Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratat med läkaren som vägrar skriva ut sömnmedicin om jag inte bor gos föräldrarna. Och jag sover inte utan sömnmedicin och mår riktigt kasst utan sömn.
Så på lördag måste jag åka till Norrland igen på obestämd framtid.

Mår riktigt kasst nu. Fan.
Finns det inget ”mobilt team” på din hemort som kan komma med sömnmedicin … om läkaren inte vill att du har hela förpackningen hemma?
Vet att på många ställen kan man ha det så.
 
Det kanske är samma sak som mobilt team, men när jag jobbade inom hemtjänsten hade vi flera yngre som vi bara var in till och gav medicin till. Om det skulle fungera :)
Är det jag blev erbjuden förut, men så nej till då för att jag kände mig livegen. Men sagt länge nu att om det är enda möjligheten att få medicin säger jag ja till det. Men nu får jag det inte.

Psykologen vill att jag ska ut och arbetsträna, men det kan jag ju inte om jag inte sover. Kan heller inte göra det om jag bor hos föräldrarna 80 mil hemifrån.
Så hur psykiatrin tänkt sig detta vet jag inte..
 
Är det jag blev erbjuden förut, men så nej till då för att jag kände mig livegen. Men sagt länge nu att om det är enda möjligheten att få medicin säger jag ja till det. Men nu får jag det inte.

Psykologen vill att jag ska ut och arbetsträna, men det kan jag ju inte om jag inte sover. Kan heller inte göra det om jag bor hos föräldrarna 80 mil hemifrån.
Så hur psykiatrin tänkt sig detta vet jag inte..
Okej, förstår😕 usch vilken krånglig sits❤️
 
Pust! Jobbat 6 timmar och knatat ihop 15000 steg, känns i rygg och höft nu! Galet mycket att göra. Skulle väl ha gått till gymmet och rehabtränat innan jag stupar i säng. Men nu har jag stupat i soffan istället..
Orkar inte!
 
Vet någon som tvingades gå till apoteket varje dag för att få ut sin dos. Kommer inte ihåg om hen tvingades svälja den på plats dock.
Fick hämta ut ett par gånger i veckan på mottagningen förut, men det fungerade tyvärr inte så bra på sista tiden ändå. Så jag förstår läkarens inställning.
Men vill hon inte att jag ska ha medicin hemma måste det ju lösas på annat sätt, utan sömn fungerar jag inte alls liksom.
 
Fick hämta ut ett par gånger i veckan på mottagningen förut, men det fungerade tyvärr inte så bra på sista tiden ändå. Så jag förstår läkarens inställning.
Men vill hon inte att jag ska ha medicin hemma måste det ju lösas på annat sätt, utan sömn fungerar jag inte alls liksom.

Har du en god vän som läkaren kan lita på och som kommer över och ger dig din dos varje dag? Det kan också vara en lösning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 486
· Visningar
41 808
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 801
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp