Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag har jag pratat med min huslakare sa nu ska jag nog sluta frysa snart
. Basta docktorn jag nagonsin haft! Han lyssnar, tar mig pa allvar trots att jag har en tendens att tala om vad jag anser att vi ska gora ... och later ganska vederhaftig som om jag faktiskt vet vad som ar bast 🙄 men han lyssnar och talar om varfor det inte gar eller haller med om att det ar en bra ide.

Dessutom ar han alltid tillganglig, atminstone pa telefon, samma vecka som jag bokar.Han gor verkligen vad han kan for att fixa problemet. Kan han inte sjalv bokar han in mig med ratt sorts lakare.
 
Hjälp! Jag vet inte hur jag ska göra..
Har ett vikariat som på kontraktet är till sista mars, men som alla (utom jag) tror kommer förlängas. Igår kom semesterplaneringen och jag var inte med, varken som vikarie eller semester. Känner mer och mer att jag inte kommer få stanna.
Nu har jobbet jag hade förra sommaren kommit ut på annons. Ett säsongsjobb på (upp till) sju månader. Det var ett helt ok jobb, bra lön.

Ska jag söka? Trivs ganska bra med jobbet jag har nu, men det är ju som sagt väldigt osäkert. Men å andra sidan är jag inte så sugen på att göra samma sak som förra sommaren utan semester.. Igen.

Varför kan jag inte bara få en fast tjänst, med semester? :arghh:
 
-16 förbaskade minusgrader..... :wtf: Allt är verkligen torrt så det knastrar, och jag får t.o.m stötar då och då MED mina antistat-skor på mig på jobbet. Har precis letat fram elfilten (som jag nästan hade glömt att jag hade) och nu sitter jag på den och "tinar" efter att ha varit ute och släppt ut hästar. Katten gjorde en snabbvisit ute, men försvann sedan snabbt in i värmen i "ungkarlslyan" igen......
 
Hjälp! Jag vet inte hur jag ska göra..
Har ett vikariat som på kontraktet är till sista mars, men som alla (utom jag) tror kommer förlängas. Igår kom semesterplaneringen och jag var inte med, varken som vikarie eller semester. Känner mer och mer att jag inte kommer få stanna.
Nu har jobbet jag hade förra sommaren kommit ut på annons. Ett säsongsjobb på (upp till) sju månader. Det var ett helt ok jobb, bra lön.

Ska jag söka? Trivs ganska bra med jobbet jag har nu, men det är ju som sagt väldigt osäkert. Men å andra sidan är jag inte så sugen på att göra samma sak som förra sommaren utan semester.. Igen.

Varför kan jag inte bara få en fast tjänst, med semester? :arghh:

Sök, såklart! Blir du erbjuden jobbet så kan du väl alltid gå till din nuvarande chef och säga just det, att du blivit erbjuden ett annat jobb men skulle vara intresserad av en fortsättning där du är nu och höra vad de har att erbjuda.
 
Kors i taket.
Min skygga katt ville kela! Han tittade på mig, la sig och rullade och klev upp igen och tittade uppfordrande på mig. Och så spann han.
Så jag närmade mig försiktigt och strök på huvudet och han fortsatte spinna. Till slut kunde jag klappa över hela ryggen också.
Det belönades naturligtvis med Dreamies.

Jag har haft katten sedan 2012. Han går inte att röra om han inte uttryckligen tillåter. Detta är FÖRSTA gången han inbjuder till beröring utan att jag mutat med Dreamies först. Plötsligt händer det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 461
· Visningar
40 925
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 801
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp