Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helvete vad jag längtar efter att lämna hemmet. Åka på en - tidigare helt vanlig - utflykt. Iväg till nåt sevärt, åka och hälsa på en god vän, åka och fika på nåt trevligt ställe.


Jag vill ha VÅR och VACCIN
Jag också! Jag vill åka till Skåne med dottern i vår/sommar och visa henne min barndoms Österlen. Känns ju inte ok innan man har vaccinerat sig.
 
Var bara minus 15 ute när jag släppte ut hästarna 🤦🏻‍♀️ Gick åt ett ex antal liter varmvatten ute för att få ordning på tunnorna. Inte bra för mina axlar och släpa vatten i kannor. Pappa får tag i och inhandla en vagn vi kan dra på 😅
 
Hemma igen. Kalla och lyckliga :love:
20210130_102630.webp
 
Haha.... Min katt är nog precis raka motsatsen. Han AVSKYR främlingar, och är så osocial mot folk han inte känner som det bara går att vara. När jag var ute i trädgården i höstas hörde jag plötsligt ett litet "katt-morr" bakom mig, och sedan försvann katten illa snabbt. Då hade han upptäckt att det kom ett par gåendes på grusvägen. Om vi har hantverkare här, kommer han inte fram och gör sig synlig förrän de har åkt igen. Men mot oss är han supersocial. Det är YTTERST sällan han inte kommer springande när man går ut. Han hänger mig runt benen när jag tar ut hästarna, osv. Han kan nog aldrig bli kidnappad i alla fall...... :D
Det måste vara ett syskon till min, han är en flockkatt med oss i familjen men går iväg och syns inte till om någon annan männsika kommer hit - t.o.m dom som är här ofta.
 
Varit och handlat. Retar mig på busschaufförer som stannar en bit från trottoaren så min dramaten fastnar. Enligt regler ska de köra så nära som möjligt och sänka golvet när man kliver på, jag ser som en kratta så trampar dessutom lätt fel pga ingen avståndsbedömning.

Var fruktansvärt sugen på sushi efter gårdagens prat så köpte en på vägen hem.

Sabla katt har inte ätit upp sin frukost. Blev lite orolig eftersom hon är en riktig glufsglufs. Hittade en tom (tidigare full) Dreamiespåse på golvet i arbetsrummet, så var den gåtan löst :meh: Nej, har ingen aning om hur hon fick tag på den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 497
· Visningar
42 256
Senast: Tarnin
·
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 804
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp