Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha.... Min katt är nog precis raka motsatsen. Han AVSKYR främlingar, och är så osocial mot folk han inte känner som det bara går att vara. När jag var ute i trädgården i höstas hörde jag plötsligt ett litet "katt-morr" bakom mig, och sedan försvann katten illa snabbt. Då hade han upptäckt att det kom ett par gåendes på grusvägen. Om vi har hantverkare här, kommer han inte fram och gör sig synlig förrän de har åkt igen. Men mot oss är han supersocial. Det är YTTERST sällan han inte kommer springande när man går ut. Han hänger mig runt benen när jag tar ut hästarna, osv. Han kan nog aldrig bli kidnappad i alla fall...... :D
Min första innekatt var selektiv.

en del av mina bekanta hade inte en aning om att jag hade katt. Andra hade henne i ansiktet :)
 
15 grader kallt ute. sitter med en hickande hund i knäet.

Inser att jag måste åka de 5 km till macken för att skaffa mjölk nu under helgen. Te är min livdryck och te dricks med mjölk. Annars är det inte te.

Det blir ett helt företag. Jag måste koppla i motorvärmarsladden så kupévärmaren isar av rutorna. Isen är hård, tjock och ett elände att skrapa av. Så att som vanligt bara hoppa in i bilen och köra iväg, det är inte möjligt nu.
Men jag har åtminstone möjlighet att koppla i sladd. Avkommans bil står parkerad på gatan...
 
Njae? Med minst sex ytterligare vaccin på ingående och försäkringar från ansvariga att majoriteten av befolkningen ska vara vaccinerade till midsommar så är jag optimistisk.
Jag föredrar att inte misstro folk som uttalar sig i det som de är tillsatta att sköta.

Min region säger att sådana som jag ska vaccineras i mars.
Ja, vi kan ju bara hoppas på det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 493
· Visningar
42 132
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 802
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp