Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frågade om plats för eventuell framtida ponny hos en vän, hon svarar att de har fullt men att det kan komma att ändras förstås ”det beror på hur bråttom du har”.
Jag svarar att jag inte har bråttom alls, är bara i tankestadiet än så länge.

Jag ett dygn senare:
*skickar fråga till ett stuteri i närheten om de har något till salu*
:angel:
Oops! 🤷 Jag har inte alls gjort något liknande.

Såg en häst på HästNet för ett gäng år sen. Den såg snäll och glad ut (det var på riktigt det som gjorde att jag blev intresserad). Stod i Skåne, jag bor i Västerbotten. Ringde säljaren för att fråga. Dels var sändningen lite dålig, dels pratade säljaren skånska, så jag förstod ungefär ingenting. La ner hela idén. Några dagar senare tänkte jag fortfarande på hästen, skrev till en person som bloggade och bodde i Skåne och frågade om.hon kunde provrida åt mig. Yes, hon kunde ordna det till helgen.

Ringde upp säljaren igen och frågade om det gick bra. "Ja, men jag håller inte hästen". Nähä, men få köper jag den.

En kompis satt bredvid mig och tittade på.mig med väldigt stora ögon. Jag hade INTE tänkt köpa häst.

Hästen kom fram. Den var snäll och glad. :D
 
Jag har precis skickat iväg ett mail om att jag hoppar av rekryteringsprocessen, om jag nu fortfarande befinner mig i den vill säga. Jag känner att jag inte kan stå bakom det arbetssätt jag blivit upplärd, eller vill arbeta med den typen av svårigheter som det är på arbetsplatsen. Trots min efterforskning om verksamheten så saknades den viktigaste informationen, och som jag fick veta på intervjun.

Så nu har jag blandade känslor, en del av mig är nöjd över att jag kliver av redan nu och den andre delen av mig undrar varför jag godkänt att bli upplärd på ett visst sätt. Började nämligen som elev, sedan timanställd och sedan resurspersonal på en specifik arbetsplats vilket innebär att de format min yrkesroll på ett felaktigt sätt. Jag har tagit arbetsplatsernas värderingar till mina egna, och inte ens reflekterat över det förrän nu efter arbetsintervjun eftersom jag tagit för givet att de haft rätt :o:yuck:
 
Oops! 🤷 Jag har inte alls gjort något liknande.

Såg en häst på HästNet för ett gäng år sen. Den såg snäll och glad ut (det var på riktigt det som gjorde att jag blev intresserad). Stod i Skåne, jag bor i Västerbotten. Ringde säljaren för att fråga. Dels var sändningen lite dålig, dels pratade säljaren skånska, så jag förstod ungefär ingenting. La ner hela idén. Några dagar senare tänkte jag fortfarande på hästen, skrev till en person som bloggade och bodde i Skåne och frågade om.hon kunde provrida åt mig. Yes, hon kunde ordna det till helgen.

Ringde upp säljaren igen och frågade om det gick bra. "Ja, men jag håller inte hästen". Nähä, men få köper jag den.

En kompis satt bredvid mig och tittade på.mig med väldigt stora ögon. Jag hade INTE tänkt köpa häst.

Hästen kom fram. Den var snäll och glad. :D
Precis så var de med Trulis eller ja mamma ringde helt förtvivlad då tränaren sagt att hästen måste väck pga av senskada med lång läkningstid. Henom tyckte inte de var värt den tiden i proffsträning. Hon sa kan du inte fråga din Pappa om han är intresserad 😂🤷🏻‍♀️ Sagt och gjort, han fråga direkt vilken de gällde. Sa namnet och han högg på betet direkt! Hästen kom åkandes från Skåne och mellanlandade i Strängnäs innan han kom hit i December 2019. Sen har de blivit en till från de hållet, hon fråga honom om han ville ha en stor svart vallack på 4 år 🙄 Han hämta honom en vecka senare i Stockholm. Förstår inte hur min Mamma gör alltså 😂
 
Har varit ute och sprungit en timme i -11 grader. Det var mysigt och ensamt och tyst ute i skogen, och snön glittrade och skorna var sådär fantastiskt trygga att springa med som de alltid är :love:

När jag kom hem kunde jag inte prata på en stund :angel: Jag blir så när jag springer längre än 30 minuter i sån kyla.
Har duschat och druckit te, har på mig varma kläder och känner mig så himla nöjd och varm. Älskar att springa när det är över -10, det är något med att trotsa vädret som tilltalar mig. :D Kallast jag sprungit i var -17.
 
Oops! 🤷 Jag har inte alls gjort något liknande.

Såg en häst på HästNet för ett gäng år sen. Den såg snäll och glad ut (det var på riktigt det som gjorde att jag blev intresserad). Stod i Skåne, jag bor i Västerbotten. Ringde säljaren för att fråga. Dels var sändningen lite dålig, dels pratade säljaren skånska, så jag förstod ungefär ingenting. La ner hela idén. Några dagar senare tänkte jag fortfarande på hästen, skrev till en person som bloggade och bodde i Skåne och frågade om.hon kunde provrida åt mig. Yes, hon kunde ordna det till helgen.

Ringde upp säljaren igen och frågade om det gick bra. "Ja, men jag håller inte hästen". Nähä, men få köper jag den.

En kompis satt bredvid mig och tittade på.mig med väldigt stora ögon. Jag hade INTE tänkt köpa häst.

Hästen kom fram. Den var snäll och glad. :D
Underbart 😂😍
 
Igår gick sambon och lade sig före mig. Händer typ aldrig. Men han var helt slut.
Idag är han sjuk. Förklarar ju saken. Han har ju normalt mer energi än 30 galoppörer. Nu har han gått och lagt sig för natten.
Jag och vovvi får roa oss själva. Tänkte laga mat och dricka bubbel och sen glo på någon serie som sambon tycker är för larvig. 🤓
 
Just nu:

F660C2A3-C2D1-45FD-BC13-B812ADE52878.webp
 
Vilken härlig lördag! Strålande vacker vinterdag 😍 som jag spenderade i stallet i eftermiddags. Det var himla härligt att sitta på hästryggen igen efter 1,5 veckas vila 😍. Blev dock inte alls långvarigt då ridbanan var lite hal under den djupa snön och så var det ju jakt. Sätter igång i den mån det går och så blir det en kortare vintervila till vid nästa islossning igen ☺. Sen blev det lördagsmys med älsklingen; tacos och en krusbärscider var hur gott som helst 😋🥰.

Sambon var sugen på öl och kräftor så jag passade på att kalasa på chokladpudding, vispad grädde och skivad banan 😋. Så skönt att slappa i soffan i den sköna brasvärmen 🥰 och tittar på Rederiet :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 766
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 506
· Visningar
42 496
Senast: sthu
·
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 812
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp