Kära Buke, jag håller på att dö av skam.
Eller nej, jag har hämtat mig något och försöker intala mig själv att det kunde varit värre men... Nej.
Idag hade jag en hantverkare i lägenheten under dagen. Han har tidigare fått min nyckel för att han ska kunna komma in även när jag jobbar, inga konstigheter alls så långt.
Förra gången han var här gick vi igenom vad som skulle göras och idag var han här för att få det gjort.
Eftersom jag satt i möte på eftermiddagen bad jag honom smsa i första hand om det var något. Jobbet flöt på utan bekymmer och jag hörde inget ifrån honom förrän han var klar.
Han skickade ett sms och skrev att jobbet hade gått bra men att min katt hade "råkat göra sina behov lite utanför lådan" som han så fint uttryckte det.
Jag trodde att min katt hade råkat krafsa ut någon korv eller i värsta fall två och tyckte inte att det var så farligt men snällt av honom att förvarna mig.
Ehhh..
Direkt när jag kom hem någon timme senare insåg jag vad som hade hänt. Min katt lyckas emellanåt inte få ut allt bajs på en och samma gång så det har hänt att en mindre klump fastnar i baken på honom. Han får då panik och gör allt för att bli av med den - vilket innebär att han sätter sig på baken och drar sig framåt med framtassarna tills han gnuggat av sig mot underlaget.
Den här gången var det tydligen en större klump som fastnat eftersom det bokstavligt talat fanns bruna bajsränder över större delen av lägenheten där jag dessutom har lagt in vitt golv
Och lukten ska vi inte tala om!
Mitt på golvet i vardagsrummet hade han fått klumpen att lossna så med den slutade spåret.
Arma hantverkare som har tvingats jobba i det här. Jag skickade ett oerhört skamset sms och bad om ursäkt för odören
(Katten var lika glad som vanligt när jag kom hem, han fick inga traumatiska men av händelsen. Själv fick jag lägga mig på knä och skrubba en sträcka på ca 20 meter. En riktig toppenkväll!)