Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför ge barnet så många val? Entusiasmera och peka med hela handen. :D
Det brukar bli kul när man väl kommit ut. Såvida barnmänniskan inte tvärvägrar.....

/tanten - brutalmorsa
Jag vet, jag borde inte fråga alls 🙈
Ser i alla fall till att komma ut en gång per dag!

Imorgon åker jag till hästen, med eller utan barn! Sambon är inte hemma så idag funkar inte den varianten :laugh:

Tillägg: Det är inte min häst, så den far inte illa pga att jag inte är där!
 
Ännu en matkasse
 

Bifogade filer

  • 20210130_170117.webp
    20210130_170117.webp
    191,2 KB · Visningar: 18
Fick lust att sätta en bytta med ärtgroddar. Men plantjorden är ute och det är minus 10. Försökte flytta en säck men den var fastfrusen.

Skulle gärna sätta lite solrosgroddar också,.. men solrosfrön säljs mest i stora säckar för hundratals kronor. Och jag matar inte småfåglar. Främst för att jag har en skicklig jägare i form av min katt Calvin.

Du behöver ju inte jord för att grodda ärtor. Du kan grodda i en glasburk eller på ett fat.
 
Jag har en facebookvän som fått modernavaccinet denna vecka.
Självklart är det några som har hunnit vaccineras - 0,23 % av Sveriges befolkning 18 år och äldre, enligt DN. Problemet är väl att Sverige inte har fått alls så många doser vid det här laget som man hade lovats. Frågan är väl då hur pass stor sannolikhet det är att vaccinationsplanen kommer att kunna följas som tänkt. Men det enda vi kan göra är väl att hålla tummarna.....
 
Självklart är det några som har hunnit vaccineras - 0,23 % av Sveriges befolkning 18 år och äldre, enligt DN. Problemet är väl att Sverige inte har fått alls så många doser vid det här laget som man hade lovats. Frågan är väl då hur pass stor sannolikhet det är att vaccinationsplanen kommer att kunna följas som tänkt. Men det enda vi kan göra är väl att hålla tummarna.....
Känns inte så optimistiskt just nu. Tror de lovat för mycket, men min sambo har fått sin första spruta iaf, ska ta sin andra snart. Men han jobbar ju också med människor.
 
Haha.... Min katt är nog precis raka motsatsen. Han AVSKYR främlingar, och är så osocial mot folk han inte känner som det bara går att vara. När jag var ute i trädgården i höstas hörde jag plötsligt ett litet "katt-morr" bakom mig, och sedan försvann katten illa snabbt. Då hade han upptäckt att det kom ett par gåendes på grusvägen. Om vi har hantverkare här, kommer han inte fram och gör sig synlig förrän de har åkt igen. Men mot oss är han supersocial. Det är YTTERST sällan han inte kommer springande när man går ut. Han hänger mig runt benen när jag tar ut hästarna, osv. Han kan nog aldrig bli kidnappad i alla fall...... :D

San ar min hund. Den som alla tycker ar sa "sot" ... De tar stadig ogonkontakt med honom, medan de ler stort, okar pa steget, lutar sig frammat, stracker ut handen, och pratar barnsprak till honom.
Medan han reser ragg, lyfter lappen, morrar, och sakta gar bakat 🙄

Min första innekatt var selektiv.

en del av mina bekanta hade inte en aning om att jag hade katt. Andra hade henne i ansiktet :)

Sadan var min forsta Siames. Hon var fantastisk.❤️

Mmmm mat och dryck :love:

I verkligheten dricker vi kaffe och kollar på Mio min Mio just nu. Fästman sa precis att Katos spejare låter som ett gäng A-lagare och nu kan jag inte sluta tänka på det 😂

Oh ... Mio min Mio ... min favoritbok genom alla tider.❤️
 
Frågade om plats för eventuell framtida ponny hos en vän, hon svarar att de har fullt men att det kan komma att ändras förstås ”det beror på hur bråttom du har”.
Jag svarar att jag inte har bråttom alls, är bara i tankestadiet än så länge.

Jag ett dygn senare:
*skickar fråga till ett stuteri i närheten om de har något till salu*
:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 766
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 506
· Visningar
42 496
Senast: sthu
·
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 812
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp