .. Vete tusan vad som tagit åt mig sista året, hästarna är inte alls lika kul längre.
 
Så, nu är andra provet klart :)
Det känns som att även det provet gick jättedåligt och jag som typ aldrig är nervös inför prov var faktiskt rejält nervös innan detta provet.

Dagen började ju inte så trevligt heller, kl 8 imorse skrev läraren att provet börjar 10.35, men att hen helst ser att vi är där 10.30. Jag och en annan kille kom 10.28 och då hade de andra redan börjat skriva. Läraren hade alltså startat provet minst 7min för tidigt 😅

Men men, vi fick i alla fall skriva provet! Det var dessutom bara ett E-C prov, så så himla komplicerade svar kan det inte ha krävts (provtiden var bara en timme också).
Jag hoppas att ingen tar illa upp av att jag skriver att C inte kräver så komplicerade svar, jag förstår helt att C kan vara svårt för någon annan och respekterar givetvis att andra upplever det som svårt. Det tar dock inte bort att jag personligen siktar högre än C :)
 
Jag är äntligen klar med bouppteckningen efter pappa, och har fixat alla påskrifter och bestyrkta kopior. Nu ligger den i ett adresserat kuvert och ska postas så fort jag har köpt frimärken.

Läste på skatteverkets hemsida att handläggningstiden är 8-10 veckor numera pga coronan, så jag hamnar väl i någon sorts vänteläge nu kan jag tro.
 
Tillbaks på jobb. Jag fryser hundarna fryser

Varit ute på kundbesök och -8 grader och snålblåst som går in i märgen ja då blir man lite frusen. Sen att bara stå still gjorde inte saken bättre. Snabbpromenad med hundarna nu lunch på varmt kontor.

Hundarna har gottat ner sig i hundsängen och försöker bli varma de med.

Jag är nte gjord för kalla klimat hur fint det än är med snö
 
2CBCF94D-1726-4DE7-BB47-C644447D68D3.webp

Odlingssäsongen har börjat så smått 😅 Längtar efter den dagen jag har en egen trädgård att gå och pyssla i. Tills dess fyller jag balkongen och framsidan med blommor året runt ungefär 🙃 Grannarna? Mja de får tycka vad de vill 😂🤷🏻‍♀️ Inte värre en den under oss som har plastblommor och hemska trädgårdstomtar 🤣
 
Blev lite butter faktiskt idag, mycket gnäll från min käre förälder. Hmpft gör något själv då 🤷🏻‍♀️ Se till att hästen har kläder efter väder om inte annat var tyst. Jag ser iaf till att han är klädd efter väder med tanke på att han är klippt, och verkligen lägger pengar på den gode Trulis fast min ekonomi inte riktigt tillåter något sådant just nu.
Grrr ibland så har jag bara lust och sätta mig ned och skrika rakt ut .. Andas in och andas ut ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 477
· Visningar
41 383
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 801
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp