Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy FARAO vilket jävla väder! Det öser ned snöblask med stormvarning, fick börja morgonen med att plocka plastskräp från trädgården eftersom ungefär hela kvarterets recyclingtunnor blåst omkull, inklusive min. Till och med shiban fick ha täcke på när vi gick ut.
 
Jag svär också över vädret, -9 friska vindar och snöstorm :down: Det värsta är att det kommit dryga decimetern med snö inatt så det måste skottas :meh: vilket innbär att jag måste gå ut :arghh:

Men än så länge så prokrastinerar vi, jag och vovvarna :angel:
Här är det -9, strålande sol och snö som singlar ner som puder :love: jag ska övertala A att gå till skridskobanan när hon kommer hem om 45 min!
 
Prisvärt, lättburet vardagsplagg/basplagg. Lite så där lagom till casual friday tänker jag. 🤷‍♀️

Verkligen, då klar jag mig varje fredag!

Nej, nu gick fjärde bröllopsklänningen på retur (inte den på bilden alltså 😂 ). Kommer gifta mig naken helt enkelt :cautious: Sa precis till sambon att de enda fina vita jag hittar är kostymklänningar och då ser det ut som att jag dyker upp enbart för en juridisk överenskommelse. Skriva papper och skaka i hand. Han svarade ”Är det inte det då? Med lite bubbel till..” och jag svarade att man man kan väl ändå lååååååååtsas att det är lite romantiskt :D
 
Berätta om det funkade,behöver göra det samma,men har tappat sugen på att göra något då det känns som att kör huvudet i väggen hela tiden.
Det fungerade faktiskt helt gnisselfritt. Jag hade med mig dödsfallsintyget med släktutredning, egen legitimation och de räkningar som skulle betalas.

Känslan av att köra huvudet i väggen hela tiden delar jag med dig. Det är krångligt att ta hand om ett dödsbo.
 
Verkligen, då klar jag mig varje fredag!

Nej, nu gick fjärde bröllopsklänningen på retur (inte den på bilden alltså 😂 ). Kommer gifta mig naken helt enkelt :cautious: Sa precis till sambon att de enda fina vita jag hittar är kostymklänningar och då ser det ut som att jag dyker upp enbart för en juridisk överenskommelse. Skriva papper och skaka i hand. Han svarade ”Är det inte det då? Med lite bubbel till..” och jag svarade att man man kan väl ändå lååååååååtsas att det är lite romantiskt :D
Naken, med en blomslinga runt valda kroppsdelar räcker väl?
Jag får antagligen medhåll av din sambo :angel: :D
 
Häromveckan var det -10 och det kändes inte så farligt, jag blev lite förvånad då. Men idag är det just nu -7 och det känns kallare!
Termometern ljuger :mad::cautious::cautious:
 
Dottern hade samma efternamn som pappa, men inte som jag. Så jag var tvungen att ha 712 olika intyg med mig överallt! Det ställer fortfarande till problem på vissa resor så jag vågar inte åka utomlands utan vårdnadshavarintyg.
Ibland blir saker onödigt komplicerade kan man tycka. Mina (numera vuxna) barn har inte samma efternamn som jag, och just det problemet med resor har jag aldrig haft. Möjligen är det petigare med sånt nuförtiden än vad det var när mina barn var små.
 
Ibland blir saker onödigt komplicerade kan man tycka. Mina (numera vuxna) barn har inte samma efternamn som jag, och just det problemet med resor har jag aldrig haft. Möjligen är det petigare med sånt nuförtiden än vad det var när mina barn var små.
Det har mest varit i land där man måste fylla i visum som det varit viktigt. Tack och lov så är vi löjligt lika så det har aldrig riktigt ifrågasatts :D
 
Strålande sol och -8 grader. Levererade Trulis vintertäcke efter zoom mötet imorse. Sen hem åt snabbt lunch innan jag gav mig ut och gick i 50 minuter. Om en timme är de dags för nästa zoom möte. Ska nog dra på lite kaffe 😅 Så man håller sig vaken resten av eftermiddagen.
82880F6D-377A-4E63-AAB3-34304CA87DA8.webp

Frost på hela mulen idag 😅 Lille skrot farbrorn, han tyckte han kunde få hänga med matte hem idag ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 486
· Visningar
41 952
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 802
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp