Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade tidigt idag. Vet inte vilken tid för min klockradio går fel så man måste lägga till 18 minuter, eller dra bort kanske, och det orkade jag inte göra klockan femnånting på morgonen. Måste leta fram manualen och ställa om den. Suck. :wtf:
Tog iaf medicin och somnade om, vaknade igen efter 6 nånting.
Nu ser jag på Nyhetsmorgon och är lite hungrig.
 
Brrr jag är vaken och på jobbet så känns som om dagen börjat någorlunda rätt :D

Var här en halvtimme tidigare vilket enbart resulterade i att det var jag som fick skotta snö.

Huliganenrna aka hundarna är ganska lugna. en har lagt sig för att vila den andra letar tugglekasekr. Än så länge har hundsängen fått sig en omgång, och 3 kuvert har fått sätta livet till men nu tuggar hon faktiskt å ett ben och försöker lägga sig på den andre hunden.

Jag ska alldeles straxs ta en liten paus och faktiskt slänga på lite makeup. Har köpt ny mascara som jag varit riktigt nyfiken på att testa :)

Jag brukar aldrig sminka mig längre så jag blir lite full i skratt när jag siter här och bara tjoho en mascara :rofl:
 
Min önskan om en normal vecka utan sjuka barn eller annat avvikande höll en dag. Fick hämta yngsta dottern typ direkt igår för då fick hon plötsligt en febertopp. Feberfri resten dagen konstigt nog. Men så var det med äldsta dottern förra veckan också. Men men, ska skicka äldsta dottern med bussen nu sen fortsätta jobba så gott jag kan :)
 
Nej mina hundar är inte bortskämda... vill man ligga och mysa i solen så flyttar matte självklart hundsängen så det blir riktgt bra :rofl:

Lilla hjärtat
145511334_201604974999048_334455891876265018_n.webp
 
Kära Buke, jag håller på att dö av skam.

Eller nej, jag har hämtat mig något och försöker intala mig själv att det kunde varit värre men... Nej.

Idag hade jag en hantverkare i lägenheten under dagen. Han har tidigare fått min nyckel för att han ska kunna komma in även när jag jobbar, inga konstigheter alls så långt.

Förra gången han var här gick vi igenom vad som skulle göras och idag var han här för att få det gjort.
Eftersom jag satt i möte på eftermiddagen bad jag honom smsa i första hand om det var något. Jobbet flöt på utan bekymmer och jag hörde inget ifrån honom förrän han var klar.

Han skickade ett sms och skrev att jobbet hade gått bra men att min katt hade "råkat göra sina behov lite utanför lådan" som han så fint uttryckte det.

Jag trodde att min katt hade råkat krafsa ut någon korv eller i värsta fall två och tyckte inte att det var så farligt men snällt av honom att förvarna mig.

Ehhh..

Direkt när jag kom hem någon timme senare insåg jag vad som hade hänt. Min katt lyckas emellanåt inte få ut allt bajs på en och samma gång så det har hänt att en mindre klump fastnar i baken på honom. Han får då panik och gör allt för att bli av med den - vilket innebär att han sätter sig på baken och drar sig framåt med framtassarna tills han gnuggat av sig mot underlaget.

Den här gången var det tydligen en större klump som fastnat eftersom det bokstavligt talat fanns bruna bajsränder över större delen av lägenheten där jag dessutom har lagt in vitt golv 🙈😩 Och lukten ska vi inte tala om!
Mitt på golvet i vardagsrummet hade han fått klumpen att lossna så med den slutade spåret.

Arma hantverkare som har tvingats jobba i det här. Jag skickade ett oerhört skamset sms och bad om ursäkt för odören 😂

(Katten var lika glad som vanligt när jag kom hem, han fick inga traumatiska men av händelsen. Själv fick jag lägga mig på knä och skrubba en sträcka på ca 20 meter. En riktig toppenkväll!)

Du får köra med mantrat: "Det är kul med djur, det är kul med djur..." ;) :rofl:
 
Oh my, jag vill inte ens fundera på vilka spydigheter han skulle njuta av i många år framöver! :rofl:

Samma bil vi hade nu var jag faktiskt nära att köra på en ren med för några år sedan (mellan Doro och särbons by). Det var så nära att jag faktiskt fick upp lite puls :laugh: Igår var mest suck och stön över puckade djur :rofl:
 
Samma bil vi hade nu var jag faktiskt nära att köra på en ren med för några år sedan (mellan Doro och särbons by). Det var så nära att jag faktiskt fick upp lite puls :laugh: Igår var mest suck och stön över puckade djur :rofl:
Här har vi mest harar att oroa oss för iaf. Det är skönt! Med Hondan blir det bara en liten duns (jag har tyvärr provat). Tänkte försöka låta bli att prova med nya bilen sen!
 
Dricker kaffe och försöker vakna. Idag ska jag åka till banken och försöka betala pappas räkningar med hans pengar. Jag hoppas att det går så smidigt som de påstår, och att jag har fattat formalian rätt.
Berätta om det funkade,behöver göra det samma,men har tappat sugen på att göra något då det känns som att kör huvudet i väggen hela tiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 487
· Visningar
41 954
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 802
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp