Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skjutsat sambon och sen åkt en sväng med barnet som ville sova i bilen. Tidigare idag åkte vi pulka. Hade velat vara ute mer i det härliga värdet men barnet vill inte. Barnet vill inte heller åka med till hästen, vill helst sitta inne och titta på tv tror jag... :grin:

Tycker det är lite svårt det där, jag vill ju gärna fråga om barnet vill och sen kan jag ju inte göra tvärt om när jag väl har frågat...
 
Fick lust att sätta en bytta med ärtgroddar. Men plantjorden är ute och det är minus 10. Försökte flytta en säck men den var fastfrusen.

Skulle gärna sätta lite solrosgroddar också,.. men solrosfrön säljs mest i stora säckar för hundratals kronor. Och jag matar inte småfåglar. Främst för att jag har en skicklig jägare i form av min katt Calvin.
 
Skjutsat sambon och sen åkt en sväng med barnet som ville sova i bilen. Tidigare idag åkte vi pulka. Hade velat vara ute mer i det härliga värdet men barnet vill inte. Barnet vill inte heller åka med till hästen, vill helst sitta inne och titta på tv tror jag... :grin:

Tycker det är lite svårt det där, jag vill ju gärna fråga om barnet vill och sen kan jag ju inte göra tvärt om när jag väl har frågat...
Åk till hästen själv? :)
 
Skjutsat sambon och sen åkt en sväng med barnet som ville sova i bilen. Tidigare idag åkte vi pulka. Hade velat vara ute mer i det härliga värdet men barnet vill inte. Barnet vill inte heller åka med till hästen, vill helst sitta inne och titta på tv tror jag... :grin:

Tycker det är lite svårt det där, jag vill ju gärna fråga om barnet vill och sen kan jag ju inte göra tvärt om när jag väl har frågat...
Varför ge barnet så många val? Entusiasmera och peka med hela handen. :D
Det brukar bli kul när man väl kommit ut. Såvida barnmänniskan inte tvärvägrar.....

/tanten - brutalmorsa
 
Fick lust att sätta en bytta med ärtgroddar. Men plantjorden är ute och det är minus 10. Försökte flytta en säck men den var fastfrusen.

Skulle gärna sätta lite solrosgroddar också,.. men solrosfrön säljs mest i stora säckar för hundratals kronor. Och jag matar inte småfåglar. Främst för att jag har en skicklig jägare i form av min katt Calvin.
Går det att grodda solrosfrön från en fågelmatnings-säck? Isåfall kan jag skicka lite till dig, om du vill ha?!
 
Jag har känt mig så nedstämd senaste månaden, det är som om jag har hela jordens elände på näthinnan konstant. Allt hemskt jag sett och allt hemskt jag vet spelas upp i huvudet om och om igen och jag blir bara.. mörk. Jag kan inte passera köttdisken utan att de senaste bilderna från slakteriet dyker upp och jag kan inte leka med hunden utan att se allt jag sett när jag volontärade med gatuhundar. Det är bara, svart just nu. Så vi tog en promenad och började prata om vad vi skulle äta till middag ikväll. Sambon fick igång mig lite och vi pratade bubbel och hummer. Gick rakt in i en viltolycka och jag blev helt kall. Vände snabbt om, de hade koll på läget och jag hade dessutom hunden som kan skälla och ställa till det. Kom tillbaks till huset och hörde två lättande skott. Sambon försökta få igång mig med snack om hummer igen, men jag känner mig bara apatisk. Jag var absolut inte rustad för det idag, och nu har jag fler fantastiska bilder på näthinnan :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 497
· Visningar
42 266
Senast: Tarnin
·
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 804
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp